2014-08-05, 19:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Obs att jag inte finner det troligt att det var en grupp "tiggare" som drabbade samman. Dom vistas inte här om nätterna. Bara det att det skulle kunna förklara varför inte någon tycks känna till något om historien eller BO. En tragiskt familjehistoria? Bröder far? Kan inte släppa att Prideparaden varit timmarna innan och att detta skedde sista timmarna av Pride veckan..

Gör dom inte? Det var ett slagsmål mellan ett femtiotal personer vid Ringvägen för nåra månader sen.
Det sades vara rivaliserande tiggare från boplatserna i Tanto och nedanför Hotell Clarion.
En man blev knivskuren och förd till SöS.
Dom sover lite här och där i stan.
Jag har sökt tråd men hittar ej. Nån annan som gör?
Citera
2014-08-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det kanske klarnar lite när vi får veta namnet på den anhållne? Ja, om det var som det kvinnliga vittnet sagt kanske det var romer och inte araber som slogs med varann?
Men JR passar ju inte in då?

Men om jag låter fantasin flyga lite till så har ett par teorier nu.
1. RJ är på väg hem till sin syster. Alltså hon som är gift med en tanzanier, enligt någon här. RJ har varit på Pride och träffat en utländsk kille där, en papperslös kompis till den tanzaniska svågern kanske. Vad RJ inte vet är att hans pappa som hatar homosexuella och kanske även utlänningar har listat ut sonens sexuella läggning och vet också vart han är på väg med sin nya boyfriend. Han lurpassar dem i dotterns port och kastar sig över BO och dödar honom. RJ springer iväg till sin syster och berättar om vad som har hänt. Systern får RJ kontakta polisen.

2. 50-åringen är en eritrean som dödat sin politiska motståndare. RJ är en sommarvikarie på Expressen och han var i färd med att ''under cover'' göra ett scoop med BO när 50-åringen plötsligt dök upp....

EDIT. Jag hoppas ingen tar illa upp.
Citera
2014-08-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
1. RJ är på väg hem till sin syster. Alltså hon som är gift med en tanzanier, enligt någon här. RJ har varit på Pride och träffat en utländsk kille där, en papperslös kompis till den tanzaniska svågern kanske. Vad RJ inte vet är att hans pappa som hatar homosexuella och kanske även utlänningar har listat ut sonens sexuella läggning och vet också vart han är på väg med sin nya boyfriend. Han lurpassar dem i dotterns port och kastar sig över BO och dödar honom. RJ springer iväg till sin syster och berättar om vad som har hänt. Systern får RJ kontakta polisen.

2. 50-åringen är en eritrean som dödat sin politiska motståndare. RJ är en sommarvikarie på Expressen och han var i färd med att ''under cover'' göra ett scoop med BO när 50-åringen plötsligt dök upp....

Jag tycker du är väldigt nära en fullpoängare här!
Håller tummarna inför finalen!
Citera
2014-08-05, 20:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Nu har du ju löst det! Jag är imponerad! Finns ju inget som slår det här.
Citera
2014-08-05, 21:03
Medlem
Troians avatar
Citat:

Snälla, låt inte fantasin flyga. Du kan möjligen skicka det till din studieledare i någon ABF-kurs i att skriva deckare, men här i tråden – nej tack. Vad bidrar dina fantasier till, tycker du?

Systern bor förresten inte alls på Söder.
Citera
2014-08-05, 21:05
Medlem
Troians avatar
Jag tror inte vi har att göra med ett slagsmål mellan tiggare. Någon koppling till det inträffade tror jag RJ har, antagligen som bekant till BO, GM eller den nu gripne. RJ må vara märklig, men tror faktiskt inte att han hänger runt i tiggarcommunityn.
Citera
2014-08-05, 21:10
Medlem
Citat:
Nu har du ju löst det! Jag är imponerad! Finns ju inget som slår det här.

På min lösning nummer 2 glömde jag att ta upp med den bevisning som du bidragit med. Nämligen att någon skrikit ''ERI'' under ett par nätter, i närheten av brottsplatsen. Eritreas statliga TV-kanal heter just så. Vilket ju talar för min teori. Liksom det faktum att kvinnan som berättat för din tobakshandlare att GM var en utlänning. Mediernas tystnad beror givetvis på den tysta diplomatin som Sverige tillämpar mot Eritrea. RJ har fått en munkavle på sig eftersom han bara sommarjobbade på Expressen,
Citera
2014-08-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Snälla, låt inte fantasin flyga. Du kan möjligen skicka det till din studieledare i någon ABF-kurs i att skriva deckare, men här i tråden – nej tack. Vad bidrar dina fantasier till, tycker du?

Systern bor förresten inte alls på Söder.

Jag tycker inte att mina fantasier är mindre otroliga än deras som fantiserar om tiggare och muslimer. Och inte bara här. Men okej. Vad tror du.
Citera
2014-08-05, 21:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag tycker inte att mina fantasier är mindre otroliga än deras som fantiserar om tiggare och muslimer. Och inte bara här. Men okej. Vad tror du.

Okej. Det tycker jag. Även om heller ingenting talar för att det är tiggare eller muslimer, så menar jag att det är troligare än dina fantasier, eftersom det helt enkelt finns ganska många tiggare och muslimer. Någon kan också tro att "GM är högerhänt", och det stämmer med ganska hög sannolikhet – även om egentligen ingenting talar för det, lika meningslös utsaga det, således.

Vad jag tror? Om vad som har hänt menar du? Vi visste lite om den tidigare anhållne, om hans bakgrund, om hans anonyma tillvaro och var han bor. Om den nu gripne mannen i 50-årsåldern vet vi inte ett dugg, förutom ålder. Vi vet fortfarande heller inget om BO.

Baserat på den knappa informationen så tycker jag det är helt meningslöst att ge mig på att gissa vad som har hänt, jag kan inte se vad det ska tjäna till.

Men jag tror inte BO är en svenne banan, om man uttrycker det så, utan att han på något vis befann sig utanför det etablerade (svenska) samhället.
Citera
2014-08-05, 21:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Jag tror inte vi har att göra med ett slagsmål mellan tiggare. Någon koppling till det inträffade tror jag RJ har, antagligen som bekant till BO, GM eller den nu gripne. RJ må vara märklig, men tror faktiskt inte att han hänger runt i tiggarcommunityn.

Man behöver iofs inte hänga i tiggarkretsar eller andra kretsar för att komma ihop sej med dom- eller andra.
Vi skippar tiggarna - ett tag iaf.
Det var ju enligt vittnen fler personer som sågs springa från platsen.
Jag har lite svårt att tänka mej en knivbeväpnad 50-åring ränna runt i en flock och sticka ner folk.
Jag har fördomar, ja.
Och vem är offret som inte är identifierat?
Citera
2014-08-05, 21:35
Medlem
Citat:
Okej. Det tycker jag. Även om heller ingenting talar för att det är tiggare eller muslimer, så menar jag att det är troligare än dina fantasier, eftersom det helt enkelt finns ganska många tiggare och muslimer. Någon kan också tro att "GM är högerhänt", och det stämmer med ganska hög sannolikhet – även om egentligen ingenting talar för det, lika meningslös utsaga det, således.

Vad jag tror? Om vad som har hänt menar du? Vi visste lite om den tidigare anhållne, om hans bakgrund, om hans anonyma tillvaro och var han bor. Om den nu gripne mannen i 50-årsåldern vet vi inte ett dugg, förutom ålder. Vi vet fortfarande heller inget om BO.

Baserat på den knappa informationen så tycker jag det är helt meningslöst att ge mig på att gissa vad som har hänt, jag kan inte se vad det ska tjäna till.

Men jag tror inte BO är en svenne banan, om man uttrycker det så, utan att han på något vis befann sig utanför det etablerade (svenska) samhället.

Det finns tiggare, det finns muslimer men det finns ännu fler svenskar. Jag vet inte vem 50-åringen är. Jag vet inte varför RJ blev anhållen. Jag vet inte varför polisen säger att BO inte är identifierad. RJ passar inte in den här berättelsen - om den nu ska handla om tiggare eller muslimer.
Citera
2014-08-05, 21:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Man behöver iofs inte hänga i tiggarkretsar eller andra kretsar för att komma ihop sej med dom- eller andra.
Vi skippar tiggarna - ett tag iaf.
Det var ju enligt vittnen fler personer som sågs springa från platsen.
Jag har lite svårt att tänka mej en knivbeväpnad 50-åring ränna runt i en flock och sticka ner folk.
Jag har fördomar, ja.
Och vem är offret som inte är identifierat?

Nä, men frågan är vad som fick polisen på spåren, varför RJ blev gripen. Jag skulle säga att jag är till 99 procent säker på att han åtminstone var på platsen i alla fall. Men det kan vara så enkelt som att han själv vände sig till polisen, som inte fullt ut trodde på den lite kufiske RJ och därför valde att ta in honom.

Flock och flock, tre personer ska ha sprungit från platsen enligt vittnen. Det är en ganska liten flock. Vi vet heller inte om dessa tre personer tillhörde samma sida, någon eller båda av dem kan ha varit vänner till BO, som flydde när den galne GM gick till angrepp. Att RJ anhölls för mord alternativt medhjälp till mord tyder i och för sig på att polisen misstänker att mer än en person gjort sig skyldig till brott.

Det var igår som BO enligt tidningen inte var identifierat va? Har vi hört något mer sen dess, som bekräftar att BO fortfarande inte är identifierad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in