2014-08-13, 12:33
Avslutad
Citat:
En man i 30-årsåldern har häktats misstänkt för knivmordet på Södermalm i Stockholm i början av augusti. Enligt åklagaren har de misstänkta ingen direkt relation till offret.

Sedan förra veckan är en man i 50 årsåldern häktad och de både är på sannolika skäl misstänkta för mordet, men enligt åklagaren har de ingen direkt relation till offret.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5936614
Citera
2014-08-13, 15:42
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5936614

Tack du!
Nu ska jag ägna mej åt magstark namedropping eftersom det var jag själv som tog reda på namnet.
En 35-åring vid namn Jimm* Oks* *= y och a
Skriven i söderförort till Stockholm

På Facebook dagen efter mordet skriver han att han är trött efter en hel dag i Tanto.
Senast redigerad av LaScala 2014-08-13 kl. 15:51.
Citera
2014-08-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack du!
Nu ska jag ägna mej åt magstark namedropping eftersom det var jag själv som tog reda på namnet.
En 35-åring vid namn Jimm* Oks* *= y och a
Skriven i söderförort till Stockholm

På Facebook dagen efter mordet skriver han att han är trött efter en hel dag i Tanto.

Om det är han, vad kan ha haft gemensant med 50-åringen. Knappast Folkoperans romsatsning iaf.
Citera
2014-08-15, 19:26
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ligger dock ett vandrarhem precis vid tjrhovsplan.
Om du menar det som ligger på den lilla gatsnutten mellan Tjärhovsplan och Folkunga på östra sidan så var/är det stängt för renovering.
Citera
2014-08-15, 19:47
Medlem
LaScalas avatar
Enligt åklagaren har de ingen direkt relation till offret.
Deal gone bad undrar jag igen med tanke på de båda häktades liv och leverne.
Nummer två ser verkligen ut som ett samhällets olycksbarn. Särskilt på bild nr 2 på FB.
De har väl inte heller kunnat hjälpa till med ID på offret då.
Hade åklagaren uttryckt dej så om det gällt ett rån på en okänd?
Citera
2014-08-16, 15:50
Medlem
Är BO fortfarande inte identifierat?
Citera
2014-08-16, 19:25
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Är BO fortfarande inte identifierat?

Det får vi nog kanske veta i nåt annat sammanhang.
Man kan ju tolka det som om de vet vem han är eftersom de nämner att att han inte har nån direkt koppling till GM?
Citera
2014-08-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det får vi nog kanske veta i nåt annat sammanhang.
Man kan ju tolka det som om de vet vem han är eftersom de nämner att att han inte har nån direkt koppling till GM?

Det kan räcka med att de häktade inte vill kännas vid BO mer än att han är BO. Alltså fortfarande inga plastkort, inga efterlysningar som signalement nog...

Rumä... Ahem... Zig... eehhh... EU-Migrant? Måste vara någon utan papper på sig eller som är påträffbar i några register.
Citera
2014-09-04, 19:38
Medlem
Har inte sett nått mera om detta men kan ha missat något. BO identifierat än? Häktningar? Fler gripna?
Citera
2014-09-04, 19:43
Medlem
LaScalas avatar
Jag ska kolla med tingsrätten i morron om det är aktuellt med nåt åtal inom överskådlig tid så vi får tillgång till FUP.
Återkommer.
Citera
2014-09-05, 14:59
Medlem
LaScalas avatar
Enhet 32 på TR som handlägger ärendet är på verksamhetsplanering idag men jag fick veta så mycket som att åtal för den senast häktade ska vara väckt 8 sep och för den förste 18 sep.
Jag får återkomma på måndag och höra om åklagaren kommer att begära ytterligare tid.
Allt kommer till den som väntar säjs det ju. Även namnet på BO.
Målnummer i TR: B 10678-14
Citera
2014-09-11, 10:33
Medlem
LaScalas avatar
Jag är lite dagvill. Vi får nog vänta till 18 september innan det händer nåt nytt. Jag trodde vi passerat det datumet
Kollade med TR. Får återkomma efter 18:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in