2014-08-05, 18:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag är uppenbarligen inte uppdaterad. Har RJ släppts...

Ja, det är en 50-åring som är anhållen nu.
Nu får du börja om från början med spekulationerna.
Citera
2014-08-05, 18:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag är uppenbarligen inte uppdaterad. Har RJ släppts...

(FB) Mord på Södermalm i Stockholm 2014-08-03
Citera
2014-08-05, 19:03
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

50-åringen har tagit med sig den mördade tiggaren hem med avsikt att köpa sex. Tiggaren stack med pengarna plus annat han hittade i lägenheten (nåt sex blev det inte). Därav mordet. Bara en teori
Citera
2014-08-05, 19:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
50-åringen har tagit med sig den mördade tiggaren hem med avsikt att köpa sex. Tiggaren stack med pengarna plus annat han hittade i lägenheten (nåt sex blev det inte). Därav mordet. Bara en teori

Japp! Men hur får vi in RJ i det här? Varför anhölls han? Nu blir det besvärligt igen.
Citera
2014-08-05, 19:11
Medlem
J.R.s avatar
Finns det någon om helst grund för spekulationerna om att det skulle varit ett bråk mellan tiggare?
Känns ju som att tiggare sover på natten och tigger på dan. Eller hur ser det ut i storstan kl 04, sover tiggarna på trottoaren (med kniven i näven)?
Citera
2014-08-05, 19:12
Medlem
Citat:

Ja, vi spekulerar bara, jag som du. Vi får vänta i fall det finns någon här som känner till 50-åringen. Kanske är han '' den arabiska halalslaktaren'' som din kurdiska kioskägarvän berättade om. Men jag kan inte låta bli att undra varför RJ överhuvudtaget anhölls...
Citera
2014-08-05, 19:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ja, vi spekulerar bara, jag som du. Vi får vänta i fall det finns någon här som känner till 50-åringen. Kanske är han '' den arabiska halalslaktaren'' som din kurdiska kioskägarvän berättade om. Men jag kan inte låta bli att undra varför RJ överhuvudtaget anhölls...

Det kanske klarnar lite när vi får veta namnet på den anhållne? Ja, om det var som det kvinnliga vittnet sagt kanske det var romer och inte araber som slogs med varann?
Men JR passar ju inte in då?
Citera
2014-08-05, 19:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Kanske för att polisen snabbt fick reda på att han var bekant med BO
Kanske för att han kom in på en polisstation, blodig, och berättade en chockad historia
Kanske för att någon ringde polisen och berättade att de sett honom med BO nära tiden för brott
Kanske för att ett antal andra olika saker.

Det är iaf inte nämnvärt ovanligt att polisen droppar en MGM och hittar en annan.
Citera
2014-08-05, 19:22
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Det kanske klarnar lite när vi får veta namnet på den anhållne? Ja, om det var som det kvinnliga vittnet sagt kanske det var romer och inte araber som slogs med varann?
Men JR passar ju inte in då?

50-åringen och RJ är kompisar och RJ tyckte att det var på tiden att 50-åringen fick sig nåt.
Finns det ett kvinnligt vittne... Det här hände väl på natten. Hon kan väl knappast urskilja etnicitet i mörkret?
Senast redigerad av afvongreve 2014-08-05 kl. 19:26.
Citera
2014-08-05, 19:23
Medlem
Obs att jag inte finner det troligt att det var en grupp "tiggare" som drabbade samman. Dom vistas inte här om nätterna. Bara det att det skulle kunna förklara varför inte någon tycks känna till något om historien eller BO. En tragiskt familjehistoria? Bröder far? Kan inte släppa att Prideparaden varit timmarna innan och att detta skedde sista timmarna av Pride veckan..
Citera
2014-08-05, 19:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Finns det någon om helst grund för spekulationerna om att det skulle varit ett bråk mellan tiggare?
Känns ju som att tiggare sover på natten och tigger på dan. Eller hur ser det ut i storstan kl 04, sover tiggarna på trottoaren (med kniven i näven)?

Nej, det finns inget vi vet som talar för det men för att svara på din fråga: Det finns gott om tiggare som har sina nattläger innanför tullarna. Gissningsvis gör de då sitt bästa för att sova, oavsett de obehagliga förhållandena.
Citera
2014-08-05, 19:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
50-åringen och JR är kompisar och JR tyckte att det var på tiden att 50-åringen fick sig nåt.
Finns det ett kvinnligt vittne... Det här hände väl på natten. Hon kan väl knappast urskilja etnicitet i mörkret?

Ja, min tobakshandlare sa att det var ett kvinnligt vittne som berättat för honom.
Det är nog svårt att kunna urskilja etnicitet på natten - och i ett snabbt förlopp.
Jag tar inte detta för fakta, är ju som "viskleken", man säjer nåt som blir helt förvanskat när det når den siste deltagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in