2014-08-05, 21:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns tiggare, det finns muslimer men det finns ännu fler svenskar. Jag vet inte vem 50-åringen är. Jag vet inte varför RJ blev anhållen. Jag vet inte varför polisen säger att BO inte är identifierad. RJ passar inte in den här berättelsen - om den nu ska handla om tiggare eller muslimer.

Precis. Därför är "jag tror GM är svensk" en metodologiskt lika tokig teori som "jag tror GM är muslim" (om man inte belägger något av det), samtidigt som det rent faktiskt är betydligt mer sannolikt att den förstnämnda teorin visar sig stämma. (Edit: Nej, det ena utesluter inte det andra, förstås.)

RJ är förmodligen en del av berättelsen. Det känns väldigt osannolikt att han skulle gripas några timmar efter det inträffade, om han inte ens var på plats.
Senast redigerad av Troian 2014-08-05 kl. 21:57.
Citera
2014-08-05, 22:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Precis. Därför är "jag tror GM är svensk" en metodologiskt lika tokig teori som "jag tror GM är muslim" (om man inte belägger något av det), samtidigt som det rent faktiskt är betydligt mer sannolikt att den förstnämnda teorin visar sig stämma. (Edit: Nej, det ena utesluter inte det andra, förstås.)

RJ är förmodligen en del av berättelsen. Det känns väldigt osannolikt att han skulle gripas några timmar efter det inträffade, om han inte ens var på plats.

Man har alltså inget motiv trots att RJ suttit anhållen.Hur ska då vi kunna spekulera?

Från Svenska Mord:
– Klockan 10.19 anhölls en person i 30-årsåldern, skäligen misstänkt för mord, säger Lars Byström.

/.../

Under söndagen kommer polisen att arbeta för att fastställa offrets identitet och underrätta anhöriga. De kommer även att sammanställa vittnesuppgifter och den tekniska undersökningen.
– Detta är viktigt för att komma vidare med ett motiv till dådet, säger Lars Byström.
Citera
2014-08-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Man har alltså inget motiv trots att RJ suttit anhållen.Hur ska då vi kunna spekulera?

Från Svenska Mord:
– Klockan 10.19 anhölls en person i 30-årsåldern, skäligen misstänkt för mord, säger Lars Byström.

/.../

Under söndagen kommer polisen att arbeta för att fastställa offrets identitet och underrätta anhöriga. De kommer även att sammanställa vittnesuppgifter och den tekniska undersökningen.
– Detta är viktigt för att komma vidare med ett motiv till dådet, säger Lars Byström.

Vilken söndag menar de... den 3 augusti, eller.. Men fortfarande ingen fastställd identitet BO, inget motiv, en anhållen som släppts, en ny anhållen som kanske släpps i morgon...
Citera
2014-08-05, 22:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vilken söndag menar de... den 3 augusti, eller.. Men fortfarande ingen fastställd identitet BO, inget motiv, en anhållen som släppts, en ny anhållen som kanske släpps i morgon...
'Ja de menar den 3:e
Vi får väl veta namnet på BO i morron. Alltid nåt.
Citera
2014-08-05, 22:53
Medlem
Yxzers avatar
Har inte läst allt men kan det inte vara så "enkelt" att BO går hem ensam från Medborgarplatsen längs Tjärhovsgatan och blir förföljd av några "broschor".
Efter några kvarter så kommer de ikapp och knivrånar honom.
Om de tagit BO:s plånbok så saknas körkort eller dylikt för identifikation.
Ifs bör väl någon sakna BO!?!?!
Citera
2014-08-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Har inte läst allt men kan det inte vara så "enkelt" att BO går hem ensam från Medborgarplatsen längs Tjärhovsgatan och blir förföljd av några "broschor".

Är inte en 50-årig ''brosha'' lite osannolik.
Citera
2014-08-05, 23:02
Medlem
aliv33s avatar
Finns det någon sammanfattning?
Citera
2014-08-05, 23:12
Avslutad
Vad tror ni om teorin att BO gett sig på någon som GM (och ev RJ) känner (flickvän, släkting t.ex) och mordet är resultatet av detta?
Citera
2014-08-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Vad tror ni om teorin att BO gett sig på någon som GM (och ev RJ) känner (flickvän, släkting t.ex) och mordet är resultatet av detta?

Ja, det är också en teori, men är det inte lite ovanligt att svenska män i olika generationer anfaller en person på gatan. Även om de söker hämnd.
Citera
2014-08-05, 23:42
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Bor i närheten men har lyan mot innergården och hör aldrig ett endaste ljud från omgivningen.

Just vid denna tidpunkt tokåskade och regnade det -hela sthlm vaknade väl till just då så en och annan bör ju ha glott ut från fönstret just vid mordtillfället. Fast med tanke på det fruktansvärda ovädret (värst jag erfarit i Sverige hittills) så är det nog kanske inte så konstigt om ingen hörde något.

Äcklar mig en smula att detta har skett i mina kvarter.
Är så lugnt och fredligt här. Folk må vara dyngraka men i sin egna lilla värld på lilla söder.

Tokfel!Kl.03.57 när larmet kom,hade det inte börjat än.Blixtarna kom ca 04.10 med svagt muller.ca 04.15 ökade det på och ca 04.25 kom regnet igång ordentligt.
Citera
2014-08-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer

Det verkar inte logiskt då han knivades på Tjärhovsgatan andra sidan av Södermannagatan och bars då alltså bakåt mot Medis.

Läste av en slump i Södermalmsnytt att en man varit blodig och i chock kring 07 förra söndagen..när han inte svarat på tilltal vid t-banan och inte velat uppsöka sjukhus tillkallades polis..framkom att han knivats vid Katarina Kyrka...? Väl märkligt sammanträffande. Det var just en man i 50 års åldern..
Senast redigerad av A.Stalker 2014-08-06 kl. 00:06.
Citera
2014-08-06, 00:22
Medlem
Om 50-åring greps och anhölls på kvällen, blir det häktning dan därpå eller tar det längre tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in