2014-07-31, 09:30
Medlem
Ode-Ns avatar
För det första, kan folk sluta använda "bra eller anus"?

För det andra, har du tillgång till denna medalj ska du självklart (!!!) ta med den. Vad händer med Sverige egentligen? Detta är historia, man får tycka vad man vill om det som skedde, men att ta illa upp över att få se en medalj är ju bara löjligt.
Citera
2014-07-31, 09:39
Medlem
Ta med medaljen.

Jag skulle tycka att det var sjukt intreessant att se.
Citera
2014-07-31, 09:44
Medlem
borrizs avatar
Det beror helt hur du lägger fram detta:
Inled visningen med exempelvis:
"Det finns så många som känner att det hemska (kriget förintelsen) som var förknippat med denna epok egentligen aldrig har hänt. Jag skall därför visa ett föremål som min farfar fick under kriget, se detta som en varning om att det är vårt allas ansvar att detta alddrig mer må upprepas."
Citera
2014-07-31, 10:02
Medlem
HTC-CTHs avatar
Tjena.

Vad kul att du ska redoivisa om andra världskriget och i synnerhet där även Finland talas om. Tänk på att reaktionerna kan vara olika.

Det är tilll din fördel att kolla med din lärare först och låta hen avgöra eller kanske tala om problematik som du kan ställas inför. Tror att du har bättre hjälp av det svaret.

Lycka till med din redovisning.
Senast redigerad av HTC-CTH 2014-07-31 kl. 10:04.
Citera
2014-07-31, 10:07
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Vad fyller det för funktion att visa din morfars medalj under en redovisning?
Det är väl liksom inte "show and tell" utan ett arbete på lite högre nivå?
Citera
2014-07-31, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vad fyller det för funktion att visa din morfars medalj under en redovisning?
Det är väl liksom inte "show and tell" utan ett arbete på lite högre nivå?

Det är Komvux
Citera
2014-07-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yfrontskalsong
Det är Komvux

Haha han tror att han är lektor/professor i historia från andra världskriget på universitet när han ska ta med medaljer och grejer. Folk måste skrattr åt att ts ska vara såhär överdrivet seriös han ska hålla sin redovisning för b-laget som kompletterar sina gymnasiebetyg.
Ts: Lämna medaljen hemma Fokusera på redovisningen och kriterierna för högsta betyg, prestera och gå hem.
Citera
2014-08-04, 11:15
Medlem
-Kostar det något att gå på komvux?
-Måste man läsa om alla sina betyg som man gjorde i gymnasiet eller får man behålla dem och bara göra ämnen man inte gjort?
-Går det att bara välja ett ämne hit och dit man vill läsa eller måste man välja en specifikt utbildning där olika ämnen ingår?
-Är det krångligt att läsa på distans? Måste man ha en bra data som man kommunicerar med läraren via eller går det ut på att man får några uppgifter på skolan och sitter hemma och gör det för att sedan lämna in på skolan eller?
-Måste man göra ett stort gymnasiearbete/projektarbete?

Sorry om det är korkade frågor, men jag har försökt googla runt och fattar ingenting
Citera
2014-08-05, 13:42
Medlem
Hej!

Jag är lite bekymrad eftersom jag gick ut gymnasiet 2002 med dåliga betyg, då jag inte brydde mig alltför mycket om skolan. Jag gick El-programmet och det jag undrar nu är hur jag kan läsa upp mina betyg. De kurser jag läste då lär inte finnas kvar. Jag vet att högskoleprovet kan vara ett alternativ och jag skrev det en gång 2004 då fick jag 0.5 och jag skrev det igen 2010 och även då fick jag 0.5.

Jag har trots de dåliga betygen läst på högskola och tagit examen.

Men har fått sug efter att läsa juridik men med mina betyg kommer jag inte ens i närheten av en plats på juristlinjen.

Någon som har tips till mig. Tar emot alla råd.
Citera
2014-08-05, 16:32
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
-Kostar det något att gå på komvux?
Prövningar kostar cash, att läsa upp ett icke-godkänt betyg är gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
-Måste man läsa om alla sina betyg som man gjorde i gymnasiet eller får man behålla dem och bara göra ämnen man inte gjort?
-Går det att bara välja ett ämne hit och dit man vill läsa eller måste man välja en specifikt utbildning där olika ämnen ingår?
Du kan göra lite som du vill, ta kontakt med en SYV och dra ihop en studieplan.
Citat:
Ursprungligen postat av S.Skander
..
Läs upp betyg för grundläggande behörighet och områdesbehörighet på närmaste komvux.
Träna inför HP, tips finns här: (FB) Högskoleprovet
Citera
2014-08-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Prövningar kostar cash, att läsa upp ett icke-godkänt betyg är gratis.

Du kan göra lite som du vill, ta kontakt med en SYV och dra ihop en studieplan.

Läs upp betyg för grundläggande behörighet och områdesbehörighet på närmaste komvux.
Träna inför HP, tips finns här: (FB) Högskoleprovet

Tack men kan jag skaffa ett "nytt" gymnasieprogram via komvux?
Citera
2014-08-05, 21:41
Medlem
Komvux distans

Fick IG i franska steg 4, och nu tänkte jag komplettera ett IG eftersom jag ändå måste fixa matten.

Undrar först om det ens är möjligt att på komvux plugga t.ex. Tyska steg 1 för att ersätta mitt IG i franska 4?

Och om det är möjligt tänkte jag fråga er som är erfarna, hur distans med språk är.

Hur svårt är det, hur går alla test till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in