2014-08-05, 01:45
Medlem
Tror kj har något med mordet att göra, men han är inte den som mördat henne. Synd att mica*l kom undan så lätt och att dem borde spanat mer på honom även hustrun. Hustrun var ju övertygat om att hon var död även fast dem inte hade hittat henne och hon slängde ut massa taskiga kommentarer på facebook. Men om hon hade haft något med detta att göra hade hon inte skrivit så och hade hon vetat att hennes man hade något med detta att göra så tror jag inte heller hon skulle skriva så. Men har hört ljudfilen på mb och han verkar sjukt konstig gällande detta fall då alla hans svar på frågor osv verkar så pålästa nästan för påläst. Och just dem här små detaljerna grejar han också väldigt bra . Har precis börjat läsa om detta fall om de är någon som följt detta längre och är mer påläst än jag så skulle jag vara tacksam om den personen kan säga sin version
Citera
2014-08-05, 08:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Nej du påstår att NN inte letade efter tejp. Därför ska DU ta fram bevis för att en kriminalteknikers kompetens inte innefattar att ha vetskap om att leta och vara observant efter allt som kan vara av intresse, även tejp och att dom bara letar efter anvisning av utredare och åklagare.
Nej, jag skrev inte att NN inte letade efter tejp.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, jag ger med mig, ditt tvivel är korrekt, jag grät inte.

Teknikern CM beskrev i TR att hon hade sett bilderna på VB, med tejpen i håret. Hon sa jag, inte vi, vilket talar för att den andre teknikern, NN, inte hade en aning om att tejp var intressant när han letade igenom andra utrymmen. Teknikerna missade en kniv, och återkom mer än en månad senare för att hitta den. Vem letade efter KJ:s tejp?
Citera
2014-08-05, 09:18
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En tältpinne kanske?

Tror inte den är tillräckligt vass. Båda sidorna på sårkanalerna var skarpkantade.
Citera
2014-08-05, 09:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tror inte den är tillräckligt vass. Båda sidorna på sårkanalerna var skarpkantade.

Jag väntade mig den kommentaren och mitt svar kommer här ställd som en fråga, vem såg ett bryne under soffan, en kompis eller teknikerna?
Citera
2014-08-05, 09:28
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Och utan att ens ha sett stickskadorna så anser du att du yrar mindre?

OM man nu läst obduktionsprotokollet, tittat på rättsläkarens skiss och lyssnat till rättsläkaren SSJ och tekniker DL så kan man tämligen enkelt dra en del slutsatser, om man nu besitter logisk kapacitet vill säga.

En märlspik anser jag utesluten. Den är visserligen konisk, men den skulle inte stämma överens med skadorna.

Märlspiken skulle tränga undan huden i mitten och skapa en helt annan sårbild än vad vi har nu.
Senast redigerad av zero73 2014-08-05 kl. 10:01.
Citera
2014-08-05, 09:33
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag väntade mig den kommentaren och mitt svar kommer här ställd som en fråga, vem såg ett bryne under soffan, en kompis eller teknikerna?

Hade det varit av vikt hade större fokus lagts på det i FUP, så kompis är rätta svaret.
Lär ju ta ett tag att slipa vass egg på en oslipad tältpinne med ett bryne.
Citera
2014-08-05, 10:14
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Jo, men frågan är om han hade blivit trodd. Stugan är inte stor. Nu hade han i så fall tur att ingen ringde.

Så vad är alternativet? Om jag skulle iväg och ägna mig åt skumrask hade jag bara lämnat telefonen hemma. Det finns många fullt rimliga skäl till att inte svara.

Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Varför tror du att KJ skulle ha flyttat kroppen mellan 14-16? den 16/5

Det är inget argument från min sida egentligen. Men om det minderåriga vittnets utsaga (som vi visserligen inte vet så mycket om) stämmer tycker jag ändå att det ser ut att vara fullt möjligt för KJ att ha varit där. Om han är skyldig måste han ju ha hanterat kroppen vid nåt tillfälle.
Citera
2014-08-05, 10:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Så vad är alternativet? Om jag skulle iväg och ägna mig åt skumrask hade jag bara lämnat telefonen hemma. Det finns många fullt rimliga skäl till att inte svara.

Det är inget argument från min sida egentligen. Men om det minderåriga vittnets utsaga (som vi visserligen inte vet så mycket om) stämmer tycker jag ändå att det ser ut att vara fullt möjligt för KJ att ha varit där. Om han är skyldig måste han ju ha hanterat kroppen vid nåt tillfälle.
Till det ska man lägga LV:s vittnesmål som gör att HR tror, men inte konstaterar, att benen placerades i ödehuset tidigast 18 maj.
Citera
2014-08-05, 10:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

Den 16/5 då det var allmänt känt att VB var försvunnen hölls en orienteringsträning i området runt ödehuset. Inga observationer gjordes som uppfattades som avvikande.
Citera
2014-08-05, 10:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Till det ska man lägga LV:s vittnesmål som gör att HR tror, men inte konstaterar, att benen placerades i ödehuset tidigast 18 maj.

Benen ja, men när kom ev benen och torso till fp2? Eller bara torso. Inget som säger att kroppsdelarna kom samtidigt. Sen kanske benen flyttades in i huset efter 18/5. Det jag också tycker är intressant och som som jag personligen tror är orsaken till att förhöret och vallningen 30/5 inte kom med i fup, var att den minderåriga tjejen såg två personer. Inte bara KJ.
Citera
2014-08-05, 10:41
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Absolut, den omständigheten talar mot att KJ placerade benen i huset den 16 maj. Men som du vet är det, för att använda ett aktuellt uttryck, inte bombsäkert att huset var tomt då. Men, men. På nåt sätt har jag hamnat i en diskussion där jag sitter och försvarar antagandet att KJ var på platsen den 16 maj, vilket jag egentligen inte känner mig så säker på. Så jag lämnar diskussionen här, med ett konstaterande att det i alla fall inte är omöjligt.
Citera
2014-08-05, 10:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Benen ja, men när kom ev benen och torso till fp2? Eller bara torso. Inget som säger att kroppsdelarna kom samtidigt. Sen kanske benen flyttades in i huset efter 18/5. Det jag också tycker är intressant och som som jag personligen tror är orsaken till att förhöret och vallningen 30/5 inte kom med i fup, var att den minderåriga tjejen såg två personer. Inte bara KJ.
Om torson kom till FP2 16 maj så låg de öppet för hundar och annat i fem dagar. Inget talar för rovdjursangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in