2014-08-05, 01:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Det där med grannen som sett KJ med en systempåse är redan avfärdat. Quarrel menar att grannen har fel eftersom det var vid tre tiden och systemet stänger kl, 14 på lördagar. Alla åker ju givetvis direkt hem från bolaget. Alltså kan grannen ha lika fel angående "blå knälång rock"
Nej, det var under fm som grannen BI såg "långrocken" (förhör 3/6).
Citera
2014-08-05, 01:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det var under fm som grannen BI såg "långrocken" (förhör 3/6).

Vem var det mer du sa hade sett KJ i långrock?
Citera
2014-08-05, 01:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Läs och begrunda:
http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/june/skoavtrycken-pa-fyndplats-1.html

ME spår var de mest förekommande i huset vill jag minnas.
Citera
2014-08-05, 01:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kläder vill visst teknikerna ogärna visa; det var samma sak med MJ:s garderober. Man har tydligen en uppfattning som går ut på att folk inte är så intresserade av sånt. - Däremot får man väl hoppas att en förteckning upprättades inkl. vad som låg i tvättkorgen och på badrumsgolvet - särskilt med tanke på ett vittnesmål om långrock, osv.

Jag har för mig att kläderna i badrummet förtecknades som diverse kläder eller liknande?
Citera
2014-08-05, 01:27
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Form, längd, djup.
Hur säger skadornas form, längd och djup dig att de kommer från ett hemmabygge?

Citat:
Något annat material än aluminium (som är en mjuk metall) bör ha använts; koppar kanske.
SSJ trodde att styckningen skett med en yxa, alternativt en stor, tung kniv.

Aluminium är lätt och mjukt och därför inte särskilt lämpligt att hugga med.
Citera
2014-08-05, 01:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
I FUP på sidan 1072 skrivs "inches" ut som måttenhet.

Det är ett vittne som nämner måttet inches, polisen protokollför ordagrant. Jag tror inte att polisens tekniker eller SKL använder sig av inches när de mäter föremål.
Citera
2014-08-05, 01:34
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Vad tror ni om ett bildhuggarjärn som slipats ner på bägge sidor (konisk spets)? För ambitiöst?

Möjligt. Formen skulle stämma hyfsat, däremot tror jag tjockleken blir för stor(liksom en köpt pipedagger). Mordvapnet var smalt.

Märlspik har jag uteslutit. Anser att DL yrar gravt när han påstår att skadorna kan ha kommit från en dylik i TR.
Citera
2014-08-05, 01:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ett vittne som nämner måttet inches, polisen protokollför ordagrant. Jag tror inte att polisens tekniker eller SKL använder sig av inches när de mäter föremål.

Du har rätt. FC var dessutom brittiska..
Citera
2014-08-05, 01:36
Medlem
Citat:
Möjligt. Formen skulle stämma hyfsat, däremot tror jag tjockleken blir för stor(liksom en köpt pipedagger). Mordvapnet var smalt.

Märlspik har jag uteslutit. Anser att DL yrar gravt när han påstår att skadorna kan ha kommit från en dylik i TR.
För stor för vad?
Citera
2014-08-05, 01:37
Bannlyst
Citat:

Och utan att ens ha sett stickskadorna så anser du att du yrar mindre?
Citera
2014-08-05, 01:40
Moderator
OYs avatar
Citat:

En tältpinne kanske?
Citera
2014-08-05, 01:44
Moderator
OYs avatar
Kan det vara så att KJ förvarade benen i kylskåpet och dumpade dem senare än torson? Kylen var så gott som tom har jag för mig, dessutom var benen relativt väl bevarade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in