2014-08-04, 15:48
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hmm, har hört skrönor i att Kreatin i för stora mängder skall vara ansträngande för njurarna (eller om det var levern?), vilka mängder ska det till för att bli farligt om detta stämmer?

I alla fall inte i lika stor grad som alkohol.

Det är på längre sikt man kan se skador på njuren vid höga doser.
Citera
2014-08-04, 16:18
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hmm, har hört skrönor i att Kreatin i för stora mängder skall vara ansträngande för njurarna (eller om det var levern?), vilka mängder ska det till för att bli farligt om detta stämmer?

Studier om det
Citera
2014-08-04, 19:08
Medlem
Creatin Monohydrate

Jag dricker Creatin monohydrate varje morgon.
Men undrar nu fall jag utöver detta kan ha Kre-Alkalyn i min PWO varje dag? Eller blir det för mycket creatin under en dag?

PWO:n består såfall utav: Beta alanin, Kre-Alkalyn, L-arginine, Amino pro essential.

Tack på förhand
Citera
2014-08-04, 19:14
Medlem
recyclameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuktos
Jag dricker Creatin monohydrate varje morgon.
Men undrar nu fall jag utöver detta kan ha Kre-Alkalyn i min PWO varje dag? Eller blir det för mycket creatin under en dag?

PWO:n består såfall utav: Beta alanin, Kre-Alkalyn, L-arginine, Amino pro essential.

Tack på förhand

de aminios du nämner är det bcaa dvs de essentiella 8 amninosyrorna?
funkar dom att bygga med?
Citera
2014-08-04, 19:25
Medlem
Det är denna: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/amino-pro-essential-448-g-orange-_-citrus
Citera
2014-08-04, 19:28
Medlem
General.Maximus.s avatar
Helt onödigt. Kreatin har ingen akut effekt och om du dessutom redan har fått i dig tillräckligt på morgonen är det slöseri med pengar.
Citera
2014-08-04, 19:30
Medlem
Okok, som jag trodde då! Men nu har jag redan några burkar hemma, så då är det väl bara slänga i PWO:n ändå? Pengarna är ju redan spenderade =)
Citera
2014-08-04, 20:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuktos
Okok, som jag trodde då! Men nu har jag redan några burkar hemma, så då är det väl bara slänga i PWO:n ändå? Pengarna är ju redan spenderade =)

Ja då kan du lika gärna kräma på.
Citera
2014-08-10, 14:09
Medlem
Allergisk reaktion av Kreatin Monohydrat?

Kan man få en allergisk reaktion av kreatin? Alltså snuva och svidande ögon?
Började käka kreatin nyligen och har haft en hel del snuva och ögonen svider emellanåt. Är allergisk mot pollen, björk, gräs men det är väl lite sent på sommaren för att få utslag av det nu?
Mvh
Citera
2014-08-10, 14:17
Medlem
Glazehs avatar
sluta ett tag och sen börja igen för att se hur det går till det bästa du kan göra
Citera
2014-08-10, 14:22
Medlem
Lhukinens avatar
Kan vara allergi mot spåren av tungmetaller ifrån processen vid tillverkning. Använder du creapure eller vanligt kreatin? Vanligt kreatin är producerat i Kina med sämre filtrering. Creapure är tillverkat i Tyskland med riktigt bra filtrering.
Senast redigerad av Lhukinen 2014-08-10 kl. 14:24.
Citera
2014-08-14, 00:09
Medlem
Är det farligt att missa...

några dagars mellanrum med kreatin, och sedan påbörja igen? Ibland glömmer jag ta det av ren glömska, då vissa dagar är väldigt jäktiga, innan har jag tagit det kanske 2-3 dagar efter jag glömt, har hänt några gånger, men är det farligt i längden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in