Citat:
Ursprungligen postat av
ensamstark
Endast tagit vassle i alla tider. Det har fungerat utmärkt för mig och det är ett enkelt och smidigt sätt att få ner lite protein efter passet och öka dagsintaget på protein per dag.
Aldrig funderat över att köpa eaa tidigare men nu när det reas så mycket så har jag fått tanken att kanske testa. Ställde en enkel fråga om det var onödigt och ta bägge två och fick svar snabbt, och bestämt mig för att ej köpa. Förlåt för att jag inte har läst på om någonting (EAA) som jag inte ens har (viljat?) ta innan. Ställde denna fråga för att om något hade sagt att det var lönsamt, så hade jag fortsatt att läsa på själv och få det klart för mig varför det är lönsamt men nu bryr jag mig inte. Förstod du mig?
Alltså, med min filosofi borde man veta vad man köper och inte behöva ställa sådana här frågor.
Vassle innehåller alla essentiella, icke essentiella aminosyror (20 st), EAA innehåller enbart 8 av dessa, och det är de kroppen inte kan producera själv, så egentligen blir det kaka på kaka, pengar försvinner.
För varje gram EAA kan man räkna på 2g vassle pga allt NEAA(Icke esentiella aminosyror), som finns i vassle, själv tar jag EAA på piller efter träningen eftersom det är enklare, dricker vassle som mellanmål ibland eller på kvällen om jag käkat dåligt.
Ta EAA efter träningen, vassle+kreatin vid ett annat tillfälle om du nu ska inta alla 3 tillskott.