2014-07-25, 08:01
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Tjena!

Tänkte börja ta min första kreatin kur nu efter allt gott jag hört om det. Har tidigare egentligen aldrig tagit något förutom proteinshakes och mat på ca 2 års träning, men är nu sugen på att testa detta!

Nu är grejen att jag ska utomlands i en vecka mellan den 8-12 aug som kommer innebära lite eller troligtvis ingen ordentlig träning. Är det då värt att börja ta kreatinet redan nu? (vilket jag är ganska excited att börja göra) och sedan skippa det under denna vecka, eller bör jag börja vänta tills efter utlandsveckan? Eller bör jag ta kreatinet och fortsätta ta kreatiner under veckan jag är borta?

Tack!
Du kommer inte vara lika excited när du väl börjat eftersom kreatin knappt gör någonting. Som bäst orkar du någon repetition extra.

Ja det kommer vara värt att ta det fast du inte tränar men bara för att du inte ska behöva bygga upp nivåerna igen efter semestern.
Citera
2014-07-30, 01:30
Medlem
Hodurs avatar
Lugnt att bara svepa 60 gram idag och imorgon? Pallar inte med uppladdningsfasen
Citera
2014-07-30, 08:30
Medlem
King Grubs avatar
Det är inte farligt men du kommer inte att få någon dosrelaterad större och snabbare effekt.
Citera
2014-07-30, 11:33
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det är inte farligt men du kommer inte att få någon dosrelaterad större och snabbare effekt.

Målet är att fylla musklerna med kreatinet, vilket jag tror kommer ske oavsett hur jag intar det?
Citera
2014-07-30, 11:43
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Målet är att fylla musklerna med kreatinet, vilket jag tror kommer ske oavsett hur jag intar det?

Man kan inte ta hela uppladdningsfasens intag på en gång, hade det fungerat hade alla gjort det. Vissa skiter i uppladdningsfasen och känner ingen skillnad.
Citera
2014-07-30, 17:31
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Man kan inte ta hela uppladdningsfasens intag på en gång, hade det fungerat hade alla gjort det. Vissa skiter i uppladdningsfasen och känner ingen skillnad.

Läste en artikel att man kan köra 60 gram varannan dag eller 30 gram/dag.

Aja, yolo.
Citera
2014-07-30, 18:20
Medlem
King Grubs avatar
Det som händer är att njurarna får jobba hårdare för att få ut kreatinet ur kroppen. Inte in i musklerna.
Citera
2014-07-31, 08:10
Medlem
Tjugofems avatar
ingen fördel med att välja Mutants kreatin som sägs innehålla 3st olika sorter av Kreatin, utan man kan lika gärna köra på Kreatin Monohydrat från StarNutrition?

Mutant > http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creakong-300g
Citera
2014-07-31, 09:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugofem
ingen fördel med att välja Mutants kreatin som sägs innehålla 3st olika sorter av Kreatin, utan man kan lika gärna köra på Kreatin Monohydrat från StarNutrition?

Mutant > http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creakong-300g
Förmodligen inte, utöver att du får en något spexigare förpackning, förstås.
Citera
2014-08-04, 12:30
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Dum som jag är trode jag 1TS stod för 1 tablespoon. Så nu har jag dragit i mig 3 gånger den dosen man skall ta (1 tesked). Är det bara att stå över de kommande doserna denna dag och är detta farligt??
Citera
2014-08-04, 15:10
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Dum som jag är trode jag 1TS stod för 1 tablespoon. Så nu har jag dragit i mig 3 gånger den dosen man skall ta (1 tesked). Är det bara att stå över de kommande doserna denna dag och är detta farligt??

Inte farligt. Fortsätt bara.
Citera
2014-08-04, 15:18
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Inte farligt. Fortsätt bara.
Hmm, har hört skrönor i att Kreatin i för stora mängder skall vara ansträngande för njurarna (eller om det var levern?), vilka mängder ska det till för att bli farligt om detta stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in