2014-01-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
jasså, jag trodde du menade när du var i enrum, då t.ex läser bibeln.
Det kan hända var som helst, det hade du kunnat klura ut själv om du hade läst evangelierna. Jesus blev frestad i öknen, och han träffade på andar på lite olika ställen som han sen drev ut. Jag har "träffat" en och annan på jobbet, på stan och andra ställen.
2014-01-21, 19:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
men jag har som sagt lärt mig att skilja mellan olika andar.

Hur?

Och har din metod validitet utanför din subjektiva värld?
2014-08-04, 19:27
Medlem
Apologists avatar
Med tanke på blodmånarna som varit o kommer nu under 2014-2015 under sabbathen i Israel så är det inte underligt att Gaza konflikten pågår. Någonting stort kommer hända nu med det Israeliska folket eller landet. Antagligen kommer de bli anfallna eller bredda sitt territorium. Någonting stort ligger definitivt bakom hörnet!

Sedan förstår jag inte att folk inte ser att det är muslimerna som kommer hugga huvudet av folk. Det som händer nu i Irak o Syrien o andra länder är precis det som står i bibeln kommer hända på en global nivå, dvs de kommer hugga av huvudet ditt om du inte konverterar o tar emot vildjurets märke som är Islams emblem.

Ja, ja...det händer mycket nu i världen, har ni någon koll?

Ebola epedimin är ett annat tecken som Jesus talade om, det är födslovåndorna.
2014-08-04, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Har själv läst några kapitel ur bibeln eftersom att jag är uppvuxen i en troende, formell, välbärgad familj i områden avlägsna från staden. Tycker inte att det är ENKELT att tolka bibeln, snarare tvärtom. Man måste exempelvis läsa ett helt evangelium för att förstå ETT citat.

Känner dock inga troende från nedre samhällsklassen men jag antar att ni inte tolkar bibeln på samma sätt, vi som är mer formella tolkar det som att vi kommer att bli frälsta av Gud men att vi INTE kan besluta om specifika datum eller år.

Så nej, vi lever icke i den sista tiden.

"nedre samhällsklassen"... Fyfan va dryg du är din äckel snobb. Jag vet att det är off topic men jag kunde inte låta bli, din jävla fitta.

I alla fall. Ingen av fantasihistorierna i biblen är sanna och det har alltid sett ut som det gör nu i världen. Med det menar jag att det alltid har funnits krig, våld, orättvisor osv... Det är inget nytt. Det fanns när bibeln skrevs och det fanns innan biblen skrevs och det finns nu. Jag tycker snarare att vi går mot bättre tider hela tiden. Människor generellt sätt är inte lika våldsamma idag som förr i tiden.

Och var fan i bibeln står det att Ryssland, Iran osv skulle bilda en koalition, långt innan dessa länder ens existerade?
2014-08-04, 21:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Någonting stort kommer hända nu med det Israeliska folket eller landet. Antagligen kommer de bli anfallna eller bredda sitt territorium. Någonting stort ligger definitivt bakom hörnet!

Tillräckligt vagt för att du inte sen behövar att stå tills svars för odetaljerade gissninger, som vem som helst kunne ha kommit med om i stort sett vad som helst.

Citat:
Sedan förstår jag inte att folk inte ser att det är muslimerna som kommer hugga huvudet av folk. Det som händer nu i Irak o Syrien o andra länder är precis det som står i bibeln kommer hända på en global nivå, dvs de kommer hugga av huvudet ditt om du inte konverterar o tar emot vildjurets märke som är Islams emblem.

Kanske folk förstår detta, men dom (folk) är inte intresserade av att bli indragne i ditt fånige gängkrig mellan extremister.

Citat:

Med DIN specialkonstruerade tolknings-metodologi.
2014-08-04, 21:04
Medlem
Citat:
Med tanke på blodmånarna som varit o kommer nu under 2014-2015 under sabbathen i Israel så är det inte underligt att Gaza konflikten pågår. Någonting stort kommer hända nu med det Israeliska folket eller landet. Antagligen kommer de bli anfallna eller bredda sitt territorium. Någonting stort ligger definitivt bakom hörnet!

Ja, ja...det händer mycket nu i världen, har ni någon koll?

Nej. Födslovåndorna är en beskrivning av kännetecknen på "den stora vedermödan", den tiden då världens nationer kommer att ingripa och göra slut på all falsk religion i världen. Det är intressant att notera följande: En kvinna är havande i ungefär 9 månader och under den tiden är hon medveten om barnet som växer inuti henne. Det är därför rimligt och anta att medvetenheten om religionens problem (framförallt Islam) i världen blir allt klarare allt eftersom tiden går. Tillslut sker ett drastiskt åtagande för att förgöra all religion en gång för alla.

http://www.ncregister.com/daily-news/what-has-happened-to-the-united-nations/
2014-08-04, 21:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derivative
Nej. Födslovåndorna är en beskrivning av kännetecknen på "den stora vedermödan", den tiden då världens nationer kommer att ingripa och göra slut på all falsk religion i världen. Det är intressant att notera följande: En kvinna är havande i ungefär 9 månader och under den tiden är hon medveten om barnet som växer inuti henne. Det är därför rimligt och anta att medvetenheten om religionens problem (framförallt Islam) i världen blir allt klarare allt eftersom tiden går. Tillslut sker ett drastiskt åtagande för att förgöra all religion en gång för alla.

Knappast ens som allegori är detta särskild relevant.
2014-08-04, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Okiney
I alla fall. Ingen av fantasihistorierna i biblen är sanna
precis som att du avgör det.

Citat:
och det har alltid sett ut som det gör nu i världen.
knappast.

Citat:
Med det menar jag att det alltid har funnits krig, våld, orättvisor osv... Det är inget nytt. Det fanns när bibeln skrevs och det fanns innan biblen skrevs och det finns nu. Jag tycker snarare att vi går mot bättre tider hela tiden. Människor generellt sätt är inte lika våldsamma idag som förr i tiden.

"Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern" (Matt 24:36)

"När ni minst väntar det, då kommer Människosonen" (Matt 24:44)

"Då ska Människosonens tecken synas på himlen... och man ska få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet. Och han ska sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de ska samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra" (Matt 24:30-31)
2014-08-05, 02:34
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derivative

http://www.ncregister.com/daily-news/what-has-happened-to-the-united-nations/

Födslovåndorna är tecken före vedermödan.

Varifrån får du din tolkning "Tillslut sker ett drastiskt åtagande för att förgöra all religion en gång för alla" ifrån?

Antikrist kommer utropa sig till att vara Gud och att alla ska tillbe honom. Så religion kommer finnas hela vägen till Jesus kommer tillbaks.
2014-08-05, 05:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okiney
Med det menar jag att det alltid har funnits krig, våld, orättvisor osv... Det är inget nytt. Det fanns när bibeln skrevs och det fanns innan biblen skrevs och det finns nu. Jag tycker snarare att vi går mot bättre tider hela tiden. Människor generellt sätt är inte lika våldsamma idag som förr i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
"Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern" (Matt 24:36)

"När ni minst väntar det, då kommer Människosonen" (Matt 24:44)

"Då ska Människosonens tecken synas på himlen... och man ska få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet. Och han ska sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de ska samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra" (Matt 24:30-31)

Så det går bra att jämt påstå: "Nu är det tid för det stora kaboom" och sen ursäkta sig med att det egentligen endast är 'gud' som vet när det kommer att ske och att "vi tolkade visst tecknen fel ... igen".
2014-08-05, 06:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Antikrist kommer utropa sig till att vara Gud och att alla ska tillbe honom. Så religion kommer finnas hela vägen till Jesus kommer tillbaks.

Hur många antichrists-kandidater har det funnits hittills? Ung. 40 signifikante profetior om Harmageddon har existerat, så kanske lika många antichrists?

Men OM det nu blir nån global naturkatastrof är jag övertygat om, att det dom sista sekunderna ändå kommer att finnas nån religiös dåre som utropar: "What did I tell you".
2014-08-05, 08:29
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hur många antichrists-kandidater har det funnits hittills? Ung. 40 signifikante profetior om Harmageddon har existerat, så kanske lika många antichrists?

Men OM det nu blir nån global naturkatastrof är jag övertygat om, att det dom sista sekunderna ändå kommer att finnas nån religiös dåre som utropar: "What did I tell you".

Poängen är att det kommer komma, enligt bibeln, många antikrist och många falska profeter före THE ANTICHRIST.

Men (THE ANTICHRIST) antikrist kommer inta templet (som inte ännu är byggt i Jerusalem dock påväg att byggas https://www.youtube.com/watch?v=0tsFY2OAfPc och utropa sig som Gud ifrån Jerusalem.

Bibelns slutscenario är inte med fokus på naturkatastrofer utan på krig, där man har förstört jorden med ex kärnvapen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in