2014-08-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1

Gage har själv påtalat att han är medveten om hotbilden mot honom, .....
Men snälla nå'n!
Det känns lika sannolikt som att tala om en hotbild mot Nalle Puh. (snäll, men lite dum)

Det enda hotet skulle väl vara från någon som inser att Gage lurat till sig en massa pengar...
Gage vet inget "farligt", och förstår väldigt lite!
Men i relation till stollarna som stöder och omger honom så framstår han på något sätt ändå som "klassens ljus", men det säger ju mera om klassen än om honom själv....

/T
Citera
2014-08-03, 18:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ibland kommer påståendet att allmänheten inte intresserar sig kring frågor om 911 och att det är därför som medier inte tar upp ämnet så jag kollade i C-SPAN:s arkiv och det visade sig att inslaget med Richard Gage för närvarande är det näst mest sedda inslaget i år. Det mest sedda lades upp tidigt i januari och har setts av cirka tvåtusen fler. Eftersom inslaget med Gage lades upp för bara två dagar sedan och fortfarande sprids på bloggar och i annan media tvekar jag inte om att det snart kommer vara detta årets mest sedda inslag. Orkade inte kolla hur många tittare inslag från tidigare år haft men det verkar som detta kommer bli något slags rekord för C-SPAN. Så intresset finns där alltså.

http://www.c-span.org/search/?searchtype=Videos&personid[0]=40912&bioid[0]=48519

Det är deras sökmotor som är under all kritik. Man får verkligen jobba med den för att få se korrekt resultat, och då blir det helt annorlunda..,
Mest sedda 2014:
11 mars, international health Caress models, 263,039 views
3 may, white house correspondents association dinner 135,273 views
21 may, astrobiology and ET's 70,402

A&E ligger väldigt väldigt många placeringar längre ner på listan med sina 22,239 views.
MEN, i ärlighetens namn tror jag också att de kommer klättra rejält.
Citera
2014-08-03, 18:32
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är deras sökmotor som är under all kritik. Man får verkligen jobba med den för att få se korrekt resultat, och då blir det helt annorlunda..,
Mest sedda 2014:

A&E ligger väldigt väldigt många placeringar längre ner på listan med sina 22,239 views.

Ja, jag jämförde mellan Peter Slens program och inte mellan C-SPAN:s samtliga program. Nu har inslaget med Gage gått om med råge och är det mest sedda inslaget i år, av Slens program.
Citera
2014-08-04, 14:10
Medlem
Citat:
Mest sedda 2014:

Snart 50 000 views ... Den gränsen når de idag
Citera
2014-08-04, 14:24
Bannlyst
Och alla pengar insamlade till "the High-Rise Safety Initiative". WTC7 bluffen är mycket snart totalt över.
Citera
2014-08-04, 14:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Och alla pengar insamlade till "the High-Rise Safety Initiative". WTC7 bluffen är mycket snart totalt över.

Ja jösses vilken nytta de pengarna kommer göra
85% av donationerna går till de som ligger bakom insamlingen...

85% of your donation will go toward petitioners’ wages and other petitioning costs including printing, office space and transportation. 10% will go toward legal services related to preparing the petition for submission. 5% will go toward the campaign’s administrative costs.

Men du har säkert rätt i att "bluffen" snart är över.. Ge det 13 år till så har nog folk tröttnat på att konspirationsanklagelserna aldrig leder någon vart.
Citera
2014-08-04, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ja jösses vilken nytta de pengarna kommer göra
85% av donationerna går till de som ligger bakom insamlingen...

85% of your donation will go toward petitioners’ wages and other petitioning costs including printing, office space and transportation. 10% will go toward legal services related to preparing the petition for submission. 5% will go toward the campaign’s administrative costs.

Men du har säkert rätt i att "bluffen" snart är över.. Ge det 13 år till så har nog folk tröttnat på att konspirationsanklagelserna aldrig leder någon vart.

När det kommer till the High-Rise Safety Initiative är det advokatkostanderna som sprungit iväg något våldsamt och visst det är inga stora pengar om man jämför med vad NIST hade att leka med för att komma upp med en förklaring men göra mer från A&E sida än att krossa sina mål är svårt att begära.
Aldrig leder någonstans? Diskussionen anågende CD eller inte stendog när NIST erkände freefall och så enkelt är det ju med den saken för alla som förstår sig på grundläggande fysik.
Citera
2014-08-04, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När det kommer till the High-Rise Safety Initiative är det advokatkostanderna som sprungit iväg något våldsamt och visst det är inga stora pengar om man jämför med vad NIST hade att leka med för att komma upp med en förklaring men göra mer från A&E sida än att krossa sina mål är svårt att begära.
Nej det är det inte - advokatkostnaderna uppgår till 10% - det framgick tydligt av citatet du just besvarade. 85% av pengarna behåller de som ligger bakom kampanjen till "löner" och diverse utgifter..

Citat:
Aldrig leder någonstans? Diskussionen anågende CD eller inte stendog när NIST erkände freefall och så enkelt är det ju med den saken för alla som förstår sig på grundläggande fysik.
Skönt att höra att du insett att CD-debatten är stendöd.. En del konspiratoriker verkar fortfarande tro på en CD trots att det inte kommit fram ett enda bevis på 13 år fast man har haft 2000 arkitekter och ingenjörer och mängder av andra konspirationsteoretiker att ta hjälp av Det är ju rätt komiskt minst sagt.
Citera
2014-08-04, 15:26
Bannlyst
Citat:
Nej det är det inte - advokatkostnaderna uppgår till 10% - det framgick tydligt av citatet du just besvarade. 85% av pengarna behåller de som ligger bakom kampanjen till "löner" och diverse utgifter..

Jag sitter med div mail från A&E framför mig, man drog igång the High-Rise Safety Initiative just pga advokatkostnaderna. Vet inte riktigt vad din faktiska poäng är här heller, är det för lite pengar eller läggs pengarna på fel saker eller vad är det som trycker dig?

Citat:
Skönt att höra att du insett att CD-debatten är stendöd.. En del konspiratoriker verkar fortfarande tro på en CD trots att det inte kommit fram ett enda bevis på 13 år fast man har haft 2000 arkitekter och ingenjörer och mängder av andra konspirationsteoretiker att ta hjälp av Det är ju rätt komiskt minst sagt.

Jupp när NIST erkände freefall erkände man CD.
Citera
2014-08-04, 15:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag sitter med div mail från A&E framför mig, man drog igång the High-Rise Safety Initiative just pga advokatkostnaderna. Vet inte riktigt vad din faktiska poäng är här heller, är det för lite pengar eller läggs pengarna på fel saker eller vad är det som trycker dig?
Jag finner det anmärkningsvärt att 85% av donationerna går till de som samlar in pengarna - medan endast 10% går till det som insamlingen alltså är till för (advokatkostnaderna). I normala fall skulle jag kalla det bedrägeri, men när det gäller dessa kretsar är jag inte ett dugg förvånad att folk försöker sko sig...

Citat:
Jupp när NIST erkände freefall erkände man CD.
Åh fan, det har jag missat. Var skriver NIST att det var en CD?
Citera
2014-08-04, 15:41
Bannlyst
Citat:
Jag finner det anmärkningsvärt att 85% av donationerna går till de som samlar in pengarna - medan endast 10% går till det som insamlingen alltså är till för (advokatkostnaderna). I normala fall skulle jag kalla det bedrägeri, men när det gäller dessa kretsar är jag inte ett dugg förvånad att folk försöker sko sig...

Aha så det är dina egna hittepå siffror som stör alltså, oväntat....

Citat:
Åh fan, det har jag missat. Var skriver NIST att det var en CD?

När man erkände freefall i mitten av global collapse. En liten tavla ni aldrig lyckades komma igen efter. Var är Popular Mechanics nu för tiden förresten?
Citera
2014-08-04, 15:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Aha så det är dina egna hittepå siffror som stör alltså, oväntat....
Nej det är absolut inte mina egna siffror - siffrorna kommer från deras hemsida! Känd dig blåst om du har donerat...
http://highrisesafetynyc.org/donate/

Citat:
När man erkände freefall i mitten av global collapse. En liten tavla ni aldrig lyckades komma igen efter. Var är Popular Mechanics nu för tiden förresten?
Nu glömde du visa var NIST skriver att det var en Controlled Demolition, det var nämligen vad du påstod så nu vill jag se det. Vad du drar för egna slutsatser bryr jag mig inte om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in