2014-08-03, 15:51
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som jag förstått behöver polisen inte fråga anhöriga om lov för att kolla upp betalkort etc, om BO är vuxen.

Polis kan givetvis, efter beslut av förundersökningsledare, få ut sådana uppgifter direkt från banken, precis som att de kan få ut uppgifter om telefonsamtal och liknande från teleoperatörer.
De behöver inte fråga anhöriga om lov för sådant.
Citera
2014-08-03, 16:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Jag anmäler avvikande åsikt, så många är de inte längre, det är inte som på 90-talet.

Kommunisterna är betydligt fler, och utgör ett således större hot mot samhällsordningen, enligt både mig och SÄPO, än ett kanske hundratal förvirrade "nazister" som inte ens klara av att gå i takt när de är nyktra. De må vara farliga för enskilda personer, men de utgör knappast ett hot mot samhällsordningen, som kommunisterna gör, med tanke på att de senare står för 95% av allt politiskt motiverat våld.

Kommunistsvinen har ju även de en hel del liv på sitt samvete. Fast du kanske är en sån där som tycker att vänstervåld inte är så farligt?

Tycker du mycket tyder på att mordet riktades mot samhällsordningen?
Citera
2014-08-03, 16:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fokusera på aktuellt brott. Vill ni generellt diskutera "vänstervåld" eller annat får ni vara vänliga att starta tråd i relevant delforum.

//Moderator
Citera
2014-08-03, 17:24
Medlem
JonJansefssons avatar
Wow, det var verkligen inte dåligt med spekulationer i den här tråden. Är ni säkra på att det inte är Illuminati som ligger bakom mordet?

Mina bets ligger i alla fall på ett urspårat fyllebråk. Kvarteren kring Medis är ju, för er som inte känner till det, ofta fullt av människor med ansenlig promillehalt på helgerna. Jag var ute precis i närheten av brottsplatsen igår vid 23-tiden och tog en öl, tyckte faktiskt att det var ovanligt mycket fulla och jobbiga människor ute. Men nåja, time will tell vad som ligger bakom detta!
Citera
2014-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Wow, det var verkligen inte dåligt med spekulationer i den här tråden. Är ni säkra på att det inte är Illuminati som ligger bakom mordet?

Mina bets ligger i alla fall på ett urspårat fyllebråk. Kvarteren kring Medis är ju, för er som inte känner till det, ofta fullt av människor med ansenlig promillehalt på helgerna. Jag var ute precis i närheten av brottsplatsen igår vid 23-tiden och tog en öl, tyckte faktiskt att det var ovanligt mycket fulla och jobbiga människor ute. Men nåja, time will tell vad som ligger bakom detta!

Det hände ju knappast på en bargata utan i ett område som är relativt lugnt på kvällen. Du känner väl knappast till området?

Jag går förbi den där kiosken och fotbollsplanen alltid när jag ska hem från krogen typ, tycker alltid det är lugnt kring där. Känns som när man väl kommit förbi Folkets kebab så är det lugna gatan resten av vägen, men tydligen inte.
Citera
2014-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Som jag förstått behöver polisen inte fråga anhöriga om lov för att kolla upp betalkort etc, om BO är vuxen.

Okej, visste inte ang BO men GM är ju helt klart. Ska kolla fakta imorgon med en bättre initierad.
Citera
2014-08-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Det hände ju knappast på en bargata utan i ett område som är relativt lugnt på kvällen. Du känner väl knappast till området?

Jag går förbi den där kiosken och fotbollsplanen alltid när jag ska hem från krogen typ, tycker alltid det är lugnt kring där. Känns som när man väl kommit förbi Folkets kebab så är det lugna gatan resten av vägen, men tydligen inte.

Det är lite konstigt är också ingen här vet vem BO eller MGM är. Eftersom polisen redan anhållit en MGM så måste det ha funnits vittnen, fingeravtryck, DNA eller annat....
Citera
2014-08-03, 18:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är lite konstigt är också ingen här vet vem BO eller MGM är. Eftersom polisen redan anhållit en MGM så måste det ha funnits vittnen, fingeravtryck, DNA eller annat....

Är det egentligen så märkligt att namnet på MGM fortfarande är okänt för oss? Polisen kanske vet vem han är men om ingen (som så ofta läcker) lär det dröja en tid. Blir han häktad kommer försvarare att förordnas och då brukar det vara enkelt att få reda på såväl MGM som brottsrubricering.
Citera
2014-08-03, 18:19
Medlem
bernters avatar
M
Citat:
Det är inte alls konstigt! Identifiering av berörda görs ofta av postare genom publicerade bilder på boendet plus ålder. Analys av DNA görs inte så snabbt som du tror, knappast ej heller fingeravtryck.
Citera
2014-08-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
M
Det är inte alls konstigt! Identifiering av berörda görs ofta av postare genom publicerade bilder på boendet plus ålder. Analys av DNA görs inte så snabbt som du tror, knappast ej heller fingeravtryck.

Vad menar du med ''boendet''.
Citera
2014-08-03, 18:54
Medlem
LaScalas avatar
Jag har varit i kvarterets skvallercentral, tobaksaffären i mitt hus.
Enligt tobakskillen (som själv är kurd) var det fyllebråk mellan två araber.
Ett kvinnligt vittne hade berättat för honom att offret blev skuren i halsen.
Tobakskillen demonstrerade mycket levande för mej hur det gått till..gurglade och rullade med ögonen.
Han visste inte om nån av dom bodde i närheten eller varifrån de kom eller var på väg.
Man kan väl sätta så mycket tilltro man vill till detta men det är väl inte otroligt?
Senast redigerad av LaScala 2014-08-03 kl. 18:57.
Citera
2014-08-03, 19:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har varit i kvarterets skvallercentral, tobaksaffären i mitt hus.
Enligt tobakskillen (som själv är kurd) var det fyllebråk mellan två araber.
Ett kvinnligt vittne hade berättat för honom att offret blev skuren i halsen.
Tobakskillen demonstrerade mycket levande för mej hur det gått till..gurglade och rullade med ögonen.
Han visste inte om nån av dom bodde i närheten eller varifrån de kom eller var på väg.
Man kan väl sätta så mycket tilltro man vill till detta men det är väl inte otroligt?

Ganska många steg från vittnet till Flashback. Såna där historier tenderar också att hoppa över något led, exempelvis att vittnet ska ha fått det berättat för sig och sedan återberättat det för tobakskillen.

Men det har gått rätt lång tid nu, och inga uppgifter om namn har ännu förekommit i tråden. Ofta tycker jag det brukar tyda på att de inblandade är så att sägs ganska långt från Flashback. Mer troligt exempelvis romer eller för den delen araber, än exempelvis missbrukare eller nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in