2014-08-03, 08:31
Medlem
det var väl där i krokarna dom hittade en flicka död för några år sen ,chantal allen ,tror jag hon hette
Senast redigerad av bea67 2014-08-03 kl. 08:36. Anledning: glömde ett ord
Citera
2014-08-03, 08:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
det var väl där i krokarna dom hittade en flicka död för några år sen ,hon var mulatt ,dom trodde hon hade halkat

Nej det var väl borta vid Rosenlundsområdet. Västra Söder.
Citera
2014-08-03, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
det var väl där i krokarna dom hittade en flicka död för några år sen ,chantal allen ,tror jag hon hette

Nej. Om vi tänker på samma så hände detta vid södra station. Ramlat ner från en bro.
Citera
2014-08-03, 09:08
Bannlyst
Spelade nyss lite dum och kom förbi en polis vid avspärrningarna. Det enda nya är att det är en UNG person, polisens ord innan jag blev avförd på sidan. De tar vittnesmål från personer från hotellet som ligger strategiskt placerat mot parken.
Citera
2014-08-03, 09:09
Medlem
LaScalas avatar
Nu är det många som står utanför avspärrningarna och tar bilder, gissar att det åtminstone nån som läger upp bilder här.
Då slipper jag, går på kryckor sen ett par dar tillbaka. Ischias. Rör mej som en lus på tjärad näver.
Citera
2014-08-03, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu är det många som står utanför avspärrningarna och tar bilder, gissar att det åtminstone nån som läger upp bilder här.
Då slipper jag, går på kryckor sen ett par dar tillbaka. Ischias. Rör mej som en lus på tjärad näver.

Jag skulle kunna göra det men skulle fan känna mig som en lus. Är på väg därifrån ny folkungagatan mot medis om du har någon utkik ditåt som sagt ganska mycket kameror nu.
Citera
2014-08-03, 09:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Spelade nyss lite dum och kom förbi en polis vid avspärrningarna. Det enda nya är att det är en UNG person, polisens ord innan jag blev avförd på sidan. De tar vittnesmål från personer från hotellet som ligger strategiskt placerat mot parken.

Tack för din insats! Det frestar på att spela dum.
Ett tag undrade jag på om det var grannar som sammansvurit sej mot fotbollsvrålandet nattetid.
Ser att fler är störda av det här på Söder.
(FB) Bo nära fotbollsplan, basketplan eller park i City
Citera
2014-08-03, 09:19
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Det vrålas hela nätterna utanför och fotboll spelas hela nätterna på planen.
Då vrålas det. Överröstar t o m brandkåren när de rycker ut från Tjärhovsgatan.

Kan du ge en beskrivning av gängen som vrålar vid bollplan på nätterna?

Tjärhovsgatan 38 är intressant enligt AB, så gamla slakthusen gör skäl för sitt namn.
Hittat kniv där kanske?
Teori - gruff vid bollplan - BO springer iväg , jagas av 3, infångas efter 20 meter typ huggs ihjäl. De 3 springer vidare mot Tjärhovsgatan 38 o försvinner.
,
Citera
2014-08-03, 09:28
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma

Kan du ge en beskrivning av gängen som vrålar vid bollplan på nätterna?

Tjärhovsgatan 38 är intressant enligt AB, så gamla slakthusen gör skäl för sitt namn.
Hittat kniv där kanske?
Teori - gruff vid bollplan - BO springer iväg , jagas av 3, infångas efter 20 meter typ huggs ihjäl. De 3 springer vidare mot Tjärhovsgatan 38 o försvinner.
,

Ja, fotbollsgruff kan det absolut vara. Dom låter mordgalna när dom spelar. Ibland nåt enstaka skratt om jag ska vara rättvis,.
För ett par år sen uteslutande svenska unga killar som hade svårt att hitta plan att träna på.
Nu är det nog mest invandrare vilket också hörs på ljudnivån och namnen de skriker på varann.
Afrikaner syns ju bäst i strålkastarljuset men andra diffusa figurer syns. I förrgår siktades även män i nattskjortor och långa skägg.
Senast redigerad av LaScala 2014-08-03 kl. 09:31.
Citera
2014-08-03, 09:33
Medlem
4522s avatar
Jag bor något kvarter bort, vaknade runt 04.00 av den ohyggliga åskan och att det regnade in i mitt vardagsrum. Det regnet som kom i natt var verkligen ingen lek. En monsun av sydamerikanska mått. Det högt smattrande ljudet mot plåttak tillsammans med åskan och det faktum att regnet lär spolat bort allt bevis borgar för en svår utredning. Det var dock väldigt mycket ungt folk i rörelse tidig kväll, runt 23-00, i varenda park satt det nästan folk och friskt hinkade.
Citera
2014-08-03, 09:41
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ja, fotbollsgruff kan det absolut vara. Dom låter mordgalna när dom spelar. Ibland nåt enstaka skratt om jag ska vara rättvis,.
För ett par år sen uteslutande svenska unga killar som hade svårt att hitta plan att träna på.
Nu är det nog mest invandrare vilket också hörs på ljudnivån och namnen de skriker på varann.
Afrikaner syns ju bäst i strålkastarljuset men andra diffusa figurer syns. I förrgår siktades även män i nattskjortor och långa skägg.

Kan du säga var utgången till bollplanen ligger i förhållande till tältet på Södermannagatan(kroppen hittad där?)
Kan det vara ungdomsbrottslingar som på detta sätt misskött helgpermissionen?

bor själv inte i området, så därför fråga om öppning i staket
Citera
2014-08-03, 09:52
Medlem
sakkwalds avatar
Finns en flyktingförläggning i närheten. Afghanerna som är i sena tonåren brukar spela fotboll på planen bredvid där kroppen hittades. Kan vara något om det. Dessa Afghaner spelar fotboll som det inte fanns någon morgondag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in