2014-08-03, 14:25
Medlem
John-Pauls avatar
Kan vara något så banalt som triggat detta som att någon yngre person, ev. berusad kommit gående ensam och i parken intill trottoaren bara någon meter ifrån sitter ett gäng andra relativt unga (vilket det gör dygnet runt) och påverkade och dessa frågar efter cigg eller muckar lite och BO säger ifrån och då tappar gänget humöret och ska råna BO och det slutar med att han i tumultet blir knivstucken.
Jag tror Södermalmspolisen håller ganska bra koll på vilka som huserar i parken iom att det är riskområde och är det någon av dessa så tar dom honom med stor sannolikhet.
Detta är ett stråk, Nytorgsgatan korsa Folkunggatan upp mot kyrkan intill parken och in på Tjärhovsgatan, som inte rekommenderas att gå på nätterna.

Såg nu att det tydligen hänt på Tjärhovsgatan 34, mitt emot Katarina skola och fyndplatsen sedan är intill parken. iof sägs att mycket vittnen finns till händelsen men det tvivlar jag på, inte många bor eller många uppehåller sig mitt emot skolan, kanske att något hänt på skolgården då som spårade ur, men det är inte så vanligt att folk hänger på skolgården.
Inte heller en bra väg att gå om man ska gå nattetid, man väljer helt klart parallellgatan som är Folkungagatan.
Senast redigerad av John-Paul 2014-08-03 kl. 14:52.
Citera
2014-08-03, 14:55
Medlem
Det är naturligtvis några hjärntvättade "Sverigevänner" från Svenskarnas Parti, Svenska Motståndsrörelsen eller Sverigedemokraterna som i ett rus av rohypnol och renat bestämt sig för att leta rödingar att slåss mot. De har hört talas om att Kafé 44 är ett vänsterställe. Då inteligensen inte räckte till så slog det dem aldrig att kolla på 44ans websida eller Facebook där det antagligen står att det är stängt över sommaren. Besvikna över bristen på rödingar på det stängda kafét slänger de i sig ett par roppar till och ger sig på första bästa person de ser på vägen mot Medborgarplatsen och hugger ihjäl honom. Typiska raskrigande nationalister med andra ord. Pack och slödder.
Citera
2014-08-03, 15:13
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harru
Typiska raskrigande nationalister med andra ord. Pack och slödder.

Dessvärre har din teori, rent statistiskt, en sannolikhet som hamnar väldigt nära noll.

Mer troliga är, i ingen särskild ordning:
- Personrån som spårat ur, GM "av utländsk härkomst".
- Misshandel som spårat ur, GM "av utländsk härkomst", BO svensk "rasist" (genom att vara svensk).
- Gatuboxning efter krogen som spårat ur, valfri etnicitet/ras.
- Intern uppgörelse i kriminella kretsar, valfri etnicitet/ras.
- "Antifascistiskt självförsvar" från vänstertomtar som uppfattat någon, mer eller mindre korrekt, som "rasist". De brukar ju helst slåss många mot en.
- Gammal hederlig bögknackning. GM mest sannolikt muselmaner, då det mest tycks vara såna som ägnar sig åt denna fina hobby numera.

Modus, många mot en, tyder på blattar eller kommunister som GM.
Citera
2014-08-03, 15:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Dessvärre har din teori, rent statistiskt, en sannolikhet som hamnar väldigt nära noll.

- Misshandel som spårat ur, GM "av utländsk härkomst", BO svensk "rasist" (genom att vara svensk).
- "Antifascistiskt självförsvar" från vänstertomtar som uppfattat någon, mer eller mindre korrekt, som "rasist". De brukar ju helst slåss många mot en.
- Gammal hederlig bögknackning. GM mest sannolikt muselmaner, då det mest tycks vara såna som ägnar sig åt denna fina hobby numera.

Ni är ungefär lika mycket ute och cyklar båda två. Visst finns det homofobi inom islam, men det tar sig mycket osannolikt uttryck på det här viset.

Vänstervåld? Nazistvåld? Inget talar i någon av dessa riktningar. När en person huggs med kniv på öppen gata brukar motivet vara rätt banalt, typ rån eller misshandel där någon inblandad råkar ha kniv (exempelvis killen som blev ihjälstucken i Vallentuna för omkring två år sedan).
Citera
2014-08-03, 15:29
Medlem
Spelar du dum eller är du så där? Det hör nämligen inte till ovanligheterna att bruna löss knarkar och anfaller och mördar folk i grupp som en del i sin kamp. Förutom
20-30 pers som mördats av just fascistsvinen de senaste 10 åren så attackerades ju Showan med vänner i Malmö av nassar från SvP som letade rödingar vid ett stängt vänsterkafé. Med kniv och övervåld osv. De nassarna är för övrigt på fri fot fortfarande, det kanske är samma folk. Eller så kanske det är samma SMRare som försökte hugga ihjäl en ensam turist med fel hudfärg i Hökarängen. Var det förresten samma nedknarkade SMR-pack som högg ihjäl en ensam svensk i Åkersberga av oklar anlednlng en sen natt? De var nog hur som helst med på att anfalla barn, kvinnor och pensionärer i Kärrtorp med kniv. Ni vet i det där anfallet som leddes av kvinnomisshandlaren Emil Hagberg som några år tidigare var med på att i grupp slå ned och sen ställa sig att hoppa på en ensam 15-årig irakiers huvud i Slakthusområdet. Och nu har jag knappt skrapat på ytan. Det finns så många knivbeväpnade nationellt sinnade knarkpsykopater där ute att det med största sannolikhet är en sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren

Citera
2014-08-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Måste föräldrar till en vuxen BO lämna fullmakt för att polisen ska kunna lösa brottet.

Nu är han ju inte identifierad som jag förstår. Hade han varit det så frågar säkert polisen anhöriga angående om de får kolla upp senaste transaktionerna på eventuellt betalkort. Av integritet.
Citera
2014-08-03, 15:33
Medlem
http://attendo.se/katarina-ungdomshem
Citera
2014-08-03, 15:40
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
http://attendo.se/katarina-ungdomshem

Vad vill du säga med den länken?
Citera
2014-08-03, 15:42
Medlem
Har sin verksamhet på Tjärhovsgatan 34. Alltså på den plats mordet troligen begicks.
Citera
2014-08-03, 15:44
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Spelar du dum eller är du så där? Det hör nämligen inte till ovanligheterna att bruna löss knarkar och anfaller och mördar folk i grupp som en del i sin kamp. Förutom
20-30 pers som mördats av just fascistsvinen de senaste 10 åren så attackerades ju Showan med vänner i Malmö av nassar från SvP som letade rödingar vid ett stängt vänsterkafé. Med kniv och övervåld osv. De nassarna är för övrigt på fri fot fortfarande, det kanske är samma folk. Eller så kanske det är samma SMRare som försökte hugga ihjäl en ensam turist med fel hudfärg i Hökarängen. Var det förresten samma nedknarkade SMR-pack som högg ihjäl en ensam svensk i Åkersberga av oklar anlednlng en sen natt? De var nog hur som helst med på att anfalla barn, kvinnor och pensionärer i Kärrtorp med kniv. Ni vet i det där anfallet som leddes av kvinnomisshandlaren Emil Hagberg som några år tidigare var med på att i grupp slå ned och sen ställa sig att hoppa på en ensam 15-årig irakiers huvud i Slakthusområdet. Och nu har jag knappt skrapat på ytan. Det finns så många knivbeväpnade nationellt sinnade knarkpsykopater där ute att det med största sannolikhet är en sådan.

Jag vill påstå att ditt omdöme är kraftigt försämrat, Harru. Du är antingen omtöcknad i värmen, eller galen. Jag har nog inte hört mer förvirrat snack ens från mina korkade idealistpolare från vänster om vänstern. Vid Jupiter, hoppas dina föräldrar lyckas skaka den blå dunstern ur ögonen på dig innan du flyttar hemifrån.

Detta handlar sannolikt om olyckliga omständigheter, oavsett etnicitet eller social ställning. Jag är nog mer nyfiken på vem offret är, än vem som är gärningsperson.
Citera
2014-08-03, 15:48
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Det finns så många knivbeväpnade nationellt sinnade knarkpsykopater där ute att det med största sannolikhet är en sådan.
Jag anmäler avvikande åsikt, så många är de inte längre, det är inte som på 90-talet.

Kommunisterna är betydligt fler, och utgör ett således större hot mot samhällsordningen, enligt både mig och SÄPO, än ett kanske hundratal förvirrade "nazister" som inte ens klara av att gå i takt när de är nyktra. De må vara farliga för enskilda personer, men de utgör knappast ett hot mot samhällsordningen, som kommunisterna gör, med tanke på att de senare står för 95% av allt politiskt motiverat våld.

Kommunistsvinen har ju även de en hel del liv på sitt samvete. Fast du kanske är en sån där som tycker att vänstervåld inte är så farligt?
Senast redigerad av Handsekreteraren 2014-08-03 kl. 15:58.
Citera
2014-08-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu är han ju inte identifierad som jag förstår. Hade han varit det så frågar säkert polisen anhöriga angående om de får kolla upp senaste transaktionerna på eventuellt betalkort. Av integritet.

Som jag förstått behöver polisen inte fråga anhöriga om lov för att kolla upp betalkort etc, om BO är vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in