2014-08-03, 19:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ganska många steg från vittnet till Flashback. Såna där historier tenderar också att hoppa över något led, exempelvis att vittnet ska ha fått det berättat för sig och sedan återberättat det för tobakskillen.

Men det har gått rätt lång tid nu, och inga uppgifter om namn har ännu förekommit i tråden. Ofta tycker jag det brukar tyda på att de inblandade är så att sägs ganska långt från Flashback. Mer troligt exempelvis romer eller för den delen araber, än exempelvis missbrukare eller nazister.

Jag kan inte se vari problemet skulle bestå om det självutnämnda vittnet befinner sig många steg från Flashback iofs?
Citera
2014-08-03, 19:12
Medlem
Citat:
Men det har gått rätt lång tid nu, och inga uppgifter om namn har ännu förekommit i tråden. Ofta tycker jag det brukar tyda på att de inblandade är så att sägs ganska långt från Flashback. Mer troligt exempelvis romer eller för den delen araber, än exempelvis missbrukare eller nazister.

Snarare tyder tystnaden här på att varken BO eller GM är kända av polisen.
Citera
2014-08-03, 19:12
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ganska många steg från vittnet till Flashback. Såna där historier tenderar också att hoppa över något led, exempelvis att vittnet ska ha fått det berättat för sig och sedan återberättat det för tobakskillen.

Precis, det blir lite som viskleken men det verkar ju vara personer under Flashbackradarn.
Ingen kompis eller Facebookvän har gett sej till känna.
Citera
2014-08-03, 19:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag kan inte se vari problemet skulle bestå om det självutnämnda vittnet befinner sig många steg från Flashback iofs?

Kanske uttryckte mig otydligt. Vad jag menade var att det är så tyst i tråden om namn kan tyda på att de inblandade är ganska många steg från den typiske Flashbackmedlemmen (nej, medlemmarna här utgör inte ett snitt av befolkningen...)

Det har alltså inget med vittnesuppgiften att göra, utom möjligen att om det stämmer och de båda tillhör någon form av arabiskt community så kan det ju hända att de inte har särskilt många i sin närhet som hänger på Flashback. Ett visst stöd till vittnesuppgiften, alltså.

Hade hon påstått att en nazist hade huggit ihjäl en vänsteraktivist, eller tvärtom, så hade jag tagit det med en större nypa salt, eftersom om det vore så så borde det ha varit ute vid det här laget.
Citera
2014-08-03, 19:19
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
M
Det är inte alls konstigt! Identifiering av berörda görs ofta av postare genom publicerade bilder på boendet plus ålder. Analys av DNA görs inte så snabbt som du tror, knappast ej heller fingeravtryck.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad menar du med ''boendet''.
Brottsplats vid mord är ofta där MGM och/eller BO är folkbokförda. Media publicerar bild på port eller dylikt. FB medlem kollar på ratsit och postar. Förenklat uttryckt såklart. Ibland bistår närboende med information så att rätt personer hängs ut.
Citera
2014-08-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Brottsplats vid mord är ofta där MGM och/eller BO är folkbokförda. Media publicerar bild på port eller dylikt. FB medlem kollar på ratsit och postar. Förenklat uttryckt såklart. Ibland bistår närboende med information så att rätt personer hängs ut.

Okej, jag förstår. Det kanske är det så att ingen av dem bodde i närheten av brottsplatsen, kanske är de inte ens är folkbokförda i Sverige. Annars skulle någon här redan ''hängt ut'' dem.
Senast redigerad av nantale 2014-08-03 kl. 19:28.
Citera
2014-08-03, 20:00
Medlem
Citat:
Okej, jag förstår. Det kanske är det så att ingen av dem bodde i närheten av brottsplatsen, kanske är de inte ens är folkbokförda i Sverige. Annars skulle någon här redan ''hängt ut'' dem.

Det är vad jag också tror.

Någon som minns att tre negrer knivade ner en fjärde neger för någon eller några månader sen vid Grillen.
Hämnd eller kanske samma gäng, personrånare stryker ju omkring i kvarteren sedan länge.

Mest troligt är det illegaler då ingen känner illegalerna och illegalerna känner ingen.
Citera
2014-08-03, 20:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Jag vet inte varifrån du fått tanken att det sker nån sorts kontroll och registrering vid resa inom EU? Jag är själv precis återkommen efter slik resa och inte en keft, varken på Arlanda eller destinationen visade minsta intresse för pass, eller om jag öht hade något. När jag återkom till Arlanda var det likadant och gaten var placerad innanför passkontrollen. Så vem skulle veta vilka jag, eller de, var?
Citera
2014-08-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GraevlingenNeymar
Det är vad jag också tror.

Någon som minns att tre negrer knivade ner en fjärde neger för någon eller några månader sen vid Grillen.
Hämnd eller kanske samma gäng, personrånare stryker ju omkring i kvarteren sedan länge.

Mest troligt är det illegaler då ingen känner illegalerna och illegalerna känner ingen.

Stryker det verkligen omkring personrånare där kring Folkungagatan? Jag har gått där i stort sett varje fredag/lördagsnatt i 6 månader och aldrig sett skymten av det.
Citera
2014-08-03, 20:53
Medlem
Jag tycker att det är konstigt att Mitt i inte har detta som nyhet, ens kl. 20.48, när jag kollade sist. Men det kanske hör era hemma i någon mediatråd.
Citera
2014-08-03, 21:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Stryker det verkligen omkring personrånare där kring Folkungagatan? Jag har gått där i stort sett varje fredag/lördagsnatt i 6 månader och aldrig sett skymten av det.

Det finns statistik från Citypolisen (Peter Enell) och Södermalmspolisen att tillgå.
Just nu är väl trakterna runt Medis, Götgatan, Folkungagatan och smågator i närheten mest drabbade av fickstölder och personrån i Stockholm. Tidigare var det runt Stureplan. En person har TRE gånger under ett år blivit rånad/utsatt för rånförsök på just Folkungagatan på väg efter sent krogjobb till bussarna vid Tjärhovsplan och får numera taxi betald av arbetsgivaren.
Jag har också klarat mej från rån, men vet ju ändå hur verkligheten ser ut.
Citera
2014-08-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det finns statistik från Citypolisen (Peter Enell) och Södermalmspolisen att tillgå.
Just nu är väl trakterna runt Medis, Götgatan, Folkungagatan och smågator i närheten mest drabbade av fickstölder och personrån i Stockholm. Tidigare var det runt Stureplan. En person har TRE gånger under ett år blivit rånad/utsatt för rånförsök på just Folkungagatan på väg efter sent krogjobb till bussarna vid Tjärhovsplan och får numera taxi betald av arbetsgivaren.
Jag har också klarat mej från rån, men vet ju ändå hur verkligheten ser ut.

Shit vad sjukt. Då får man väl vara mer aktsam i fortsättningen. Brukar dock kännas som att så snabbt man är förbi folkets, så är det lugnt därefter och man spatsera utan att vara orolig.

Har du nån länk där man kan läsa om det du skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in