2014-08-03, 12:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Riktigt positionssäker och duktig mittback. Antar att det betyder att två av Dawson, Vlad och Kaboul lämnar. För kan inte riktigt se att Dyer nöjer sig med att vara fjärde/femteval. Rätt lik Vertonghen i sitt spelsätt, men om Dawson och Kaboul lämnar kommer Tottenham få det riktigt svårt mot stora starka forwards, då både Verthonhen, Vlad och Musacchio är mer spelskickliga mittbackar som behöver en stor, stark och stötande mittback jämte sig.

Han är bra, men jag hade nöjt mig med Vertonghen, Vlad, Kaboul, Dyer och Vejlkovic denna säsongen.
Vlad, Dawson och Kaboul får gärna lämna. Vlad har varit en stor besvikelse, Dawson är Dawson medan Kaboul har haft skadeproblem.
2014-08-03, 13:04
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vlad, Dawson och Kaboul får gärna lämna. Vlad har varit en stor besvikelse, Dawson är Dawson medan Kaboul har haft skadeproblem.

Hur kan Vlad varit en stor besvikelse när han var skadad i stort sett hela förra säsongen? Tycker han var bra de få gånger han spelade. Han är fortfarande bara 25 och kan utvecklas.

Problemet om Dawson och Kaboul båda lämnar är som sagt att det då inte finns någon mittback som kan ta hand om stora starka forwards. Vertonghen har enorma problem när han möter en stor fysisk forward. Säga vad man vill om Dawson, men mot forwardstyper liknande Carroll, Lukaku etc så är han riktigt bra. En av Kaboul och Dawson behövs i min mening. Tror Dawson kommer säljas och Kaboul stannar.

Kan bara Kaboul komma tillbaka till sin form han hade säsongen 11/12 så har Tottenham ett riktigt bra mittbackspar i Vertonghen/Kaboul med Vlad,Dyer och i viss mån Vejlkovic som backups.
2014-08-03, 13:11
Medlem
Imbazs avatar
Liverpool förbereder 18 miljoner pund bud på Lavezzi. Ska tydligen vara BR val ist för Remy.

Edit: lavezzi ska själv föredra serie a före PL.
Lavezzi skulle passa in bra i LFC, ha sterling och lavezzi på varsin kant, vilken fart asså
Senast redigerad av Imbaz 2014-08-03 kl. 13:32.
2014-08-03, 13:13
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Hur kan Vlad varit en stor besvikelse när han var skadad i stort sett hela förra säsongen? Tycker han var bra de få gånger han spelade. Han är fortfarande bara 25 och kan utvecklas.

Problemet om Dawson och Kaboul båda lämnar är som sagt att det då inte finns någon mittback som kan ta hand om stora starka forwards. Vertonghen har enorma problem när han möter en stor fysisk forward. Säga vad man vill om Dawson, men mot forwardstyper liknande Carroll, Lukaku etc så är han riktigt bra. En av Kaboul och Dawson behövs i min mening. Tror Dawson kommer säljas och Kaboul stannar.

Kan bara Kaboul komma tillbaka till sin form han hade säsongen 11/12 så har Tottenham ett riktigt bra mittbackspar i Vertonghen/Kaboul med Vlad,Dyer och i viss mån Vejlkovic som backups.

Dawson till Hull har ju ryktas om hela sommaren så att han lämnar är nog det som kommer att ske.
2014-08-03, 14:02
Medlem
Boggas avatar
Då tar vi upp United igen...

Som jag förstått det så är Shaw och Herrera inga spelare som LVG själv fixat, men godkänt att dessa transfers skulle gå igenom. Detta är iaf vad ryktena säger. Något som är fullt troligt och möjligt då dessa spelare vart på tapeten längre än LVG.

Att LVG måste värdera samtliga spelare i truppen och se hur de spelar i de system han föredrar och kommer att spela är ju absolut fullt möjligt. Men jag tror han har ett par spelare i åtanke, spelare han vet passar in perfekt i hans spelsystem.

Denna totala tystnad från klubben är lite skillnad mot för förra säsongen då det mesta verkade vara offentligt samt att det mesta verkade skötas ganska dåligt. Woodward var kanske lite för grön och Moyes dragningskraft var uppenbarligen ickeexisterande. Känslan är att vi idag utan chansen att erbjuda CL-spel ändå är en större attraktion. Notera att jag säger känsla då detta absolut inte är någon som helst fakta...

Jag tror det kommer ta fart så fort planet landar i Manchester...
2014-08-03, 14:14
Medlem
Imbazs avatar
Dani Alves ska även vara ett intressant mål för BR.
60m kr ska han tydligen tänka sig lägga. Samtidigt som Johnson ska bort
2014-08-03, 14:54
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Alves in och Johnson ut är i mina ögon ett rejält lyft på den positionen. Johnson har inte direkt imponerat i träningsmatcherna så här långt i år (heller...). Men om en eventuell ankomst till Anfield för Alves betyder att Johnson kommer att lämna är inte självklart. Lite av problemet har varit att det inte funnits en naturlig utmanare till Johnson i truppen, eller rättare, de som skulle kunna utmana har behövt spela på Enriques position när han blev skadad och därmed begränsat alternativen i backlinjen.
2014-08-03, 14:55
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Johnson bort vore härligt. Vill dock inte ha in Alves. Vi måste släppa in färre, inte göra fler mål.

Även om det såklart skulle vara ett lyft.
2014-08-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Alves in och Johnson ut är i mina ögon ett rejält lyft på den positionen. Johnson har inte direkt imponerat i träningsmatcherna så här långt i år (heller...). Men om en eventuell ankomst till Anfield för Alves betyder att Johnson kommer att lämna är inte självklart. Lite av problemet har varit att det inte funnits en naturlig utmanare till Johnson i truppen, eller rättare, de som skulle kunna utmana har behövt spela på Enriques position när han blev skadad och därmed begränsat alternativen i backlinjen.
Var inte Micah Richards påväg till Liverpool?
2014-08-03, 16:24
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/liverpool/article19309953.ab

Balotelli till Liverpool?
2014-08-03, 16:25
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Var inte Micah Richards påväg till Liverpool?

Det har jag för mig skulle vara ett lån, men har väll runnit ut i sanden (?)
2014-08-03, 16:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/liverpool/article19309953.ab

Balotelli till Liverpool?

Haha vad gör man när man tappar en bråkstake? Joo man tar in en annan ;P

Mkt rykten just nu om LFC, väldigt mkt, frågan är vilka som är på riktigt ;p

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in