Citat:
Ursprungligen postat av
viwil002
Jag jämförde dem i fladdrighet, inte vilken klass de håller överlag. Den meningen var inte speciellt seriös. Min poäng var att jag inte förstår varför de värvar två så (i mitt tycke) osäkra målvakter. Jag förmodar att de ser någon form av framtida potential i båda, men då är det bättre att värva en av dem (Perin såklart) och sedan ha en mer rutinerad och säker keeper bakom.
"Tabbar"? Jag har inte sagt att Perin gör mycket tabbar. Jag tycker bara att han får sina räddningar att se svårare ut än nödvändigt.
Och i jämförelsen Neuer-Perin ser jag inga likheter alls. Jag tycker Neuer utstrålar pondus och allt som oftast agerar säkert. Han är väl dock lite okonventionell, men han har ju mandat att röra sig lite hur han vill i och runt straffområdet eftersom han i 99 fall av 100 löser situationerna.
Din fråga i ditt första inlägg är dum, då Milan förstärks av att ha Perin före Agazzi i deras målvaktsuppsättning. Oavsett om du betonar deras fladdrighet eller inte.
Perin gör alltså sällan tabbar, men svarar ofta för helt fenomenala räddningar. Jag vet inte, men du kanske tycker att alla slängningar är TV-räddningar? För för mig var det ingen som helst tvekan om att Perin var ligans klart bästa målvakt förra säsongen.
Neuer är arrogant snarare än att ha pondus. Och fladdrig, men likväl enormt bra. Han räddar skott och läser spelet. Det finns många målvakter som nog gör sin backlinje mer lugn än Neuer. Men det är lite det som är av intresse. Allt för mycket fokus fråntas från en målvakts egentliga uppgift - att rädda skott. Perin gör det utmärkt, och det är gott nog för att peta Abbiati. Den sistnämnda har gått ner sig betänkligt de senaste säsongerna.
Åter till Perin och gör det enkla svårt, etc, etc, så vet jag inte om serie A-motståndarna håller med.
http://www.youtube.com/watch?v=yBEJnZNbDjY