2014-07-18, 16:57
Medlem
Crille-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
| samtidigt som Diaby vaknar upp ur graven, gör en Van Persie och återkommer till de friska och levande. Det vore något det.

This! Diaby är ju en spelare som har en enorm potential och som man tycker att det är synd att han inte har fått visa. Skadebekymren han har haft så är det ju att man verkligen hoppas att han iaf kan få iaf en hyfsat skadefri säsong där han kan visa allihopa anledningen till att Wenger har haft ett sådant tålamod med honom.
2014-07-18, 17:20
Medlem
hobokens avatar
Diaby har ju i grunden en enorm talang, men hans kropp verkar ju inte vara gjord för att spela fotboll. Mår lite dåligt när jag tänker på hur bra Diaby hade kunnat bli om han fått vara skadefri.

Tyvärr är han inte den sittande mittfältare Arsenal behöver. Han är ingen defensiv mittfältare utan är som bäst med en sådan bredvid sig, i samma roll som Ramsey.
2014-07-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
NEwcastle har värvat smart och bra både Cabella och Riviere är otrolgit underskattade. Emanuel Riviere i Monaco som en ung och oslipad Diego Costa. Extrem hög högsta nivå som Monaco bajsar bort för att han inte är ett "namn".....

Mycket bra skrivet, Riviere kommer nog att passa in utmärkt i PL. Cabella är en riktig klasslirare som jag verkligen unnar den här flytten. De händer mycket i Premiere League, mitten och bottenlagen börjar värva så in i helvete mycket. Som när Southampton förra säsongen värvade smart.

Bundesliga och PL rycker ifrån.
2014-07-18, 17:44
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Frågan är ju till exempel vad händer i exempelvis Real när Kroos kom in nu. Wenger verkar ju alldeles uppenbart finna bra värde i de spanska giganternas modenycker - och vara duktig på att locka till sig sådana som Sanchez och Özil. En kreativ (om än osannolik) lösning vore ju - som Wenger gjort tidigare - att göra om ett ytter till anfallare. Alltså plocka in en klasspelare från Real (typ Di Maria) och sedan göra om någon i trion Di Maria - Sachez - Walcott till striker (sannolikt Walcott som själv vill spela centralt) med de andra två på

Lär knappast hända då dessa yttrar inte har kvaliteter för att spela target. Det man söker i en forward när man spelar 4-2-3-1 som vi gör är styrka, huvudspel och en förmåga att hitta målet. Knappast de kvaliteter Walcott har eller någonsin kommer att besitta. Han har fel kropp för den positionen helt enkelt, samma med di Maria och Sanchez. De hotar i djupled och kan göra sin gubbe, klassiskt för yttrar men något som man verkligen inte söker som ensam striker i ett 4-2-3-1.

Förra säsongen snackades det ju om Draxler och jag läste att Wenger ville göra en sån makeover som du pratar om med honom. Han har kroppen för det iallafall, 1.86cm om jag inte kommer ihåg fel.

Henry var ju en ex-ytter Wenger gjorde till en målsprutande forward.
RvP samma sak.
Hoppas Draxler kommer in och gör samma förvandling
2014-07-18, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
NEwcastle har värvat smart och bra både Cabella och Riviere är otrolgit underskattade. Emanuel Riviere i Monaco som en ung och oslipad Diego Costa. Extrem hög högsta nivå som Monaco bajsar bort för att han inte är ett "namn".....

Varken Julien Laurens eller Tor Kristian Karlsen verkar vara speciellt imponerade utav honom (två mycket rutinerade och trovärdiga scouter), och av allt att döma verkar inte heller Monaco vara det. De går plus på affären också. Svårt att se det ologiska i det hela då? Så jätteung är han ju inte heller, 24 år och hans målsiffror imponerar inte heller. Dags att prestera.
2014-07-18, 19:49
Medlem
Filipe Luis officiellt klar för Chelsea.
2014-07-18, 20:05
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Filipe Luis officiellt klar för Chelsea.
Kontrakt på tre år. Hade föredragit 3+1 eller rent av 4, men svårt att klaga.

Intressant nu om det händer mer i Chelsea denna sommar (jag utgår från att Tiago också kommer).
2014-07-18, 20:06
Bannlyst
Jag tror fortfarande på Pastore till Chelsea eller Milan/Roma. Det som skulle kunna ske är att Mourinho köpslår med PSG och byter ut Oscar i en deal med Pastore. Skulle kunna se det hända, faktiskt.
2014-07-18, 20:14
Medlem
HAZARD17s avatar
Felipe Luis är ju en skön riktig lirare. Hans frisyr är ju iskall
2014-07-18, 20:19
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag tror fortfarande på Pastore till Chelsea eller Milan/Roma. Det som skulle kunna ske är att Mourinho köpslår med PSG och byter ut Oscar i en deal med Pastore. Skulle kunna se det hända, faktiskt.
Usel deal för Chelsea. Släppa en ung bra talang för en inte så bra Pastore. Ser hellre då att man försöker byta Oscar mot Pogba istället.
2014-07-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Usel deal för Chelsea. Släppa en ung bra talang för en inte så bra Pastore. Ser hellre då att man försöker byta Oscar mot Pogba istället.
Dealen med Pogba låter myyyycket bättre.

Finns ingen anledning till att ha Pastore i klubben då man har spelare som är så mycket bättre. Killen är under isen.
2014-07-18, 20:36
Medlem
soffsitss avatar
Casemiro ryktas till Porto
http://www.abola.pt/nnh/ver.aspx?id=489955

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här