2014-07-30, 19:39
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Ouch, Nadal hade ju tre raka titlar att försvara (plus 4000 ATP-poäng) de kommande veckorna. Sparar sig förhoppningsvis bara till US Open.
Citera
2014-07-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Intressant att nå topp 100 har blivit svårare med åren, sista rankingen år 2000 fanns det 1332 spelare med, idag 2252! Alltså 920 konkurrenter till...

H ha ja det har nog blivit svårare , inte för att jag tror han rankad 2252 är så märkvärdig
Citera
2014-07-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrande
Nadal skadad på träning igår och drar sig ur nästkommande två masters. Oklart med US Open just nu...

ajdå ,det var ju inte så bra för han. Hoppas han är tillbaks till us ändå.
Citera
2014-07-31, 14:00
Medlem
Alltså Goffin måste ju nästan va formstarkast av alla spelare nu , vunnit 3 raka challengers utan att tappa set, och nu spelar han i Kitsbuehl och har vunnit 2 första matcherna utan att tappa set , slog kohlschreiber 6-3 7-5 trotts att han lg under 5-2 i andra och hade setboll emot sig ,han har alltså inte tappat ett set på 17 matcher.
Citera
2014-07-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej jag tycker också han ger lite dåliga vibbar, tycker han ser lite ond ut ha ha det är han säkert inte , men man får lite negativa vibbar när man ser han .

är han inte vän med nadal? för nadal gillar jag inte alls. Spelar fullt och har dålig uppsyn på banan. plus han tar sig i röven och taffsar runt sig i hela ansiktet. Sedan är han ingen sportsman alls. Men jag gillar se han förlora. Men han är ofta vinnare fasten motståndaren är bättre. Mycket för hans äkliga sätt. hans spelar psykiskt spel. Sedan hade han ju inte vunnit hälften av grandslamen ens om han spelat med höger hand. men å andra sidan bara 2 motståndare. Tänk fall Sampras hade bara två spelar att slå med. Anser Federer är över skattad. men nadal och djok en mer överskattade.
Men så har man längre dueller i Wimbeldon är på gruset. Alla underlag lika. Det gör ju dessa topp 3 vinner det mesta. Vem som bestämnt och gjort detta vet jag inte. men allt handlar ju om pengar.
Penga kåta Djok spelade ju sämre ett helt år med ett racket han inte ville helst ha., Men reklam pengarna var viktigare en att vinna. Stackarn hade väl inte råd säga nej?
Citera
2014-08-01, 00:09
Medlem
Om du tror att Nadal "är ofta vinnare fasten motståndaren är bättre" rekommenderar jag ett nybesök hos optikern. Om vi pratar om forehand på grus historiskt så låter jag nog både plats #2 och #3 stå tomma. Men visst består en stor del av hans spel av malande som inte alltid är så kul att se... Tex de där ballongerna på backhand han brukar frustrera ihjäl Federer med under 5 timmr var det ju sannerligen en njutning att se Söderling hoppa på och bara mörda.
Citera
2014-08-01, 16:44
Medlem
Goffin förlorade visserligen sitt första set på 18 matcher , men vann semin 5-7 6-4 6-3 , klar för sin första atp final, i kitzbuhel,Lär dock inte bli den sista som han spelar nu.
Senast redigerad av pederN 2014-08-01 kl. 16:52.
Citera
2014-08-01, 23:29
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Lottningen till Rogers Cup i Toronto (Masters 1000) nyligen avklarad.

Världsettan Djokovic har fått Murray, Wawrinka och Dimitrov på sin halva. Finns fler intressanta spelare där som Nishikori, Tsonga, Gasquet och Kyrgios. Klart svåraste halvan.

På andra halvan är Federer högst rankad och han har haft lyckan på sin sida. Där finns Berdych, Ferrer och Raonic som är bäst rankade efter Fed. Gulbis, Isner och Cilic kan väl också nämnas. Borde vara en hygglig resa mot final, men varnar för Raonic.
Citera
2014-08-02, 14:43
Medlem
Goffin går riktigt starkt nu, leder sista set nu efter han förlorat första.
Citera
2014-08-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolfer
Goffin går riktigt starkt nu, leder sista set nu efter han förlorat första.

Ja han är ju typ näst intill oslagbar ,spelar riktigt bra, vann 4-6 6-1 6-3 ,nästan synd han inte spelar i canada nästa vecka när han är i den här formen .

Edit: det jag sett av Goffin så spelar han med marginal också , han ligger inte så nära linjerna och ändå spelar han för tungt för motståndarna :O tänk om han skullle hitta lite bättre längd också.
Senast redigerad av pederN 2014-08-02 kl. 16:21.
Citera
2014-08-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Lottningen till Rogers Cup i Toronto (Masters 1000) nyligen avklarad.

Världsettan Djokovic har fått Murray, Wawrinka och Dimitrov på sin halva. Finns fler intressanta spelare där som Nishikori, Tsonga, Gasquet och Kyrgios. Klart svåraste halvan.

På andra halvan är Federer högst rankad och han har haft lyckan på sin sida. Där finns Berdych, Ferrer och Raonic som är bäst rankade efter Fed. Gulbis, Isner och Cilic kan väl också nämnas. Borde vara en hygglig resa mot final, men varnar för Raonic.
Dimitrov drog sig ur Washington 500an pga influensa, får se om han spelar?
Citera
2014-08-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja han är ju typ näst intill oslagbar ,spelar riktigt bra, vann 4-6 6-1 6-3 ,nästan synd han inte spelar i canada nästa vecka när han är i den här formen .

Edit: det jag sett av Goffin så spelar han med marginal också , han ligger inte så nära linjerna och ändå spelar han för tungt för motståndarna :O tänk om han skullle hitta lite bättre längd också.
Fast hans framgångar har kommit på grus, får se hur bra han är på andra underlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in