2014-07-29, 13:44
Medlem
Men han är ju ändå i närheten av topp 200 spelarna , jag tror inte det ger han så mycket utvecklingsmässigt spela futures längre, känns som han är för bra för spelarna mellan 300-400 ,ska mycket till om han ska förlora mot dom känns det som , man ska nog inte stirra sig blind på rankingen , det är inte viktigast att han går som en comet upp på rankingen ,det är viktigare han utvecklas spelmässigt och då måste han få möta bra motstånd.
Citera
2014-07-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men han är ju ändå i närheten av topp 200 spelarna , jag tror inte det ger han så mycket utvecklingsmässigt spela futures längre, känns som han är för bra för spelarna mellan 300-400 ,ska mycket till om han ska förlora mot dom känns det som , man ska nog inte stirra sig blind på rankingen , det är inte viktigast att han går som en comet upp på rankingen ,det är viktigare han utvecklas spelmässigt och då måste han få möta bra motstånd.
Håller jag verkligen inte med om, viktigast är att få fotfäste på rankingen och slippa dom bästa i första omgången i kval till GS/250/500 turneringar, det gör man inte genom att få nollpoängare
som denna vecka. Man kan nå 100-200 på rankingen med enbart futures och slippa såna som tar ett steg ner som t.ex Goffin gjorde.
Citera
2014-07-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Håller jag verkligen inte med om, viktigast är att få fotfäste på rankingen och slippa dom bästa i första omgången i kval till GS/250/500 turneringar, det gör man inte genom att få nollpoängare
som denna vecka. Man kan nå 100-200 på rankingen med enbart futures och slippa såna som tar ett steg ner som t.ex Goffin gjorde.

Jo visst, men då säger vi han spelar futures så han ligger 200 sger vi , och sen tar han steget över o0ch ska möta topp 100 spelare,åsså har han knappt mött någon runt 200 , vad tror du händer då? inte lär han va med i tempot ,då kommer han typ förlora iu första omgångarna hela tiden ett halvår tills han kommer in i tempot ,då är det ju bättre ta det succesivt . om vi säger han skulle spelat bara futures och fick ranking nog att kvala till us , då hade han nog inte fått många games oavsett vem som stått för motståndet , han måste ta nästa steg och försöka etablera nästa nivå, blir lika stort steg när han väl ska ta det än om han spelar upp sig till 200 , finn ju typ inga sämre rankade spelare än 300 i challenger ändå.
Senast redigerad av pederN 2014-07-29 kl. 20:17.
Citera
2014-07-29, 20:32
Medlem
Spelar varken Federer, Djokovic eller Nadal just nu?
Citera
2014-07-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mano1337
Spelar varken Federer, Djokovic eller Nadal just nu?
De chillar nog till Masters 1000 Rogers Cup @ Toronto nästa vecka.
Citera
2014-07-30, 03:17
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Jag lutar nog också att Ymer bör försöka mjölka ut så många futurepoäng som möjligt. Åtminstone så mycket så att han kan gå in i challengerturneringarna utan att kvala. Skulle han fortsätta spela så här bra på futureturneringarna så kan det mycket väl räcka till en plats i närheten av topp 200 vilket bör räcka för att få möjlighet att stöta på många bättre spelare i lite större turneringar och det är ju precis det han behöver för att komma vidare i sin utveckling.

Däremot kan jag inte riktigt se vad han tjänar på att åka ut i kvalen till challengerturneringarna, då han varken får poäng eller möta speciellt bra motståndare. När han ligger så högt att han kan gå in direkt i varje challengerturnering är det dock en annan sak.
Citera
2014-07-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Jag lutar nog också att Ymer bör försöka mjölka ut så många futurepoäng som möjligt. Åtminstone så mycket så att han kan gå in i challengerturneringarna utan att kvala. Skulle han fortsätta spela så här bra på futureturneringarna så kan det mycket väl räcka till en plats i närheten av topp 200 vilket bör räcka för att få möjlighet att stöta på många bättre spelare i lite större turneringar och det är ju precis det han behöver för att komma vidare i sin utveckling.

Däremot kan jag inte riktigt se vad han tjänar på att åka ut i kvalen till challengerturneringarna, då han varken får poäng eller möta speciellt bra motståndare. När han ligger så högt att han kan gå in direkt i varje challengerturnering är det dock en annan sak.

Ja jag kan hålla med till viss del , men dock är han för bra för futures tycker jag, i challenge kvalen blir han ju oftast bra rankad , tror inte han åker ut mot spelare under 300 där känns han väldigt stabil , han ska inte möta för bra spelare heller, han gick ju in direkt i challengern den här veckan och mötte spanjoren runt 200 där, det är väl sådana spelare han ska möta för att utvecklas , känns inte som det ger så mycket möta spelare av Goffins kaliber och förlora med 6-2 6-1 men det kanske det gör? tänkte samma när jag såg zverev hade förlorat med 6-1 6-0 mot schwartzman igår , nu vet jag han gjort bra matcher , men sådana matcher kan ju inte ge något , bara försämrat självförtroende , måste va lätt man tappar sugen , måste kännas som man har ljusår till den nivån ha ha.
Citera
2014-07-30, 11:34
Medlem
Jag säger inte att ni har fel i era åsikter angående Ymer , men det jag menar är att rankingen kanske inte är riktigast just nu , det som är viktigast är att han utvecklas på sikt och då tror jag han mår gott av att möta så bra motstånd som möjligt hela tiden.
Det är väl inte i år han ska va som bäst ändå , så då tror jag det kvitar om han får kvala till us open i år eller inte , Jag tror inte att det viktiga är att han kommer upp på rankingen så högt som möjligt så fort som möjligt , utan det viktiga är att han kommer in i spelet på challenge touren så han kanske kan börja göra bra resultat där inom något år , för spelarna på futures är trotts allt en klass sämre än dom på challenge nivån,dom flesta i alla fall.
Citera
2014-07-30, 14:33
Medlem
Citat:
Jo visst, men då säger vi han spelar futures så han ligger 200 sger vi , och sen tar han steget över o0ch ska möta topp 100 spelare,åsså har han knappt mött någon runt 200 , vad tror du händer då? inte lär han va med i tempot ,då kommer han typ förlora iu första omgångarna hela tiden ett halvår tills han kommer in i tempot ,då är det ju bättre ta det succesivt . om vi säger han skulle spelat bara futures och fick ranking nog att kvala till us , då hade han nog inte fått många games oavsett vem som stått för motståndet , han måste ta nästa steg och försöka etablera nästa nivå, blir lika stort steg när han väl ska ta det än om han spelar upp sig till 200 , finn ju typ inga sämre rankade spelare än 300 i challenger ändå.
Jo, tempot är inte allt, det gäller att inte vara för känd av motståndaren också. Sen gäller det att börja spela GS/250/500 kval så att man blir van med deras miljö. Att ha ett lägre tempo kan störa en del som är vana vid ett högt tempo.
Citera
2014-07-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Jo, tempot är inte allt, det gäller att inte vara för känd av motståndaren också. Sen gäller det att börja spela GS/250/500 kval så att man blir van med deras miljö. Att ha ett lägre tempo kan störa en del som är vana vid ett högt tempo.

jo jag förstår vad d menar, men han har väl samtidigt som mål ta sig upp topp 100 , och då måste han ju ta ett rejält kliv i spel standard
Citera
2014-07-30, 18:20
Medlem
Citat:
jo jag förstår vad d menar, men han har väl samtidigt som mål ta sig upp topp 100 , och då måste han ju ta ett rejält kliv i spel standard
Intressant att nå topp 100 har blivit svårare med åren, sista rankingen år 2000 fanns det 1332 spelare med, idag 2252! Alltså 920 konkurrenter till...
Citera
2014-07-30, 18:28
Medlem
LaGrandes avatar
Nadal skadad på träning igår och drar sig ur nästkommande två masters. Oklart med US Open just nu...

Citat:
Confirmation now from Rafael Nadal's camp that it is a right wrist injury that is forcing him out of Toronto and Cincinnati.

Citat:
More specifically, tests found "a small detachment of posterior sheath of the right ulnar wrist" in Nadal. Immobilization (cast) 2-3 weeks.
Senast redigerad av LaGrande 2014-07-30 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in