Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Jag lutar nog också att Ymer bör försöka mjölka ut så många futurepoäng som möjligt. Åtminstone så mycket så att han kan gå in i challengerturneringarna utan att kvala. Skulle han fortsätta spela så här bra på futureturneringarna så kan det mycket väl räcka till en plats i närheten av topp 200 vilket bör räcka för att få möjlighet att stöta på många bättre spelare i lite större turneringar och det är ju precis det han behöver för att komma vidare i sin utveckling.
Däremot kan jag inte riktigt se vad han tjänar på att åka ut i kvalen till challengerturneringarna, då han varken får poäng eller möta speciellt bra motståndare. När han ligger så högt att han kan gå in direkt i varje challengerturnering är det dock en annan sak.
Ja jag kan hålla med till viss del , men dock är han för bra för futures tycker jag, i challenge kvalen blir han ju oftast bra rankad , tror inte han åker ut mot spelare under 300 där känns han väldigt stabil , han ska inte möta för bra spelare heller, han gick ju in direkt i challengern den här veckan och mötte spanjoren runt 200 där, det är väl sådana spelare han ska möta för att utvecklas , känns inte som det ger så mycket möta spelare av Goffins kaliber och förlora med 6-2 6-1 men det kanske det gör? tänkte samma när jag såg zverev hade förlorat med 6-1 6-0 mot schwartzman igår , nu vet jag han gjort bra matcher , men sådana matcher kan ju inte ge något , bara försämrat självförtroende , måste va lätt man tappar sugen , måste kännas som man har ljusår till den nivån ha ha.