Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-01, 15:32
  #457
Medlem
2gunz1horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwarrior
Trodde verkligen inte att tråden skulle bli såhär populär och det av folket krävdes fler och fler konversationer Nåja, jag ska hinna med några ikväll.

Först av allt är detta även intressant ur ett gruppsykologiskt perspektiv, vi har nu till och med kvinnor i denna tråd som ljuger för att på något vis bevisa deras poäng, exempelvis denna tjej:



Detta är givetvis ren lögn, hur stor är verkligen sannorlikheten? Nåja, om du fortsätter ljuga om det så får du, gunz1horse - gärna berätta exakt vilken tidpunkt detta skedde och vilken profilbild jag hade just då, nå? Hur blir det? Då kan jag bekräfta om det är sant eller inte. Jag är näst intill övertygad om att du ej kommer svara på detta, varför? För du har helt enkelt inga bevis, varför har du inte det? För att du ljuger.



Är du helt på riktigt. Tror du jag är dum, då outar jag ju mig själv. Denna hade du som profilbild:
http://i.imgur.com/BKQx2GF.png

Du stod som 10 km ifrån mig vilket tyder på att du bor i Göteborgstrakterna dessutom.

Du heter "Danne" i användarnamn.
Citera
2014-08-01, 15:38
  #458
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laktosintollerant
Exakt det jag tänkte när jag läste en bit in i tråden också. Förstår inte moralpaniken alls just nu, är folk så förvånade över att utseendet spelar så stor roll när det gäller attraktion?

Bara en mindre skara väljer att leva i en relation med en person som beter sig illa mot den under en längre tid.

Ja, snubbar gör precis vad som helst för fitta. Inklusive ta kopiösa mängder skit om det är det som krävs.
Men snubbar är också i regel tämligen frikostiga med kuken, vilket innebär att ganska fula töser också kan förvänta sig lite action.

Vad denna tråden verkar indikera är dock att för en stor mängd tjejer är mannens utseende allt. Är mannen inte hemskt snygg är han ointressant. Är han däremot hemskt snygg spelar det mindre roll hur idiotisk personlighet han har, han fortsätter vara lika knullbar.

Det verkar som en stor andel kvinnor (som har valfrihet) hellre väljer en snygg idiot än att ge en schysst men mindre snygg dude chansen. En utseendefixering som förblindar allt medmänskligt omdöme.

Kanske kan man generalisera och säga att kvinnor i regel bara blir kåta på skönhet, medans män bara är kåta?
__________________
Senast redigerad av SigmenFloyd 2014-08-01 kl. 15:50.
Citera
2014-08-01, 15:38
  #459
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2gunz1horse
Älskar man någon så är man inte med andra. Punkt.

Dina värderingar tyder på att du tycker att människan (Kvinnor) är som djur och helt enkelt inte KAN hålla sig ifrån att ligga. Vi gör våra egna val och har fått ett intellekt för en anledning, sen att folk är lata och inte har någon heder längre eller respekt för sina partners betyder inte att ALLA fungerar så. Har man så dålig självkontroll så ska man inte vara i ett förhållande.

ALLA killar är svin. Lika logiskt. Dvs inte alls speciellt logiskt. Som att detta vore någon jävla empirisk fakta.

Trams.

Människan ÄÄÄÄÄR ett djur. Ett däggdjur dessutom. Flitig skolkare från biologilektionerna? Vi kan inte komma förbi våra djurinstinkter. Även DU skulle ta snedsteget om du fick chansen och att det aldrig skulle komma ut om killen ifråga såg bättre ut än din nuvarande kille. Skippa skitsnacket om "älska". Kärlek och knull är inte samma sak, när ska tjejer förstå det?
Citera
2014-08-01, 15:45
  #460
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Ja, snubbar gör precis vad som helst för fitta. Inklusive ta kopiösa mängder skit om det är det som krävs.
Men snubbar är också i regel tämligen frikostiga med kuken, vilket innebär att ganska fula töser också kan förvänta sig lite action.

Vad denna tråden verkar indikera är att dock att för en stor mängd tjejer är mannens utseende allt. Är mannen inte hemskt snygg är han ointressant. Är han däremot hemskt snygg spelar det mindre roll hur idiotisk personlighet han har, han fortsätter vara lika knullbar.

Det verkar som en stor andel kvinnor (som har valfrihet) hellre väljer en snygg idiot än att ge en schysst men mindre snygg dude chansen. En utseendefixering som förblindar allt medmänskligt omdöme.

Kanske kan man generalisera och säga att kvinnor i regel blir kåta på skönhet, medans män bara är kåta?

Tack för du att förklarar det på ett sätt som jag inte kan p.g.a oförmögenhet.

Där är ingen moralpanik som vissa överdriver om. Endast en liten drös män som startar trådar om hur "sjuka" kvinnor kan vara över utseende
Citera
2014-08-01, 15:52
  #461
Medlem
2gunz1horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Människan ÄÄÄÄÄR ett djur. Ett däggdjur dessutom. Flitig skolkare från biologilektionerna? Vi kan inte komma förbi våra djurinstinkter. Även DU skulle ta snedsteget om du fick chansen och att det aldrig skulle komma ut om killen ifråga såg bättre ut än din nuvarande kille. Skippa skitsnacket om "älska". Kärlek och knull är inte samma sak, när ska tjejer förstå det?

Jag tror du förstod metaforen. Eller så gör du dig bara dum.
Du borde besöka psykologidelen på FB lite oftare så kanske även du lär dig något om den mänskliga hjärnan och hur vi fungerar. Vi har val att sätta oss över våra egna tankar och känslor, vi kan styra oss själva om vi är medvetna om våra svagheter. Vi är rationella varelser, vissa är mer impulsiva än andra. I grund och botten kan du bara påverka några få saker, hur du tänker och hur du agerar. Jag och de flesta andra som har varit utsatta för otrohet vet hur det känns och människor som har så pass mycket empati och självinsikt inser att detta inte är något man utsätter andra för.

Tjejer kan koppla kärlek till sex, det är ingen revolutionerande nyhet. Det handlar om det naturliga opioider som hjärnan utsöndrar hos kvinnor vid sex, som kvinnor kopplar till kärlek.

Hos män fungerar hjärnan annorlunda vid sex och det är inte oxytocin som styr deras upplevelse utan testosteron. Hur kvinnor och män använder hjärnan vid sexuella upplevelser är olika, det skiljer hur män och kvinnor "uppfattar" sex.

Så det är inte så konstigt om vi kvinnor inte har samma uppfattning som killar när det gäller sex.
Citera
2014-08-01, 15:58
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Ja, snubbar gör precis vad som helst för fitta. Inklusive ta kopiösa mängder skit om det är det som krävs.
Men snubbar är också i regel tämligen frikostiga med kuken, vilket innebär att ganska fula töser också kan förvänta sig lite action.

Är du en sån här... "snubbe"?
Citera
2014-08-01, 16:04
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2gunz1horse
Jag tror du förstod metaforen. Eller så gör du dig bara dum.
Du borde besöka psykologidelen på FB lite oftare så kanske även du lär dig något om den mänskliga hjärnan och hur vi fungerar. Vi har val att sätta oss över våra egna tankar och känslor, vi kan styra oss själva om vi är medvetna om våra svagheter. Vi är rationella varelser, vissa är mer impulsiva än andra. I grund och botten kan du bara påverka några få saker, hur du tänker och hur du agerar. Jag och de flesta andra som har varit utsatta för otrohet vet hur det känns och människor som har så pass mycket empati och självinsikt inser att detta inte är något man utsätter andra för.

Tjejer kan koppla kärlek till sex, det är ingen revolutionerande nyhet. Det handlar om det naturliga opioider som hjärnan utsöndrar hos kvinnor vid sex, som kvinnor kopplar till kärlek.

Hos män fungerar hjärnan annorlunda vid sex och det är inte oxytocin som styr deras upplevelse utan testosteron. Hur kvinnor och män använder hjärnan vid sexuella upplevelser är olika, det skiljer hur män och kvinnor "uppfattar" sex.

Så det är inte så konstigt om vi kvinnor inte har samma uppfattning som killar när det gäller sex.
Det är snarare stimuleringen av nerver som gör det skönt, endorfiner och oxytocin utsöndras hos både män och kvinnor vid sex. Testosteronet gör dig kåtare men vid själva sexakten så är det inte testosteronet som utgör mannens upplevelse.
Citera
2014-08-01, 16:05
  #464
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Är du en sån här... "snubbe"?

Jo. Och ytterst frikostig med min kuk när jag är singel. Fula, snygga, korta, långa. Serving all comers.
Brukar dock försöka undvika psykfall, taskmörtar och drama-entusiaster.
Citera
2014-08-01, 16:08
  #465
Medlem
Admiral Krags avatar
Ni var jävla envisa med att inte vilja ge besked

Men kan vi enas runt detta biologiska?
Citat:
Men tjejer går inte igång på det visuella! på samma sätt som vi killar, så därför vill hon inte ha honom eftersom han är avslöjad med att vara ute efter sex!

För tjejer behöver inte sex! utan kan ju vänta & välja den som är charmig och har humor! alltså är det enda kriteriet som fäller avgörande! och snygghet är bara bonus! har jag bestämt! Stig Hail!!
isfl framstår TS konversationer om mannens snygghet fejkade

Jag kan meddela att en tjej på gymmet smygkollade på mig alldeles nyss, kanske för att jag var snygg i plytet? vem vet?, hade jag fri lejd där att gå fram & knacka henne på axeln och försynt berätta att jag vill trycka ner kuken i halsen på henne...snarare än att göra som jag och knappt våga titta tillbaka?
__________________
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-08-01 kl. 16:11.
Citera
2014-08-01, 16:08
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Jo. Och ytterst frikostig med min kuk när jag är singel. Fula, snygga, korta, långa. Serving all comers.
Brukar dock försöka undvika psykfall, taskmörtar och drama-entusiaster.

Ok... men "frikostig". Det rimmar lite illa med att du "gör vad som helst för fitta", till med och med tar verbal förnedring.

Jag får inte det där att gå ihop.
Citera
2014-08-01, 16:19
  #467
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ok... men "frikostig". Det rimmar lite illa med att du "gör vad som helst för fitta", till med och med tar verbal förnedring.

Jag får inte det där att gå ihop.

Personligen är jag (lyckligtvis) inte i lägret som gör vad som helst. Men det innebär inte att jag är blind för den enorma mängd män som nästan kan gå över lik för att få knulla. Jag tillhör inte den skaran, men jag är väl medveten om deras existens.

EDIT: Har dock lämnat över diverse moraliska beslut åt min kuk vid flertalet tillfällen under åren. Knullat upptagna tjejer, knullat kompisars ex, cockblockat andra för att öka mina egna chanser. Så helt skild från snubb-massan är man väl inte...
__________________
Senast redigerad av SigmenFloyd 2014-08-01 kl. 16:26.
Citera
2014-08-01, 16:25
  #468
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Äsch, nu är du bitter. Det handlar om game i konversationerna. Han är ju bara snygg.

Jag drog hem en brud från Tinder igår, helt ärligt. Hon var väl en 7a, jobbat på henne i kanske 5-6 dagar. Det krävs inte mer än så. Men jag har ju lite tur med utseendet också

Det säger du inte ?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback