2014-08-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Har för mig att jag läste på FT att Researchgruppens/Expos största mål är att få tag på flashbacks användare.

Så detta kan väl knappast ses som någon foliehattgrej? Klart att folk blir nervösa liksom.

Aftonbladet och Expressen ger ju blanka fan i vem du är. Är du "RAAAASIST" så hänger dom ut dig garanterat. Oavsett om du är 16 år eller 96 år.

Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Kan trots det vara en värdefull pusselbit för de som arbetar med åsiktsregistrering, förutsatt att de väljer ut vilka de skickar PMet till. De vet inte exakt vilken IP som är vilken användare, men de vet att samtliga IPn tillhör personer med politiskt olämpliga åsikter.

Det är sällan man får identiteten serverad på silverfat (som i Disqus-fallet), men om man kan sammanställa information från många olika källor kan man komma långt. Du kanske har skickat ett mail till DN från samma IP? Din hustru kanske har gjort inlägg på Bonnier-ägda familjeliv.se? Dina barn kanske har tittat på videosnuttar med söta kattungar, och lämnat ut sin email för att vara med i en tävling?

Det finns många sätt att samla ledtrådar, och de som håller på med det här har stora ekonomiska resurser. Åsiktsregistrering är naturligtvis tekniskt sett olaglig, men det är knappast något dessa personer behöver bekymra sig om.

Vidare behöver de inte identifiera alla. Inte i det här skedet, iallafall. Det räcker långt om de kan hitta tre, fyra personer som kan användas för att statuera exempel och skrämma den breda allmänheten till tystnad (Aschberg/Trolljägarna, eller en liten bomb i brevlådan bara som en markering).

Svårt att säga om "Ingalil888" är spam eller åsiktsregistrering. Att döma av inlägg i tråden har det skickats till personer som har olämpliga åsikter men inte hänger i knarkforumet (däribland undertecknad), vilket kan tyda på åsiktsregistrering. Å andra sidan: de personer som har intresse av att läsa denna tråd är i stor utsträckning de som ligger i riskzonen. Det där PM:et kan ha skickas till hela Flashback, de som skriver här skulle ändå vara 80% politiska bråkmakare utan narkotika-intresse.

Inte särskilt alarmerande alltså, tycker jag. Vanliga försiktighetsmått räcker långt, t.ex att passa sig för länkar i PM.

Citat:
Ursprungligen postat av laerande
Researchgruppen har ju haft problem med att samla in material efter disqus-hacket så detta är ju inte alls osannolikt egentligen. De fiskar IP-adresser från FB-användare och ser om de kan få några riktiga näthatare / nazister osv på kroken, kan de sedan koppla dessa användare till kända namn så har ju de scoop som är tillräckligt för en ny guldspade.

Så sant. Räkna även med att det snart kommer börjas skriva en massa desinformation i den här tråden av div vänsteraktivister.
Citera
2014-08-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Har du tillräckligt mycket pengar, känner rätt personer, använder målvakter i form av gamla aktivister som redan har ett brottsregister och därmed lite eller inget att förlora och dessutom framställs som de goda finns det väldigt lite lagen kan göra.

Rent militärstrategiskt är det ju genialt och så länge vindarna blåser åt "rätt" håll kan aschberg (som även han förmodligen bara är en liten spindel i ett stort nät) i princip hålla sig med en privatarmé som informellt sanktioneras av samhälle och rättsväsende.

Just nu är det extra viktigt för dem att skrämmas och flexa sina låtsasmuskler just eftersom vinden vänder. De vill behålla illusionen om att de har nog med folk att skicka ut på hembesök och det blir extra tydligt med trolljägarna där de tar en åsikt som 15 procent röstar för men ännu fler har och hänger ut denna på en av de största kanalerna. De ber att ingen ska syna deras bluff för om så sker faller deras korthus direkt. Baserat på 2010 års valresultat där 340 000 personer kan man lätt räkna ut att De har inte resurser att bekämpa alla, därför satsar de stenhårt på att skrämma folk istället. Deras våldskapital är förmodligen inte mer än 100-200 personer utspridda över landet.

Det är fantastiskt att de som tror att de är eller påstår sig vara den extrema vänstern skyddar näringslivet då dessa är de enda som tjänar på den oansvariga invandringen.

De kan ju alltid testa skrämmas men om de går för långt kommer någon att ge sig direkt på källan, nämligen pengarna. Utan sina kontakter i näringsliv och media är de ingenting, deras tipsvägar är borta (det är inte gratis att ha anställda som bara forskar i vilka åsikter privatpersoner har) och de är reducerade till att stå och kasta sten i salem.

De flesta antirasister vill bara ses i sällskap av hårda killar, de har inte stake nog att göra något själva, därför blir det en folkrörelse bland de uttråkade. De vill ta in alla, mata alla, ge alla pengar samtidigt som de pluggar själva. De vill inte heller ha in probleminvandrare där de själva bor eller ge sina egna pengar utan vi som bor i förorten ska bara hålla käften och vara toleranta medan våra bostadsområden mer och mer övergår till ett berikande gänglandskap så att näringslivet kan dumpa löner och vänstern kan känna sig god.

Med andra ord, när de ger sig på fel person kommer responsen bli att 4 gubbar slår aschberg halvt fördärvad på öppen gata, fortsätter han sker det igen tills han lägger ner eller blir ihjälslagen. Hans medarbetare/överordnade drar sig undan och förnekar allt samarbete. Självklart är det smr eller svp som gör det eftersom de redan mer eller mindre är terroriststämplade och de har folk som är galna nog att sitta 8 år för "saken".

Media kommer att fördöma kraftfullt och helt ignorera att våldsvänstern gjort exakt samma sak i 15 år och prata om terrorism och hur hemska nazisterna är men utan ekonomiskt, filosofiskt och medialt stöd blir aktivisterna tandlösa. Media skulle inte längre vågar vinkla det till att hemsk dödsnazist anföll tjejer från greenpeace och rädda barnen då de bara skulle kvalitetskolla dödsnazistens ytterdörr medelst yxa blir det inte lika attraktivt att synas i rörelsen, blogga inom rörelsen osv eftersom det kan medföra konsekvenser. Som det är nu är du ingen om du inte måttar ett slag mot sd, vissa bygger ju en hel karriär på det (jag tittar på er özz, soran).

Jag skulle vilja se någon som är för invandringen som inte bara står och skriker "rasist, obildad, bönder, ekonomisk vinst som ingen kan bevisa" utan faktiskt säger rakt ut att "det kostar pengar, det uppstår en problematik, några av er kommer att bli rånade, misshandlade och/eller våldtagna men vi har kommit fram till att det är värt det".

Jävlar vad vass du är! Tänk om man från det officiella hållet kunde få sådana här knivskarpa analyser och verklighetsbeskrivningar.

Önskar dig en riktigt fin kväll, trevlig helg och ett tack för att du delar med dig av dina tankar.
Citera
2014-08-01, 15:47
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag har också fått pm om att köpa droger. Rapporterade direkt. Fick också ett sms inför EU-valet från Marknadsinsikt om att rösta i en opinionsundersökning. Nej tack!

Marknadsinsikt har blivit avslöjat för att vara ren bluff http://dagensopinion.se/bluffunders%C3%B6kare-bakom-opinionsm%C3%A4tningar-%E2%80%93-30-anm%C3%A4lningar-konsumentverket

Otäckt med tanke på att de verkar ha hållit på ett bra tag och samla in åsikter.
Citera
2014-08-01, 15:47
Medlem
D4V1D8445HUNDs avatar
Har fått det där spelspammet men inget av det andra.

Dock inte klickat något då jag inte klickar på spam, det borde ingen annan heller göra.

Bra att du är uppmärksam TS, även om det kanske var falskt alarm denna gång så behöver det inte vara det nästa gång.

Stay vigilant.
Citera
2014-08-01, 15:49
Medlem
D4V1D8445HUNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemohoez
Legendarisk tråd. Satan sicken paranoia som gror i folkhemmet.

Det är inte paranoia när de är ute efter dig.
Det kommer du också lära dig när det är ditt skinn de är ute efter och den tiden kommer mannen den tiden kommer.
Citera
2014-08-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Om man bör vara orolig vet jag inte, klickade dock inte på sidan. Precis som rojas skrev har jag aldrig skrivit i något marujana-forum eller liknande, dock har jag skrivit i invandringskritiska trådar. Stämmer det in på dig?

Njaaee, senast jag skrev något sånt var typ 2008. Är miljöpartist.
Citera
2014-08-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Har för mig att jag läste på FT att Researchgruppens/Expos största mål är att få tag på flashbacks användare.

Så detta kan väl knappast ses som någon foliehattgrej? Klart att folk blir nervösa liksom.

Aftonbladet och Expressen ger ju blanka fan i vem du är. Är du "RAAAASIST" så hänger dom ut dig garanterat. Oavsett om du är 16 år eller 96 år.

FB har ju rykte om sig att vara ett rasistforum inom vänsterkretsar så varför skulle de göra undantag (lex avpixlat)?
Det är dessutom rasister, nationella, etc. som förföljs och måste dölja sin identitet som också hittar ett hem här till skillnad från PK-människor som har i princip all mainstream-media rapporterar det de vill höra.
Citera
2014-08-01, 15:51
Medlem
SkepticalHippos avatar
Även jag har fått PM från ingalill om att köpa droger. Det enda jag kan minnas att jag någonsin skrivit i drogforumet är att jag inte använder droger. Den mest troliga teorin är alltså att det är reklam som man skickat till exakt alla som florerat i de trådar som de hämtat användarnamn från.

Ska jag ha foliehatten på en stund så skulle det också kunna bero på att jag outat att jag jobbar inom ett samhällsviktigt säkerhetsyrke och i andra trådar skrivit att jag är invandrarkritisk. Jag har faktiskt aldrig skrivit något om att jag hatar invandrare, bara att jag är kritisk till invandringen.

Om det mot förmodan skulle vara Researchgruppen så tror de kanske att de är ett scoop på gång men det är förjävla långsökt med tanke på att jag brukar uppföra mig. Jag tror helt enkelt det är en småknarkare som vill sälja fuskknark.
Citera
2014-08-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Även jag har fått PM från ingalill om att köpa droger. Det enda jag kan minnas att jag någonsin skrivit i drogforumet är att jag inte använder droger. Den mest troliga teorin är alltså att det är reklam som man skickat till exakt alla som florerat i de trådar som de hämtat användarnamn från.

Ska jag ha foliehatten på en stund så skulle det också kunna bero på att jag outat att jag jobbar inom ett samhällsviktigt säkerhetsyrke och i andra trådar skrivit att jag är invandrarkritisk. Jag har faktiskt aldrig skrivit något om att jag hatar invandrare, bara att jag är kritisk till invandringen.

Om det mot förmodan skulle vara Researchgruppen så tror de kanske att de är ett scoop på gång men det är förjävla långsökt med tanke på att jag brukar uppföra mig. Jag tror helt enkelt det är en småknarkare som vill sälja fuskknark.

Tror som sagt att det är reklam, har skrivits om potpurri.net i olika flashbacktrådar. Om det nu inte går att på så sätt fiska ändå?
Citera
2014-08-01, 15:53
Medlem
Jag fick en till ide hur Researchgruppen kan samla in IP adresser. De hyr en reklambanner på någons sida. Och eftersom Researchgruppen hostar reklambilden som visas så kan de fånga in vems IP adress det är som efterfrågar bilden när du går in på en sida. På detta sätt skulle även vanliga sajter som Aftonbladet bli en åsiktsregistrerare åt Researchgruppen.
Senast redigerad av Chefsideologen 2014-08-01 kl. 15:58.
Citera
2014-08-01, 15:58
Medlem
dwgs avatar
Vad fan ska dom göra? Hänga ut en men sånt glömma rätt så fort.
Låt dom komma
Citera
2014-08-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vad fan ska dom göra? Hänga ut en men sånt glömma rätt så fort.
Låt dom komma

Såg du inte dokumentären om Revolutionära Fronten? De gjorde hembesök och slog sönder hela lägenheter, de även misshandlade de med avvikande åsikter. Du kommer väl ihåg han som fick en bomb i brevlådan efter han blev uthängd i Disqus skandalen? Vi har ingen demokrati när alla inte kan uttrycka sina åsikter fritt utan att riskera repressalier. De flesta som gått ut med att de stödjer Sverigedemokratnera har blivit uteslutna ur facket, de har även fått sparken. Denna självcensur som folk tvingas till pga sina åsikter är början på diktatur. Jag tror att Sverige kommer bli det första landet i Europa som blir en diktatur i nutid.
Senast redigerad av Chefsideologen 2014-08-01 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in