2013-01-04, 01:22
Medlem
Ingenting är väl omöjligt. Finns väl säkert någon hackergrupp som besitter kunskap och kompetens för att kunna hacka Flashbacks databas för 50.000. Finns det hackers som klarar av att hacka storföretag som Playstation så är nog inte Flashback någon svår uppgift, tyvärr.
Citera
2013-01-04, 01:24
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Precis och jag har lite som policy att jag utpressas aldrig. Har slagits med de flesta gäng som existerar i vårt land och har aldrig vikt ner mig även om jag fått stryk utan alltid rest mig och tagit hämnd. Tror du då att en sån som jag eller fler med mig frivilligt hade låtit oss utpressas
Sällan grabben jag hade tagit det straffet som jag hade tilldelats men hedern hade jag haft kvar och några års "semester" bekymrar mig föga.

Glömde iofs skriva att jag var lite aspis så de där spärrarna har ju aldrig varit ett problem heller.
Vill någon jävlas med mig så har mitt motto alltid varit att bjuder man upp till "dans så får man fan dansa också". Sen om det är självast vänster-adeln eller expo i egen hög person kvittar.
Vad skall en tvåbarns far i en villaförort med 2 miljoner i lån och en anställning i en kommun göra när han får veta att han är en säkerhetsrisk och omplaceras eller sparkas? Någon som varit en källa gällande något avslöjande vi tagit del av på flashback?

Just du kanske kan köra lite karatesparkar för att försvara dig men alla kan inte det och för dem kan informationen förstöra livet. Ni som tror att det bara kommer att handla om rasister och nazister kanske skall fundera lite på hur livet kan bli för någon som varit aktiv i droger, E&P eller någon annan del som kanske inte är riktigt PK. Ni kan inte på allvar tro att det kommer stanna vid att de bara har den informationen om de har den, de kommer att använda den som de har lust och troligen sälja den vidare.
Citera
2013-01-04, 01:29
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Flashback
/Moderator
Citera
2013-01-04, 01:30
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vad skall en tvåbarns far i en villaförort med 2 miljoner i lån och en anställning i en kommun göra när han får veta att han är en säkerhetsrisk och omplaceras eller sparkas? Någon som varit en källa gällande något avslöjande vi tagit del av på flashback?

Just du kanske kan köra lite karatesparkar för att försvara dig men alla kan inte det och för dem kan informationen förstöra livet. Ni som tror att det bara kommer att handla om rasister och nazister kanske skall fundera lite på hur livet kan bli för någon som varit aktiv i droger, E&P eller någon annan del som kanske inte är riktigt PK. Ni kan inte på allvar tro att det kommer stanna vid att de bara har den informationen om de har den, de kommer att använda den som de har lust och troligen sälja den vidare.

Vet inte vad du vet om mig men har ett respektabelt yrke och skulle mina politiksa åsikter komma ut hade jag nog förlorat både det ena och andra. Förekommer även själv i drogforumet då jag har en förkärlek till tillväxt preparat och samtidigt har jag x antal vapenlicenser.
Så vi är nog flera här inne på forumet som hade blivit sneda på den eller de som läckt någonting.
Citera
2013-01-04, 01:32
Medlem
Ints avatar
Behöver knappast vara rädda för afa iaf. de finns ju knappt längre.
Citera
2013-01-04, 01:44
Medlem
Kebabsugers avatar
Martin Fredriksson dömd för grov misshandel. ---??
Vad var Martin Fredriksson dömd för? Var Martin Fredriksson en av dessa terrorister som hjälper "terroristorganisationen EXPO.se"
Martin Fredriksson måste var en jäkla person.
får man checken på 50 000:- av Martin Fredriksson om man ger Martin Fredriksson databasen ?
--------------------------------------------------------------

Vad har dom för nytta av databasen ? försöka spåra IP
50 000 är ju en väldigt lite summa pengar för att få någon att begå dataintrång
Citera
2013-01-04, 01:46
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Detta borde väl vara olagligt. Journalister som går ut och ber någon utföra en kriminell handling.

Kanske vi borde starta en insamling och hitta på något själv. Finns säkert en massa trevliga saker vi kan hitta på.
Citera
2013-01-04, 01:49
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Detta borde väl vara olagligt. Journalister som går ut och ber någon utföra en kriminell handling.

Kanske vi borde starta en insamling och hitta på något själv. Finns säkert en massa trevliga saker vi kan hitta på.

Ja precis och det är därför jag vill ha in någon vaken moderator i tråden som orkar svara lite.
Kan de begå lagbrott genom anstiftan till brott så kan väl vi? Jag tänker - det är väl ingen skillnad på folk och folk?

Inför obligatoriskt krav för alla medlemmar att sätta in eller sms in 10 spänn till Fb och de pengarna går till hen som placerar vänsterdräggets huvud på ett silverfat.
Går detta mods???
Citera
2013-01-04, 01:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Behöver knappast vara rädda för afa iaf. de finns ju knappt längre.

Man ska alltid vaka över kommunister och AFA drägg med Expo i hälarna. Agendan för dom är att hänga ut rasister och nazister. Såna baser kan alltså hamna i fel händer och hot samt trakasseri som följder.
Men inte för att jag tror att några databaser från forumet kommer hamna i deras klor, men man ska alltid följa vad såna här håller på med. Det är våldskommunister som inte drar sig för något.
Inte konstigt jänkarna inte släppte in detta pack förut då register fördes över de röda våldsivrarna.

SÄPO hade tidigare fina register på alla kommunister åt extremhållet. Kanske dom fortfarande tillhandahåller då de är hopplöst opålitliga. Håll dom som sagt väldigt kort och under uppsikt.

Va fan byt mail då flera gånger per år. Forumet sparar väl inte äldre skräpmailsadresser.

Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Det kan man absolut göra.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-01-04 kl. 01:55.
Citera
2013-01-04, 01:54
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Den ursprungliga tweeten lyder alltså: "Skulle personligen lägga 50 000kr för Flashbacks databas. Username&Epost räcker. Någon som vill lägga mer i potten? "

- jag har väldigt svårt att se den tweeten som något annat än ett skämt, och den här tråden tycks på det hela taget vara en storm i ett vattenglas. Efter närmare efterforskningar, så har jag mina teorier om varför TS har beslutat att startat tråden - och varför fokus så tydligt har lagts på Martin Fredriksson. Men jag håller det för mig själv så här långt, då jag inte har några bevis, och för att jag dessutom riskera att bryta mot regel 1.06.
Visst fan är trådstarten trams ja. Däremot tycker jag att hela tweeten också är idiotisk. Kan tänka mig att datan är ganska krypterad och hur som haver så har flashback massvis med användare. Att kartlägga folket vänstern inte gillar vore ju minst sagt, arbetssamt. Klart att det skulle gå, men men.

Själv hade jag föredragit stasiarkiven, men jag har tyvärr inte 50 000kr att erbjuda.
Citera
2013-01-04, 02:00
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vilken nytta kan de ha av databasen? Ett username kopplat till en nonsensmail är ju knappast något att hänga i granen, jag utgår ifrån att folk inte är så korkade att de använder sina namngivna mailadresser...

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Visst fan är trådstarten trams ja. Däremot tycker jag att hela tweeten också är idiotisk. Kan tänka mig att datan är ganska krypterad och hur som haver så har flashback massvis med användare. Att kartlägga folket vänstern inte gillar vore ju minst sagt, arbetssamt. Klart att det skulle gå, men men.

Själv hade jag föredragit stasiarkiven, men jag har tyvärr inte 50 000kr att erbjuda.

Även om detta påstående från dessa kommunister må vara tomma hot så anser jag att Admin kunde uttala sig om saken.

Sedan undrar jag vad våra regler säger. Är det totalt otillåtet för oss att organisera en motaktion. Själv ser jag det som ett litet pris att betala för yttrandefriheten som dessa personer försöker ta ifrån oss.
Citera
2013-01-04, 02:06
Medlem
VLKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Ja, det är märkligt vad nåt som får vara max 140 tecken kan åstadkomma. Vilket jävla mörker vi är på väg mot, på alla plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in