2014-07-31, 17:42
Medlem
swimp78s avatar
Jag hoppas Jessica Lange får mindre utrymme i nästa säsong. Det är nästan löjligt vad serieskaparna tycks gått igång på att Lange är med, mycket utdragna scener där Lange får utöva ostört överspel som mest tangerar såpoperan men som jag antar serieskaparna anser visa upp nån sorts "stort skådespeleri".. Lange lider, kastar sitt hår, gråter, gestikulerar. Dessa one-woman-show-utspel bör minskas med 80%.
Citera
2014-07-31, 18:44
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Lite OT: men kan du rekommendera True Detective?
JAG skulle rekommendera att man ger den en chans. Jag skrev om vad jag tyckte i den dedikerade tråden, men där är förstås fullt av spoilers. Även i mitt utlåtande.

Jag tycker inte så mycket om kriminalserier, men som sådan betraktad var den mycket bra eftersom även jag uppskattade den.
Man bör ge den ett par avsnitt dock. Själv var jag inte fast efter de första avsnitten, men jag fortsatte titta eftersom mystik och ockulta referenser låter som exakt vad jag skulle gilla. Jag fastnade under avsnitt 5 och svepte därför de tre sista igår. Andra har sagt att de första avsnitten är bäst, osv. Det varierar. Men det är lätt värt att man tar sig en titt, tycker jag.

-----

Jag drar igång första avsnittet av AHS nu.
Citera
2014-07-31, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag hoppas Jessica Lange får mindre utrymme i nästa säsong. Det är nästan löjligt vad serieskaparna tycks gått igång på att Lange är med, mycket utdragna scener där Lange får utöva ostört överspel som mest tangerar såpoperan men som jag antar serieskaparna anser visa upp nån sorts "stort skådespeleri".. Lange lider, kastar sitt hår, gråter, gestikulerar. Dessa one-woman-show-utspel bör minskas med 80%.

De får gärna ge Lange mindre utrymme i nästa säsong för att fasa ut henne om det blir en femte säsong. Hon kan vara en duktig skådespelerska och jag gillade henne i de två första säsongerna, men sen nådde hon sitt bäst före-datum rejält i den tredje säsongen. Det är utdragna dramatiska scener och väldigt mycket överspel från Langes sida ibland kan jag tycka. Jag frågar mig om det är Langes eller Murphy och Falchucks fel att hon blev så dålig i tredje säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av roboman
JAG skulle rekommendera att man ger den en chans. Jag skrev om vad jag tyckte i den dedikerade tråden, men där är förstås fullt av spoilers. Även i mitt utlåtande.

Jag tycker inte så mycket om kriminalserier, men som sådan betraktad var den mycket bra eftersom även jag uppskattade den.
Man bör ge den ett par avsnitt dock. Själv var jag inte fast efter de första avsnitten, men jag fortsatte titta eftersom mystik och ockulta referenser låter som exakt vad jag skulle gilla. Jag fastnade under avsnitt 5 och svepte därför de tre sista igår. Andra har sagt att de första avsnitten är bäst, osv. Det varierar. Men det är lätt värt att man tar sig en titt, tycker jag.

-----

Jag drar igång första avsnittet av AHS nu.
Schysst, ska ge den en chans när jag får tid. Skulle behövt nån typ av lista med "serier du borde ha sett" så jag får lite inspiration. Känns som att många av mina favoritserier avslutas men det är få nya serier som jag för in på listan över vad jag följer regelbundet.

Ha så skoj med AHS, förhoppningsvis kommer du inte bli besviken av de två första säsongerna.
Citera
2014-08-01, 14:10
Medlem
robomans avatar
S01E01 kändes sådär. Godkänd underhållning, men jag är förvånad över att piloten inte satsar mer på att presentera intressanta personligheter och storylines. Det kändes mest som en uppvisning av vilka olika sorters läskigheter man kan visa upp.
Dottern är intressant, men pappan och framför allt mamman är så här långt tråkiga. Den enda intressanta händelsen i avsnittet var pappans möte med den brännskadade mannen.

Jag är inte såld. Hoppas på bättring.
Citera
2014-08-01, 15:25
Avslutad
Jag fick hem de två första säsongerna idag! Episod ett just nu. Jag har laddat upp med chips, dipp och godis. Än så länge ser det riktigt bra ut. Men vette fan om jag vågar titta själv när det blir mörkt, jag kanske får tvinga hit min f.d. att kolla med mig.

Säsong två är den jag har störst förhoppningar om.

Edit: Både shit och cocksucker, fattas bara fuck nu, så vet jag att detta är riktig TV. Och just nu naket också!
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-01 kl. 15:39.
Citera
2014-08-03, 00:31
Medlem
Är säsong 1 bäst eller? Är inne på episod 9 tycker det börjar bli lite långtråkigt... tycker serien började bra men senaste avsnitten har bara varit tjatiga.
Citera
2014-08-03, 00:35
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Är säsong 1 bäst eller? Är inne på episod 9 tycker det börjar bli lite långtråkigt... tycker serien började bra men senaste avsnitten har bara varit tjatiga.

Personligen tycker jag säsong 2 är bättre än säsong 1.

Är själv ungefär halvvägs in i tredje säsongen och vet knappt om jag orkar se färdigt den, ganska tråkiga karaktärer och ointressant handling.

Jag har dock stora förhoppningar på fjärde säsongen som börjar i höst, upplägget med "Freakshow" på 60-talet har helt klart potential
Citera
2014-08-03, 00:37
Avslutad
Riktigt, riktigt bra serie! I alla fall säsong ett var, i mitt tycke, väldigt bra. Spännande, bra story och väldigt intressanta karaktärer. Jag ser verkligen framemot två nu, den har jag ännu högre förväntningar på.
Citera
2014-08-03, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Tycker det är jämt skägg mellan säsong ett och två.
Citera
2014-08-03, 17:04
Avslutad
Vet någon när säsong tre kommer ut i svenska butiker? Jag vill ha bra översättning och vill därför inte tanka ner.
Citera
2014-08-03, 19:43
Avslutad
Fy i helvete vad bra säsong två är än så länge!

Citera
2014-08-04, 01:01
Medlem
Jag fattar inte är säsong 2 en helt annan handling men med samma skådespelare eller är det en fortsättning på första säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in