2014-08-04, 01:19
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag fattar inte är säsong 2 en helt annan handling men med samma skådespelare eller är det en fortsättning på första säsongen?

Det är en ny berättelse med nya karaktärer fast många skådespelare är kvar, samma skådespelare återkommer även i säsong 3 och såvitt jag vet även säsong 4.
Citera
2014-08-04, 12:06
Avslutad
Citat:
Jag fattar inte är säsong 2 en helt annan handling men med samma skådespelare eller är det en fortsättning på första säsongen?

Varje säsong har än så länge varit stand-alone. Det vill säga att de enda säsongerna delar är namn och vissa skådisar. Jessica Lange har varit med i alla tre säsonger och kommer vara med i fjärde. Evan Peters har även han varit med i de tre första säsongerna och kommer vara med i den fjärde, Sarah Paulson är med i andra, tredje och fjärde säsongen och Taissa Faminga är med i första och tredje säsongen. Sen har du ju även andra skådisar som är med i varje säsong, men de har mer eller mindre framträdande roller: Dennis O'Hare är med i alla säsonger, Emma Roberts är med i tredje och fjärde säsongen, Frances Conroy är med i alla säsonger, Lily Rabe är med i (om jag kommer ihåg rätt) andra-fjärde säsongen, Jamie Brewer är med i första, tredje och fjärde säsongen och Gabourey Sidibe är med i tredje och fjärde säsongen.

Som du ser återanvänder serien ofta sina skådisar. Dock är storyn annorlunda från säsong till säsong och skådisarna spelar andra karaktärer.
Citera
2014-08-21, 23:16
Medlem
Lite fakta om nya säsongen, ser ut att bli intressant

https://www.youtube.com/watch?v=wZLaEYvwdBs
Citera
2014-08-25, 13:51
Medlem
Quipus avatar
skönt tema! saknat en freak show alltsedan Carnivalé
Citera
2014-08-25, 14:38
Medlem
robomans avatar
Citat:
Är säsong 1 bäst eller? Är inne på episod 9 tycker det börjar bli lite långtråkigt... tycker serien började bra men senaste avsnitten har bara varit tjatiga.
Jag såg bara första avsnittet av första säsongen, tyckte inte alls att det var speciellt lockande. Borde jag fortsatt lite till tycker du?

Det som lockar med serien tycker jag framför allt är de teman som finns i säsong 2 och 4, men jag vill ändå se serien från början eller inte se den alls...
Citera
2014-08-25, 14:50
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag såg bara första avsnittet av första säsongen, tyckte inte alls att det var speciellt lockande. Borde jag fortsatt lite till tycker du?

Det som lockar med serien tycker jag framför allt är de teman som finns i säsong 2 och 4, men jag vill ändå se serien från början eller inte se den alls...

Säsong 2 är faktiskt ett måste! 1an är okej men 3an är knappt godkänd
Citera
2014-09-04, 21:20
Medlem
Kickexs avatar
Denna kommande säsong ser faktiskt lockande ut.
Har aldrig varit skrämd av clowner eller liknande saker så jag kanske inte kommer få ut det mesta av temat men atmosfären kan bli fascinerande om dom gör det på rätt sätt.
Ska helt klart ge denna säsong en chans.

Har inte sett de andra säsongerna förutom första avsnittet i första säsongen men fann det helt uttjatat som med de flesta skräck berättelser om hemsökta hus.
Men finns det karaktärer med djup samt motiv i denna säsong så kan det bli grymt.
Citera
2014-09-05, 10:24
Medlem
emma80s avatar
Första säsongen var bra, 3/5.
Andra säsongen var ännu bättre, 4/5.
Tredje säsongen gav jag upp.
Kanske jag ger fjärde en chans, verkar bättre än förra.
Citera
2014-09-05, 11:25
Medlem
swimp78s avatar
När jag läser tråden känner jag mig rätt ensam om åsikten att säsong tre är den mest lyckade säsongen rent storymässigt

Inte mest "skrämmande" i typisk skräckfilmsmaner, men mest fungerande som tv-serie, med karaktärer, plot osv.

Tyckte tvåan på mentalsjukhuset var bedrövlig.
Citera
2014-09-05, 15:02
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
När jag läser tråden känner jag mig rätt ensam om åsikten att säsong tre är den mest lyckade säsongen rent storymässigt

Inte mest "skrämmande" i typisk skräckfilmsmaner, men mest fungerande som tv-serie, med karaktärer, plot osv.

Tyckte tvåan på mentalsjukhuset var bedrövlig.

Håller med om tvåan som bara kändes hafsig. Förstår inte varför alla gillar den bäst.

Trean tyckte jag dock var oerhört dålig och kollade heller inte klart. Fattade inte vad det handlade om efter en sisådär 10 avsnitt. Häxjägare? Vem sum skulle bli nya superior eller vad det hette? Nä skit var det. Riktigt klen story tycker jag. Enda behållningen var ljuvliga Lily Rabe.

Första säsongen var lätt bäst.

Kommer iaf börja se på kommande säsongen. Tyvärr utan Rabe verkar det som
Citera
2014-09-05, 17:17
Medlem
emma80s avatar
Jag får kanske ge tredje säsongen en ny chans då, se om den från start och plöja den under några regniga höstdagar.
Citera
2014-10-09, 04:22
Medlem
Känns som den här säsongen kan bli fantastiskt bra, gillar verkligen cirkustemat. Grymt att Pepper den lille jäveln är tillbaka också.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2014-10-09 kl. 04:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in