2014-07-31, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakir81
Offret är varken från Berga eller Skägget för den delen utan tillhör ett annat gäng vilket jag inte uppger. Polisen vet vem offret är men går ej med de. Skadad från skägget är Irakier och fick två kulor i benet och den tredje oklart än vilket polisen inte ens nämnt.
Namn på den som har två kulor i benet?
Citera
2014-07-31, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Det ÄR tragiskt och onödigt - dessutom har jag nu kommit på vem killen är (satte inte efternamnet i samband med den lilla kille som en gång gick på samma dagis som mitt barn). Hans far ägde en liten affär här i området för många år sen. Jag har svårt att tro att den killen var nån gängmedlem. Det är väl inte heller klarlagt hur det var? Visst kan en oskyldig förbipasserande ha råkat hamna mitt i en skottlossning...

Han var ju i vart fall engagerad i en del saker som har med ungdomsverksamhet att göra och känns inte alls som nån gangster..

Men tänker inte spekulera i detta. Ville mest förmedla hur tryckt stämningen är idag i området..

Vi från Gbg och malmö är nog lite mer luttrade i gängkriminaliteten. Att vara engagerad i ungdomsverksamhet är snarare ett tecken på gängmedlemskap, så cyniska är dessa psykopatföreningar. Titta närmare på pantrarna, neutrala föreningen eller varför inte gangstern som jobbar på fritidsgård och flippar över på Janne Josefsson när han kallar honom just 'gangster'....
Citera
2014-07-31, 09:15
Medlem
Finns det inga bilder på dom som är med i gängen?
Citera
2014-07-31, 09:17
Medlem
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/har-ar-de-anhallna-efter-mordeti-gangkriget-7195008.aspx
Citera
2014-07-31, 09:24
Medlem
Kan ha missat om någon skrivit svaret tidigare men de som sitter anhållna, som tidningarna beskrivit ålder mm på, hur många av de är killar har svenska föräldrar? Känns ju inte riktigt som att det är killar med svensk bakgrund som "vill äga gator/förorter"....
Citera
2014-07-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Vi från Gbg och malmö är nog lite mer luttrade i gängkriminaliteten. Att vara engagerad i ungdomsverksamhet är snarare ett tecken på gängmedlemskap, så cyniska är dessa psykopatföreningar. Titta närmare på pantrarna, neutrala föreningen eller varför inte gangstern som jobbar på fritidsgård och flippar över på Janne Josefsson när han kallar honom just 'gangster'....
Menar du Sebbe Staxx? Han är ju ett stort skämt i sig å det är ju helt otroligt att han får ha som jobb att vara förebild för ungdomar!!!
Citera
2014-07-31, 10:29
Medlem
Ngn som vet vem nån av dom anhållna är?
Citera
2014-07-31, 10:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okunniglkpg
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/har-ar-de-anhallna-efter-mordeti-gangkriget-7195008.aspx
Bra foton, är det ens lönt att slösa trycksvärta om nu fotona är med i pappersupplagan.
Hur som så bettar jag mitt FB-konto på att ingen heter Olle, Pelle eller Kalle.

Edit: Ska kanske kallas siluetter snarare än foton.
Citera
2014-07-31, 11:06
Medlem
Ser på facebook att det varit skottlossning i Lambohov inatt. Någon som har info om det eller kan bekräfta?
Citera
2014-07-31, 11:10
Medlem
clevercashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Ah, tyckte jag läste i tråden att någon sa att han satt på moppen. Men dom var väl 2 stycken på moppen?

Jag VET vilka som äger lägenheten, ingen av dom är med i bilden. Punkt slut.

kan ha blandat ihop bilderna från olika tidningar/media, sorry.
Citera
2014-07-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Detta med identifieringen...

Tydligen så hade första kulan träffat honom i bakhuvudet, sedan har mördaren gått fram till honom och skjutit honom i ansiktet ett par gånger. Detta kommer ifrån säkra källor, så som hans kompisar som stod vid minnesstunden.

Detta har kanske redan sagts i tråden, men ja...

Mordarosten skrev i början av tråden att han såg det mesta. Borde inte vittnen klivit fram om det var en ren avrättning när killen låg ner? Tror det är rent påhitt som spridit sig.
Citera
2014-07-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeeriwaa
Mordarosten skrev i början av tråden att han såg det mesta. Borde inte vittnen klivit fram om det var en ren avrättning när killen låg ner? Tror det är rent påhitt som spridit sig.
Eller hur tror nog mer att det lutar åt att mördaren sköt ihjäl han oavsiktligt än att det var en ren avrättning, det låter snarare som nåt några snorungar hittat på för att överdriva storyn, hade det varit en ren avrättning så hade nog mördaren valt ett bättre ställe, än mitt under en skottlossning på en innergård gå fram och sätta 2 kulor i huvudet på en snubbe som ligger döende på marken. Bullshit säger jag, och vi får alla reda på sanningen inom snar framtid,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in