2014-07-31, 11:36
Medlem
Delicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeeriwaa
Mordarosten skrev i början av tråden att han såg det mesta. Borde inte vittnen klivit fram om det var en ren avrättning när killen låg ner? Tror det är rent påhitt som spridit sig.

Det var vad hans vänner sa vid minnesplatsen. Jag var inte där när allt hände så kan inte säga med 100% att allt är sant. Men förstår inte varför hans vänner skulle ljuga om något sådant, det var väl därför det tog tid med identifieringen också.
Citera
2014-07-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jntzzz
Ser på facebook att det varit skottlossning i Lambohov inatt. Någon som har info om det eller kan bekräfta?

Inte ett ord på vare sig corren eller hos polisen: http://polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2014-07-31-0640-Sammanfattning-natt-Ostergotland/

Verkar inte ha hänt.
Citera
2014-07-31, 11:43
Medlem
Irrelevantnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Det var vad hans vänner sa vid minnesplatsen. Jag var inte där när allt hände så kan inte säga med 100% att allt är sant. Men förstår inte varför hans vänner skulle ljuga om något sådant, det var väl därför det tog tid med identifieringen också.

Hans vänner var väl inte där då det hände, så hur ska dem veta?
I call bullshit.
Citera
2014-07-31, 11:45
Medlem
Delicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Hans vänner var väl inte där då det hände, så hur ska dem veta?
I call bullshit.

Jag antar att dom vet mer än dom flesta, men visst, kalla det vad du vill.
Citera
2014-07-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supportyourlocal
Namn på den som har två kulor i benet?

Tyvärr kan jag inte gå ut med namnet kommer ändå ut.
Citera
2014-07-31, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fakir81
Tyvärr kan jag inte gå ut med namnet kommer ändå ut.
...det där var väl en särdeles onödig kommentar? Knip hellre när du inget har att tillföra.
Citera
2014-07-31, 12:24
Medlem
Delicates avatar
Lite mer information, vet inte om det är intressant eller inte... Iaf...

En bekant till mig var först på plats vid den mördade + en polis. Polisen började med hjärt och lungräddning vilket visa sig vara helt onödigt, kroppen svarade inte på någonting. Ansiktet på den mördade var tydligen helt demolerat. Det tog tydligen ett bra tag innan ambulans var på plats.

Jag ber om ursäkt om detta redan skrivits i tråden, jag orkar inte gå igenom varje sida.
Citera
2014-07-31, 12:40
Medlem
Citat:
Lite mer information, vet inte om det är intressant eller inte... Iaf...

En bekant till mig var först på plats vid den mördade + en polis. Polisen började med hjärt och lungräddning vilket visa sig vara helt onödigt, kroppen svarade inte på någonting. Ansiktet på den mördade var tydligen helt demolerat. Det tog tydligen ett bra tag innan ambulans var på plats.

Jag ber om ursäkt om detta redan skrivits i tråden, jag orkar inte gå igenom varje sida.

Det är enligt mig föredömligt att ambulans tar tid på sig vid utryckningar till sådana här områden.
Det borde få de boende där att tänka efter nästa gång man kastar sten mot polis/brandkår/ambulans (vilket sker i skäggetorp rätt ofta). Så jävla kul kanske det inte är när det är ens egna bryyyscha som ligger och dör?
Citera
2014-07-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jntzzz
Ser på facebook att det varit skottlossning i Lambohov inatt. Någon som har info om det eller kan bekräfta?

Jobbar i lambohov och hörde smatter + såg ljussken vid ca 23:15 var nog troligtvis bara smällare men lät lite suspekt, troligtvis något hemma gjort. Folk är som tokiga minsta smällare eller smäll så är det "skottlossning"
Citera
2014-07-31, 13:09
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znizz
Det är enligt mig föredömligt att ambulans tar tid på sig vid utryckningar till sådana här områden.
Det borde få de boende där att tänka efter nästa gång man kastar sten mot polis/brandkår/ambulans (vilket sker i skäggetorp rätt ofta). Så jävla kul kanske det inte är när det är ens egna bryyyscha som ligger och dör?

Och om någon oskyldig ligger för döden efter att fått en förlupen kula mot sig, eller kanske en polis som blir skadad, då är detta "collateral damage"? Ambulansen ska givetvis komma lika fort oavsett vem det är som har behovet.
Citera
2014-07-31, 13:19
Medlem
Delicates avatar
Lite OT

Någon som vet hur man läger ut bilder med mobilen? Om någon är intresserad och se vad det står på ett antal väggar/hus här i Ryd.
Citera
2014-07-31, 13:20
Medlem
Citat:

Han vänner var knappast kvar i Skäggetorp då deras "bror" blivit skjuten och "avrättad" på plats?
Ordet sprider sig och folk kryddar på historian och helt plötsligt har ett magasin tömts i ansiktet på honom.
Klart identifieringen tar tid om han inte har några id-handlingar eller liknande på sig, men då det tog sådan lång tid för polisen så drar man alltså slutsatsen att hans ansikte var helt demolerat.
Nej tror på det först när polis eller vittne kliver fram och bekräftar historien om en ren avrättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in