2014-07-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Er BO medlem i en kurdgäng från Berga?

Som sagt vill jag inte yttra mig om vilket gäng han tillhör. Men denna fejd har absolut inget med zigenare att göra. Skulle inte vilja påstå att det är BC som är direkt inblandade i detta utan BC hänger med folket som bor i skägget där umgänget är en kompis skara som håller ihop och samma sak gäller Berga folket. Blir bara irriterad över att folk ska smutskasta ett helt stadsdel för vissa inte kan bete sig. Kollar vi somalierna så hänger de vid fotbolls planen jämnt och hamnar aldrig i trubbel. arnfam
Citera
2014-07-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Det finns lite olika gäng, de mest kända är ju såklart BC, Asir och berga-"gänget".

Black cobra tillsammans med manso*r (u) har ju härjat i stan de senaste åren, blandannat var det han som finns med i videon där persbrandt tar kokain på sliv3r?

Asir har försvunnit, men har under de året under 2000-talet jag bodde i Linköping inte heller varit synliga, utan först efter att jag flyttade därifrån, började de synas mer tycker jag, under 10-talet.

Berga-gänget är någon form av vänner som jag tycker är svårt att kalla för ett gäng, de gör ju inte som BC med svarta t-shirts med sin logga på precis, utan de säljer sina grejer, glider runt och spänner sig på olika krogar, men har iövrigt skött sig utan problem, vilket är anledningen till att de får vistas på krogarna.

I fredags utbröt vilt slagsmål mellan BC och Berga men utan någon särskilt skadad. Poliserna togs tyvärr med byxorna nere som vanligt, det är för lätt för gängen att samordna sig med mobilerna numera.

Som en annan användare skrev, "det är skillnad på studentryd och invandrar-ryd", men jag tycker att alla områden, skäggetorp, berga osv, är säkra områden man kan vistas i.

Jag var tillbaka på besök i Linköping nu härom månaden, och då ville jag se lite själv, tog bilen och småhandlade på de olika ställena och förutom mycket invandrare var det inga konstigheter, inga blickar eller "eey svenne, vårt område".

Många av dagens "berga-gäng" var väll knappt födda på 70-80talet. De är väll alla födda under mitten av 80 fram till mitten av 90-talet vad jag förstår.

Du menar geografisk placering? För berga, Skäggetorp och Ryd är fruktansvärt LUGNA områden, så snacka inte strunt, tack.

Tack ,äntligen någon som vet vad han snackar om
Citera
2014-07-29, 16:11
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakir81
Som sagt vill jag inte yttra mig om vilket gäng han tillhör. Men denna fejd har absolut inget med zigenare att göra. Skulle inte vilja påstå att det är BC som är direkt inblandade i detta utan BC hänger med folket som bor i skägget där umgänget är en kompis skara som håller ihop och samma sak gäller Berga folket. Blir bara irriterad över att folk ska smutskasta ett helt stadsdel för vissa inte kan bete sig. Kollar vi somalierna så hänger de vid fotbolls planen jämnt och hamnar aldrig i trubbel. arnfam

Ved du hvor gammel BO er? På fejsbook har folk skrevet at BO er 17 år, det er en ung alder at dø i!
Citera
2014-07-29, 16:33
Medlem
quanto_tempos avatar
Corren.se har en uppdaterad artikel. Inte ens polisen vet säkert vem BO är
http://corren.se/nyheter/linkoping/samtliga-anhallna-nekar-7191733.aspx
Citera
2014-07-29, 16:41
Medlem
Myvrals avatar
Jag hörde från källor som BÖR vara ganska säkra att det inte var någon från skäggetorp som blev skjuten...
Citera
2014-07-29, 16:51
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Ved du hvor gammel BO er? På fejsbook har folk skrevet at BO er 17 år, det er en ung alder at dø i!

Fejsbook ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Corren.se har en uppdaterad artikel. Inte ens polisen vet säkert vem BO är
http://corren.se/nyheter/linkoping/samtliga-anhallna-nekar-7191733.aspx

Polisen vet, men går inte ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Myvral
Jag hörde från källor som BÖR vara ganska säkra att det inte var någon från skäggetorp som blev skjuten...

Oklart om han bor i skäggetorp, men den döde är inte "medlem" i berga enl. källa. Vilken falang får vara osagt.
Citera
2014-07-29, 17:42
Medlem
Offret är varken från Berga eller Skägget för den delen utan tillhör ett annat gäng vilket jag inte uppger. Polisen vet vem offret är men går ej med de. Skadad från skägget är Irakier och fick två kulor i benet och den tredje oklart än vilket polisen inte ens nämnt.
Citera
2014-07-29, 18:02
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Offret är varken från Berga eller Skägget för den delen utan tillhör ett annat gäng vilket jag inte uppger. Polisen vet vem offret är men går ej med de. Skadad från skägget är Irakier och fick två kulor i benet och den tredje oklart än vilket polisen inte ens nämnt.

Var det irakiern som skød BO (den døde)?

Du siger at BO er kurd og dermed kanske også irakier?
Citera
2014-07-29, 18:04
Medlem
trainingdays avatar
Citat:

Han är från Ryd. Nämner inte honom vid namn. 17 bast och förlorad, tragiskt. Dem som lider mest för allt detta är alla föräldrar och anhöriga.
Citera
2014-07-29, 18:13
Medlem
Polskis avatar
[quote=trainingday|49747387]Han är från Ryd. Nämner inte honom vid namn. 17 bast och förlorad, tragiskt. Dem som lider mest för allt detta är alla föräldrar och anhöriga.[/är du hundra på att de är han som kallas J ??
har hört 2 olika namn nu o båda från ryd
Senast redigerad av Polski 2014-07-29 kl. 18:32.
Citera
2014-07-29, 18:24
Medlem
MrAndress avatar
Så det är alltså inte kaosblattar från berga?

Utan småblattar från Ryd?

Kan man ju iofs förstå om killen körde moped. Det är ju en bit mellan berga och skäggetorp.
Citera
2014-07-29, 18:32
Bannlyst
Har BC flyttat folk från Norrköping till Linköping? Minns att det var skottlossningar ett tiotal gånger för 2-3 år sedan i Norrpan men nu är det lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in