Corren har ej fått upp nån artikel men en person är skjuten och låg livlös på marken medans Polis gjorde HLR. Såg hela händelsen, ca 8-10 skott (pistol).
Bild på Polis som utför HLR, personen ligger bredvid en omkullvält moped.
2 skyttelinjer mot varandra som matade några skott vardera, ca 3 personer på varje sida som sköt. Det hela var över på ca 10 sek. såg ca hälften av hela skiten. Dvs, det handlar garanterat om gäng som bråkar igen. Läget nu är lugnt och polisen gör sin tekniska undersökning atm. Men det har varit stökigt här i flera dagar nu, sett folk som tagit på sig skyddsvästar och gått runt med batonger så detta var föga oväntat.
En ung man har skjutits ihjäl i Skäggetorp utanför Linköping.
Ytterligare en är skottskadad.
– Polisen får larm om skottlossning och kommer till platsen några minuter senare och påträffar dem,
2 skyttelinjer mot varandra som matade några skott vardera, ca 3 personer på varje sida som sköt. Det hela var över på ca 10 sek. såg ca hälften av hela skiten. Dvs, det handlar garanterat om gäng som bråkar igen. Läget nu är lugnt och polisen gör sin tekniska undersökning atm. Men det har varit stökigt här i flera dagar nu, sett folk som tagit på sig skyddsvästar och gått runt med batonger så detta var föga oväntat.
De har uppenbarligen haft mer än batonger på sig.
Vilka sorts vapen användes? (förutom att de var illegala)
Det är det. Ett riktigt blatte- och sockvarter. De få gånger jag är i Linköping så undviker jag det gärna helt. Har varit på fest där en gång och det spårade ur för att musiken var för hög för svartskallarna som skulle frossa på nattkvisten under ramadan. Polisen fick komma och lugna ned dem.
Sjukt. Jag körde genom Linköping i natt, och blev omkörd av två BMW-bilar som säkert körde 120 på en 50-sträcka. Det var inga svennar som busade 2 minuter senare MÖTTE jag en polisbil med blåljus. Hann tyvärr inte ta regnummer på BMW-bilarna
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!