Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Situationen i Gaza är ju en annan nu än när Yara mördades. Det är inte så konstigt att han är orolig för sin familj.
Men jag förstår inte riktigt det där med hungerstrejk. Inför vem, så att säga, är det han hungerstrejkar? Vad tänker han sig ska ske? Att Sverige ska bevilja familjen att komma hit, och att Sverige ska såväl leta rätt på dem i Gaza som se till att de tar sig hit på ett eller annat sätt?
Förstår inte heller det där med hungerstrejk. Vad skulle Sverige kunna göra i nuvarande situation? Han har tydligen inte nått ut till media om sin hungerstrejk eller så har dom avstått från att publicera detta. Jag förstår att bio-pappan gör allt vad han kan för att få hit sin familj men verkar inte förstå hur det fungerar med svenska lagar. Omges han av "rättshaverister" som ger dåliga råd?
Föreningen "Hjärtamodochstyrka" bildades 12 maj 2014. Syftet är barns rättigheter men jag fick intrycket av att det är en "missnöjes-förening" för människor som anser sig felbehandlade av (sociala) myndigheter. Det fanns fler artiklar om Yara och en intervju med bio-pappan.