2014-07-31, 10:34
Medlem
Press 2014-07-25 www.hjartamodochstyrka.com

Citat:
”Yaras pappa hungerstrejkar from 25 juli. Hans familj och sina tre barn han har i livet är i mycket stor fara. Han är i Karlskrona och vill få hit sin familj till sin säkerhet. Mohammed al-Najjar,Yaras pappa hungerstrejkar från idag. Hans första måltid kommer att vara med sin familj efter att kriget slutat och när familjen kommer till säkerheten i Sverige. Han har inte hört något från sin familj sedan tre dygn. All kontakt är nu borta, telefon, facebook…”

Har inte sett den här uppgiften tidigare (inte länksidan heller). Vad tänker vi om detta?
Citera
2014-07-31, 10:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Press 2014-07-25 www.hjartamodochstyrka.com

Citat:
”Yaras pappa hungerstrejkar from 25 juli. Hans familj och sina tre barn han har i livet är i mycket stor fara. Han är i Karlskrona och vill få hit sin familj till sin säkerhet. Mohammed al-Najjar,Yaras pappa hungerstrejkar från idag. Hans första måltid kommer att vara med sin familj efter att kriget slutat och när familjen kommer till säkerheten i Sverige. Han har inte hört något från sin familj sedan tre dygn. All kontakt är nu borta, telefon, facebook…”

Har inte sett den här uppgiften tidigare (inte länksidan heller). Vad tänker vi om detta?
Situationen i Gaza är ju en annan nu än när Yara mördades. Det är inte så konstigt att han är orolig för sin familj.

Men jag förstår inte riktigt det där med hungerstrejk. Inför vem, så att säga, är det han hungerstrejkar? Vad tänker han sig ska ske? Att Sverige ska bevilja familjen att komma hit, och att Sverige ska såväl leta rätt på dem i Gaza som se till att de tar sig hit på ett eller annat sätt?
Citera
2014-07-31, 11:09
Medlem
LaScalas avatar
Kanske är strejken ett vapen för att förmå Migrationsverket att bevilja familjen inresa ( i nån form) som ligger och väntar på dem så att de hjälpas ut ur Gaza med UNWRAS hjälp när de lokaliserats?
Jag har svårt att tänka mej nåt annat?
Ja, pappan måste ju lida alla helvetes kval nu.
Det är på ett sätt värre än att befinna sej där och ha familjen under kontroll. I den mån det går.
Citera
2014-07-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Situationen i Gaza är ju en annan nu än när Yara mördades. Det är inte så konstigt att han är orolig för sin familj.

Men jag förstår inte riktigt det där med hungerstrejk. Inför vem, så att säga, är det han hungerstrejkar? Vad tänker han sig ska ske? Att Sverige ska bevilja familjen att komma hit, och att Sverige ska såväl leta rätt på dem i Gaza som se till att de tar sig hit på ett eller annat sätt?

Förstår inte heller det där med hungerstrejk. Vad skulle Sverige kunna göra i nuvarande situation? Han har tydligen inte nått ut till media om sin hungerstrejk eller så har dom avstått från att publicera detta. Jag förstår att bio-pappan gör allt vad han kan för att få hit sin familj men verkar inte förstå hur det fungerar med svenska lagar. Omges han av "rättshaverister" som ger dåliga råd?

Föreningen "Hjärtamodochstyrka" bildades 12 maj 2014. Syftet är barns rättigheter men jag fick intrycket av att det är en "missnöjes-förening" för människor som anser sig felbehandlade av (sociala) myndigheter. Det fanns fler artiklar om Yara och en intervju med bio-pappan.
Citera
2014-07-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Än värmen menar du?
Snälla, förlåt!
Jag läste fel - även jag är frätt av värmen (eller så ... möjligen lite gaga också)
Citera
2014-07-31, 12:09
Medlem
Jag har svårt för att tro att mannen är SÅ dum! vad hjälper det att han ev hungerstrejkar har ni inte blandat ihop detta med en annan hungerstrejkande man? läste någonstans idag om honom minns tyvärr inte var.
Citera
2014-07-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jag har svårt för att tro att mannen är SÅ dum! vad hjälper det att han ev hungerstrejkar har ni inte blandat ihop detta med en annan hungerstrejkande man? läste någonstans idag om honom minns tyvärr inte var.
Artikeln finns i Barometern Nybrosidan
Citera
2014-07-31, 12:19
Bannlyst
Citat:
Här är artikeln som handlar om honom:
http://www.hjartamodochstyrka.com/presstopp/
Citera
2014-07-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Här är artikeln som handlar om honom:
http://www.hjartamodochstyrka.com/presstopp/
Jaha då ÄR han dum!
Citera
2014-07-31, 12:25
Medlem
Citat:
Jaha då ÄR han dum!
Eller så har hans pengar tagit slut!
Citera
2014-07-31, 12:27
Bannlyst
Citat:
Eller så har hans pengar tagit slut!
Dygd av nödvändigheten menar du? Inga pengar till käk?
Citera
2014-07-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Dygd av nödvändigheten menar du? Inga pengar till käk?
Japp!eller nåt annat för han kan ju bara inte tro att Sverige kan få stopp på bombandet i Gaza! eller visa sin hustru sympati för han undanhöll henne sanningen om dottern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in