2014-07-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Jag kan hålla med om att Azdz är ganska extrem men sluta att dra alla över en kam, jag tror att dom flesta Modoiter är besviken på hur juniorsidan sett ut i princip på hela 2000-talet, sen är det att överdriva att säga att det är helt dött, Enström och Hedman har det ju gått bra för.

Sen dom senaste 2-3 åren har det ju kommit fram en del juniorer.
Fast överlag så är det ju många av våra egna spelare som inte kommer med i landslaget och så har det sett ut ett bra tag nu. Victor Hedman är väl den som är absolut närmast men vi har stora problem på juniorsidan helt klart. Kan vara så att hela föreningen har fått storhetsvansinne efter guldet men det hoppas jag verkligen inte.
2014-07-30, 20:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Efter SM-guldet har våran juniorverksamhet nästan helt stannat av och det märks tydligt. Vi är duktiga på att fostra våra egna talanger men vi släpper iväg dom till utlandet alldeles för tidigt. Tycker ledningen sagt i flera år nu att vi ska låta dom unga spelarna få chansen men istället så släpper vi iväg dom så fort NHL-klubbar med mera rycker i dom. Visst är det väl bra att dom inte stoppar dom om spelarna själva vill dra men samtidigt så är vi nog bäst i landet på att släppa iväg våra talanger. Nu verkar ju Svarten ställa högre krav på styrelsen men totalt sett så är vi alldeles för fega med att övertyga spelarna om att stanna kvar minst en säsong till.

Visst vet du att klubbarna har inget val när NHL-lagen vill plocka över draftade spelare? Det där är reglerat i avtal mellan NHL och SHL.
2014-07-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Visst vet du att klubbarna har inget val när NHL-lagen vill plocka över draftade spelare? Det där är reglerat i avtal mellan NHL och SHL.
Ja, men ska dom lyckas ordentligt så bör dom utvecklas fullt ut. och det är därför klubbarna bör ställa högre krav.
2014-07-30, 20:24
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ja, men ska dom lyckas ordentligt så bör dom utvecklas fullt ut. och det är därför klubbarna bör ställa högre krav.

Ävem fast de inte kan ställa några krav överhuvudtaget?
2014-07-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ävem fast de inte kan ställa några krav överhuvudtaget?
Nog för det finns regler men du tycker inte det är bra om dom väljer att stanna 1 år till i Sverige innan dom drar? Jag förstår Per Svartvadet fullständigt att han ville ha "Lillnyllet" kvar.
2014-07-30, 20:52
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Situationen just nu är ju att antingen får man lite pengar eller så får man inga pengar alls när spelarna drar. För drar gör de oavsett. Om det inte fanns ett avtal mellan NHL och SHL så skulle varenda talang bara skriva ettårskontrakt.
2014-07-30, 20:55
Medlem
Citat:
Situationen just nu är ju att antingen får man lite pengar eller så får man inga pengar alls när spelarna drar. För drar gör de oavsett. Om det inte fanns ett avtal mellan NHL och SHL så skulle varenda talang bara skriva ettårskontrakt.
Men hur ska dom kunna vidareutvecklas om dom drar för tidigt till utlandet? Jag fattar att pengar spelar in här men det är tragiskt att unga spelare kastar bort sin talang när dom sticker innan dom passerat minst 18. Ska man bli en toppspelare så ska man vara färdigutvecklad till 100 procent och det blir man knappast om man sticker till NHL när man inte är mentalt redo.
2014-07-30, 20:58
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Men hur ska dom kunna vidareutvecklas om dom drar för tidigt till utlandet? Jag fattar att pengar spelar in här men det är tragiskt att unga spelare kastar bort sin talang när dom sticker innan dom passerat minst 18. Ska man bli en toppspelare så ska man vara färdigutvecklad till 100 procent och det blir man knappast om man sticker till NHL när man inte är mentalt redo.

Dribbla inte bort det här nu. Din huvudtes var ju att MODO släpper spelarna för tidigt. Jag och andra säger att MODO har inga möjligheter att stoppa spelare.

Att många drar för tidigt håller väl alla med om men skyll inte på klubbarna.

Sen får du ju inte spela i NHL som minderårig heller...
2014-07-30, 21:14
Medlem
Citat:
Dribbla inte bort det här nu. Din huvudtes var ju att MODO släpper spelarna för tidigt. Jag och andra säger att MODO har inga möjligheter att stoppa spelare.

Att många drar för tidigt håller väl alla med om men skyll inte på klubbarna.

Sen får du ju inte spela i NHL som minderårig heller...
Då är det väl hur glasklart som helst att klubbarna bör ställa högre krav. Tragiskt att många av våra spelare kastar bort sin karriär genom att glassa runt i Nordamerika innan ens är färdigutvecklade.
2014-07-30, 21:22
Moderator
vfs avatar
Igen: (FB) Allmänt om all hockey/hockeyrelaterat här snackar vi S&S, tack/Mod
2014-07-30, 23:20
Medlem
Displaceds avatar
https://mobile.twitter.com/rosenrasande/status/494585143055908864

Lol. Så förvånad över att höra detta från en leksing. Herregud han kan verkligen inte bli sämre.
2014-07-30, 23:51
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
https://mobile.twitter.com/rosenrasande/status/494585143055908864

Lol. Så förvånad över att höra detta från en leksing. Herregud han kan verkligen inte bli sämre.

Otroligt menlöst uttalande från Ros. Speciellt på Twitter där det inte finns utrymme att motivera något. Men en person lyckades han tydligen provocera iaf.

Den här tråden går ju för övrigt inte att följa längre. 10 nya sidor varje gång man går in med hjärndött spammande av trollet/kromosomsamlaren. Och när fan ska vi få diskutera säsongen? Nu får man alltså bara prata om transfers? TRAMS!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in