2014-07-29, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja för ni var ju fantastiskt bra den förra säsongen?
Vad har det med ryssen att göra? Om han vore så bra hade väl MoDo plockat fram degen? Näe, jag tror inte MoDo ville ha honom. Var ju precis samma med Salmela. Då tog ni ju in den där backen som jag glömt vad han heter typ dagen innan Salmela gick och då fattar ju vem som helst över två år att de inte ville ha Salmela kvar. Är ju det samma med den här ryssen de vill inte ha honom. Så väx upp nu för fan!
2014-07-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Så länge Modo var ett alternativ så måste han ju säga positiva saker, som han säkert också tycker för all del. Men förstår inte varför han ska behöva visa lojalitet, det tycker jag väldigt få ska göra då det inte visas någon från klubb till spelare.

Kabanov kan inte gärna säga "Modo är ok men jag hoppas på något bättre" så länge Modi fortfarande är med i bilden.
Han är givetvis fri att spela för vilken klubb han vill men uppenbarligen så har många hockeyspelare enormt svårt att uttrycka sig på ett ärligt sätt i media. Så som han betett sig nu kan jag som modit ärligt säga att han pissar på klubben.
2014-07-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad har det med ryssen att göra? Om han vore så bra hade väl MoDo plockat fram degen? Näe, jag tror inte MoDo ville ha honom. Var ju precis samma med Salmela. Då tog ni ju in den där backen som jag glömt vad han heter typ dagen innan Salmela gick och då fattar ju vem som helst över två år att de inte ville ha Salmela kvar. Är ju det samma med den här ryssen de vill inte ha honom. Så väx upp nu för fan!
Du fattar som vanligt ingenting. Naturligtvis ville vi ha kvar dom men vi kunde inte matcha ekonomiskt plus att vi haft 2 hycklare på väldigt kort tid i klubben. Det i sin tur leder till att vi kommer få dåligt rykte i framtiden. Vi tar hand om våra inlånade spelare på ett väldigt bra sätt och vad får vi för det? Massa båg bara.
2014-07-29, 00:37
Bannlyst
Citat:
Så som han betett sig nu kan jag som modit ärligt säga att han pissar på klubben.
Skulle det vara något dåligt, menar du?
2014-07-29, 00:41
Medlem
Citat:
Skulle det vara något dåligt, menar du?
Så du tycker inte det skulle vara något negativt om Tedenby gick till Frölunda tycker du?
2014-07-29, 00:41
Bannlyst
Citat:
Du fattar som vanligt ingenting. Naturligtvis ville vi ha kvar dom men vi kunde inte matcha ekonomiskt plus att vi haft 2 hycklare på väldigt kort tid i klubben. Det i sin tur leder till att vi kommer få dåligt rykte i framtiden. Vi tar hand om våra inlånade spelare på ett väldigt bra sätt och vad får vi för det? Massa båg bara.
Det är klart ni kan matcha ett bud på honom, varför skulle ni inte kunna göra det?

Fast uppenbart har man i ledningen kommit fram till att han inte är värd de summor som han vill ha, så då är det ju inget att tjuta över heller.

Lika arg på att Näslund och Forsberg valde andra lag än MoDo?
2014-07-29, 00:44
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Så du tycker inte det skulle vara något negativt om Tedenby gick till Frölunda tycker du?

Du måste ju se hur den där jämförelsen haltar.
2014-07-29, 00:44
Bannlyst
Citat:
Jo men nu handlade väl detta om att pissa på MoDo:s klubbmärke? Skulle det vara fel att göra det?

Tedenby, Ullström, Thörnberg, Hjalmarsson, Almqvist och allt vad de nu heter verkar välja och föredra alla andra lag i världen före HV71 men inte fan har jag tid att tjuta över det.
2014-07-29, 00:49
Medlem
Citat:
Det är klart ni kan matcha ett bud på honom, varför skulle ni inte kunna göra det?

Fast uppenbart har man i ledningen kommit fram till att han inte är värd de summor som han vill ha, så då är det ju inget att tjuta över heller.

Lika arg på att Näslund och Forsberg valde andra lag än MoDo?
Fast i längden så kan vi ju inte det eftersom spelarna bara tänker på pengar. Och då våran relativt skrala ekonomi hindrar oss från att betala ut högre löner till spelarna så hade vi inget att säga till om. Men visst det var inte mycket som skiljde i budgivningen.
2014-07-29, 00:52
Medlem
Citat:
Jo men nu handlade väl detta om att pissa på MoDo:s klubbmärke? Skulle det vara fel att göra det?

Tedenby, Ullström, Thörnberg, Hjalmarsson, Almqvist och allt vad de nu heter verkar välja och föredra alla andra lag i världen före HV71 men inte fan har jag tid att tjuta över det.
Nej inte går världen under för att dom lämnar sina klubbar. Men du måste ju se skillnaden i det hela.
2014-07-29, 00:58
Bannlyst
Citat:
Fast i längden så kan vi ju inte det eftersom spelarna bara tänker på pengar. Och då våran relativt skrala ekonomi hindrar oss från att betala ut högre löner till spelarna så hade vi inget att säga till om. Men visst det var inte mycket som skiljde i budgivningen.
Äsch ni som alla andra har en totalbudget och den budgeten hade mer än väl kunnat täcka den där snubbens lön.

Uppenbart så tyckte ni att han inte var värd de där pengarna, så enkelt är det. Ville ni ha haft honom så hade ni ju förresten signat honom förra året.

Vet man ju hur ryssar är så du ska vara glad för att ni slapp honom. Om nu bara nån kan lura ut den där jävla sopan och Röflundaspelaren Skrøder i skogen så ska du se att ni överlever nästa säsong med
2014-07-29, 04:16
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:

Men herregud... Måste man stava ut det åt dig?

Kabanov gjorde 12 matcher för Modo förra säsongen. 12 matcher...
En rysk spelare helt utan anknytning till Modo Hockey som sedan väljer att skriva på för SAIK inför nästa säsong.
Han väljer alltså, som de flesta professionella hockeyspelare, att se till sin egen utveckling och gå till ett lag som har chans att vinna guld och där han får en bra utveckling (alltså inte Modo).

Detta väljer du att jämföra med Mattias Tedenby som har HV71 som sin moderklubb och som har vunnit både SM-guld och SM-silver med nämnda klubb.

Suck...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in