2014-07-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Varför reagerar ni modoiter så starkt över Kabanovs övergång till Skellefteå? Snubben var utlånad till er och gjorde 12 matcher.

Det är väl bara Azdz som har reagerat starkt, personligen tycker jag att det är lite synd men samtidigt är jag tveksam till om han är att lita på över 55 matcher.
2014-07-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Det är väl bara Azdz som har reagerat starkt, personligen tycker jag att det är lite synd men samtidigt är jag tveksam till om han är att lita på över 55 matcher.
Omöjligt att säga. Men kan han lägga festandet bakom sig så kan han säkert bidra en del. Men Skellefteå är knappast rätt klubb att gå till om han ska fortsätta utvecklas.
2014-07-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Hur fan ska du ha det? Är han hockeyspelare eller är han alkis mest till besvär?
Han löper stor risk att bli det sistnämnda nu när han går till Skellefteå. Han är en jättestor talang men det är synd att han förstör den nu.
2014-07-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han löper stor risk att bli det sistnämnda nu när han går till Skellefteå. Han är en jättestor talang men det är synd att han förstör den nu.

Så det är bara i Modo han kan hålla sig nykter och utvecklas menar du?
2014-07-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Så det är bara i Modo han kan hålla sig nykter och utvecklas menar du?
Skellefteå är ingen plantskola så ja han kommer förstöra sin karriär.
2014-07-30, 14:08
Medlem
B-Dawks avatar
Höj nivån lite nu tack.

Icke silly-relaterade inlägg tas i denna tråd: (FB) Allmänt om all hockey/hockeyrelaterat

/Mod
2014-07-30, 17:31
Medlem
m4tt145s avatar
http://www2.pictures.zimbio.com/gi/Kirill+Kabanov+2010+NHL+Entry+Draft+Portraits+Cyyt 1JCNJRyl.jpg

https://s3.amazonaws.com/stocktonthunder/wp-content/pictures/2013-2014/player_headshots/KirillKabanovStocktonThunder.jpg

Kabanov före och efter, ha kul med honom Skellefteå
2014-07-30, 17:55
Medlem
Citat:
är du dum i huvudet eller? Hur fan kan du påstå att skellefteå inte utvecklar spelare. Titta på dom som vann guld i år, väldigt väldigt många har fått sin utbildning i skellefteå.
Ni Modoiter lever fortfarande kvar på 90-talet när ni fick fram Sundström, foppa, Näslund och sedinarna. Sedan dess har det i princip varit dött.
2014-07-30, 17:58
Medlem
Citat:

Ingen som krökar orkar med träningen i Skellefteå..

Det är till stor del den som ligger till grund för framgångarna. Skellefteå orkar mala på i samma tempo i hel match och att man haft flera femmor att gå på i samma hastighet. Till slut kroknar motståndarna om dom som oftast måste slita hårt på färre spelare.'

Sen får vi väl se om ryssen orkar.

.
Senast redigerad av Wheelgunner 2014-07-30 kl. 18:07.
2014-07-30, 18:30
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
är du dum i huvudet eller? Hur fan kan du påstå att skellefteå inte utvecklar spelare. Titta på dom som vann guld i år, väldigt väldigt många har fått sin utbildning i skellefteå.
Ni Modoiter lever fortfarande kvar på 90-talet när ni fick fram Sundström, foppa, Näslund och sedinarna. Sedan dess har det i princip varit dött.

I princip dött är ju att ta i, men Azdz lider ju lite av storhetsvansinne. Det kan jag hålla med om.
2014-07-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra

Jag kan hålla med om att Azdz är ganska extrem men sluta att dra alla över en kam, jag tror att dom flesta Modoiter är besviken på hur juniorsidan sett ut i princip på hela 2000-talet, sen är det att överdriva att säga att det är helt dött, Enström och Hedman har det ju gått bra för.

Sen dom senaste 2-3 åren har det ju kommit fram en del juniorer.
2014-07-30, 20:01
Medlem
Efter SM-guldet har våran juniorverksamhet nästan helt stannat av och det märks tydligt. Vi är duktiga på att fostra våra egna talanger men vi släpper iväg dom till utlandet alldeles för tidigt. Tycker ledningen sagt i flera år nu att vi ska låta dom unga spelarna få chansen men istället så släpper vi iväg dom så fort NHL-klubbar med mera rycker i dom. Visst är det väl bra att dom inte stoppar dom om spelarna själva vill dra men samtidigt så är vi nog bäst i landet på att släppa iväg våra talanger. Nu verkar ju Svarten ställa högre krav på styrelsen men totalt sett så är vi alldeles för fega med att övertyga spelarna om att stanna kvar minst en säsong till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in