2014-07-30, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
"Duktig på att läsa av folk du över nätet" Vittnena finns flera olika. men vi kan ta tex tipset som kom in till polisen om att AF suttit i samma bil som KJ. Fast dom bägge nekar att dom känner varandra.

Eller vittnet som såg AF med VB i smedjan 4 maj. Han nekade till det, sa det var mycket tidigare.
Det är inte intressant tycker du?

Vittnet heter NILS som sett KJ bära på en ev säng,
Vittnet Nils avvisade jag här, och det bör du också göra om du kallar en 37-årig kvinna gammal kärring. Nils är 17 år äldre.

När det gäller AF så motsäger hans historia vittnets. Ingen motsäger CB:s historia.

Var är skägget och sängen i Nils historia? Det är du som hittar på.
Citera
2014-07-30, 14:56
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sida i FUP?

S. 1400. Längst nere i mitten visas handtaget på kniven i fråga.

Förresten: på s. 1397 finns en bild på airsoftvapen i händerna på IG, med rosa tejp och så vitt jag kan se samma vapen som på bilden vi diskuterade ovan.
Citera
2014-07-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Blodet som fanns i bagageutrymmet är sannolikt från VB när hon levde och inte när hon var avliden, därför när hunden Uno sökte i bagageutrymmet markerade den inte för blodet och visade ingen reaktion, som kan ses på videofilmen. Uno är en likspårhund och för en likspårhund med den kalibern som den har skulle den markerat blodet sannolikt med skall, om det hade varit blod från en avliden person.
Om blodet tas från en person innan dödsögonblicket utvecklas inte kadaverine lukten som likspårshundarna är tränade att söka och markera som hunden Uno. Kadaverinelukten börjar utvecklas vid dödsögonblicket och når full lukt efter ca 20 minuter.
Jag skulle tro att förövarna var inte kunniga om det här med kadaverinelukten och tog blodet från kanske ett knivstick och dödsögonblicket hade inte inträffat, det var också ett långt dödsförlopp för VB och då finns det inget kadaverinelukt, de hade behövt ta blodet innifrån kroppen efter att VB var avliden. Vid dödsögonblicket avstannar all blodrinning och det är de blodet som är likblod med kadaverinelukt.
Jag anser att blodspåren som fanns i bagageutrymmet kommer från VB när hon levde och då kan inte blodet komma från likdelar i bagageutrymmet, som har påståtts.
Blodet har kommit dit på något sätt och jag ser det som att det blivit planterat dit och inte av KJ.
Att VB skulle tidigare haft någon skada som orsakat blodet anser jag kan bortses.
Om blodet i bagageutrymmet hade varit likblod hade de kunnat påstå att blodet kom från likdelar, men med blod från när VB levde finns ingen sådan möjlighet.
Och på vad sätt hjälpte det KJ om blodet var från en levande eller död VB? Han blev ju dömd för dråp i alla fall. Tipsade du TO om blodet? Om inte, varför inte?
Citera
2014-07-30, 15:10
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Vittnet Nils avvisade jag här, och det bör du också göra om du kallar en 37-årig kvinna gammal kärring. Nils är 17 år äldre.

När det gäller AF så motsäger hans historia vittnets. Ingen motsäger CB:s historia.

Var är skägget och sängen i Nils historia? Det är du som hittar på.

Det grundar sig på en granne, som såg en skäggig man stänga fönstret. Samma dag som VB försvann hos KJ. Tror inte det kan ha varit KJ. Då hade grannen sagt det. Inte speciellt långskott att tro att denna även hjälpte till att bära ner (sängen). Har du något förslag på någon annan person, som hjälpte till bära ner sängen? Och säg inte hans farsa, för det stämmer inte in. Annars så går jag efter vad vittnet har sett, och då tror jag starkt på att det är samma person.
Senast redigerad av henkess 2014-07-30 kl. 15:13.
Citera
2014-07-30, 15:15
Medlem
Kan en sådan här "rör"-kniv passa med skadornas utseende?

http://ant-supplies.co.uk/siteimages/CONDOR-PIPE-DAGGER-SPEAR-STANDARD-MAIN.jpg

Tydligen hyfsat enkel att knåpa ihop hemma om man är någorlunda händig.
Senast redigerad av B.R.Donut 2014-07-30 kl. 15:17.
Citera
2014-07-30, 16:03
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
  • I*a var inte med på födelsedagsfesten!
  • Hon är inte transa.
  • Hon och KJ träffades inte mer efter hans besök hos henne under påsken. KJ trodde de skulle bli ett par igen, men I*a var inte intresserad.
  • Enligt uppgift i fup från KJ:s kompis RR deltog en transa på födelsedagsfesten. Vederbörande presenterade sig med ett tjejnamn, men RR lade märke till adamsäpplet.

• Hur vet du att hon ej var på födelsedagsfesten? Var du där? Vilka var där?
  • Jag påstod inte att I*a var transa.. Hur läste du?
  • Hur vet du att de inte sågs? De kanske hade ihop det över påsken.. Hur vet du att hon inte var intresserad eller att de hade något på gång?
  • Hur tillförlitligt är vittnet RR? Nämn ett vittne som är tillförlitligt i detta fall!
  • En uppdiktad person i periferin är bra att ha då man kan skylla på denne eller byta skepnad hos annan person med denne, för att dölja.. den verkliga sanningen. Vilken verkar vara väl dold av en massa lögner från alla håll i detta fallet.
Citera
2014-07-30, 16:04
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kan en sådan här "rör"-kniv passa med skadornas utseende?

http://ant-supplies.co.uk/siteimages/CONDOR-PIPE-DAGGER-SPEAR-STANDARD-MAIN.jpg

Tydligen hyfsat enkel att knåpa ihop hemma om man är någorlunda händig.

Sök "pipe dagger" i tråden så ser du att kniven har diskuterats både här och i rätten. Den passar rätt bra med skadorna, men personligen är jag tveksam eftersom huggen är ganska grunda.
Citera
2014-07-30, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Olika funktionshandikapp kan man ha, men dessa handikapp kan kombineras med olika personligheter och karaktärer. Funktionshandikappet tillsammans med en viss personlighetsprofil kan förstärka farligheten. Precis på samma sätt som förhörsledarna, målsägarbiträdet och åklagarna kanske inte var några experter på KJ:s sätt att tänka och agera, har HR författat en dom vars underlag också kan anses bristfällig just i det avseendet. - Hur vill du förklara att han till synes låtsades leta efter VB, smög bakom ryggarna på poliserna för att uppsnappa information, ljög om att han skrivit sitt namn på en söklista, osv? - Om du anser dig besitta mer kunskap om KJ pga att du väl känner till hans handikapp så kan inte denna kunskap på något sätt trolla bort VB:s blod i hans bil, eller på hans tejprulle. Inte heller kan din kunskap trolla fram den kulförsedda kniv han ljugit om; förklara hans nattliga googlande på "hundens annatomi" samma natt hans hund avled mellan andra och tredje varningen från hans hyresvärd, osv.

Du gav i ditt svar till Reimer två orsaker till varför HR ändrade Tinsrättens dom från mord
till en dråpdom istället, jag fyllde endast i en tredje orsak i mitt första stycke i inlägget
som du valde att sudda ut ( /.../ ). Bristerna i utredningen skall inte ligga KJ till last,
fundera på vad dom bristerna kan vara istället för att endast citera andra halvan av mitt inlägg
som inte var riktat till dig utan jag hade en helt annan agenda med just den delen.

Du och jag vet nämligen precis vart vi står angående hundar, flådda kaniner, utdragna fingernaglar,
försvunna bokhyllor, ryggsäckar och annat skit och därför orkar inte jag dra detta flera gånger
utan jag känner mig helt tillfreds med att vi inte har samma åsikter om KJ som person
huvudsaken är att HR insåg sakläget angående killens personlighet och karaktär.
Citera
2014-07-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Sök "pipe dagger" i tråden så ser du att kniven har diskuterats både här och i rätten. Den passar rätt bra med skadorna, men personligen är jag tveksam eftersom huggen är ganska grunda.

ja ämnet verkar visst ha diskuterats ett par tre varv redan såg jag nu…
och den berömda skölpen som någon sett hos KJ, helt missat att det var Olssons som drog upp pipe-daggern i hovrätten, som ett alternativ till skölpen.
http://www.nsd.se/nyheter/olssons-nya-teori-mordvapnet-var-en-dagger-8380404.aspx

en hemmagjord variant skulle ju iofs kunna vara mindre, slöare och primitivare,

Har mest kollat FUP och Domar, krim teknikern verkar ha fastnat för splitsnål (märlspik), men det känns ju lite märkligt med tanke på att den inte är eggvass, fast det kanske bara är ett "liknande" föremål han syftar på.

Udda är det i alla fall, vapnet. Vilket ju kanske säger en del i sig själv.
Senast redigerad av B.R.Donut 2014-07-30 kl. 16:36.
Citera
2014-07-30, 16:35
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inte uppenbart.

varför inte? för att de är du som säger det? blir det mer rätt och sant då?
Citera
2014-07-30, 16:40
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
...Eller vittnet som såg AF med VB i smedjan 4 maj. Han nekade till det, sa det var mycket tidigare. Det är inte intressant tycker du?...

AF säger också i fup att han och VB besökte Smedjan en vardag, eftersom VB hade föreläsning på universitetet.

Beträffande "sängen" som skulle ha burits ut av KJ och ytterligare en person:
Det var sannolikt ingen säng alls. Några dagar före den 4 maj fanns endast en säng i KJ:s lägenhet och det var en ställbar säng, enligt min källa nattgästen. De ungefära mått som vittnet uppger, 150 cm x 70 cm, tyder också på att det knappast rörde sig om en säng. Det skulle ju ha kunnat vara en barnsäng, men någon sådan hade inte KJ. Vittnet påstår dessutom inte att KJ:s hjälpbärare hade skägg.
Detta skägg har endast omnämnts av ett annat vittne/granne i samband med förhöret i tingsrätten. Där hävdade vittnet/grannen att en man som han utgick från var KJ, stängde lägenhetens sovrumsfönster. I fup däremot, nämner inte vittnet någon skäggig man. Bara att det var en mansperson.
Citera
2014-07-30, 16:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
AF säger också i fup att han och VB besökte Smedjan en vardag, eftersom VB hade föreläsning på universitetet.

Beträffande "sängen" som skulle ha burits ut av KJ och ytterligare en person:
Det var sannolikt ingen säng alls. Några dagar före den 4 maj fanns endast en säng i KJ:s lägenhet och det var en ställbar säng, enligt min källa nattgästen. De ungefära mått som vittnet uppger, 150 cm x 70 cm, tyder också på att det knappast rörde sig om en säng. Det skulle ju ha kunnat vara en barnsäng, men någon sådan hade inte KJ. Vittnet påstår dessutom inte att KJ:s hjälpbärare hade skägg.
Detta skägg har endast omnämnts av ett annat vittne/granne i samband med förhöret i tingsrätten. Där hävdade vittnet/grannen att en man som han utgick från var KJ, stängde lägenhetens sovrumsfönster. I fup däremot, nämner inte vittnet någon skäggig man. Bara att det var en mansperson.

En (säng) i den storleken har kastats. Oklart när den försvann. Kan lika gärna vara efter mordet. Stödpersonen verkar minst sagt förvirrad när sängen försvann egentligen. Vittnet nämner som du sa en person med skägg. Inte i fup.

-Skulle han vara säker på att det var KJ, hade han sagt. Och det behöver verkligen inte vara KJ.
Senast redigerad av henkess 2014-07-30 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in