2014-07-30, 13:32
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Han bytte bort en.. manchete mot en bössa väl.. Med AB

Det stämmer. Det var den svarta Gerbermacheten han fått av sin bror.
Citera
2014-07-30, 13:39
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle det vara otillförlitliga vittnesuppgifter? I det här fallet ska alla vittnesuppgifter utredas väldigt noggrant. Det tycker jag inte ha skett. Var ju även ett annat vittne som såg AF med VB i smedjan 4 Maj. Ja du sopar alla vittnen under mattan. Utom 1 vittne som i mörkret ska ha sett VB. Det vittnet tror du blint på. Enda anledningen som jag ser det, är för att det råkade passa in på din teori.

Det var inte mörkt!
Citera
2014-07-30, 13:46
Medlem
Spindelfridas avatar
Här är bilden på den hemsnickrade macheten (med ljus tejp) och vapen med rosa tejp.

https://www.flashback.org/sp44169782
Citera
2014-07-30, 13:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
/.../ Åklagarna fokuserade fel, dom var helt enkelt för oinsatta i "säregna personligheter" med funktionshinder vilket dom också "erkände" till massmedia när dom uttalade sig
om killens underliga/annorlunda sätt att leta efter VB på Missing Peoples sök, där han t ex lyfte på småsten eller kollade bakom små kvistar för att hitta VB.
Dessvärre glömde damerna bort sin totala okunskap inom särpräglade personligheter
och istället bestämde sig för att köra vidare på temat "farlig man" ett tema som
från början av FUPen till slutet i Hovrätten inte fått något gehör alls.
Stackars VB med familj att tre okunniga gummor kunde leka bort ett fall på detta
bedrövliga vis och allt p g a okunskap.
Olika funktionshandikapp kan man ha, men dessa handikapp kan kombineras med olika personligheter och karaktärer. Funktionshandikappet tillsammans med en viss personlighetsprofil kan förstärka farligheten. Precis på samma sätt som förhörsledarna, målsägarbiträdet och åklagarna kanske inte var några experter på KJ:s sätt att tänka och agera, har HR författat en dom vars underlag också kan anses bristfällig just i det avseendet. - Hur vill du förklara att han till synes låtsades leta efter VB, smög bakom ryggarna på poliserna för att uppsnappa information, ljög om att han skrivit sitt namn på en söklista, osv? - Om du anser dig besitta mer kunskap om KJ pga att du väl känner till hans handikapp så kan inte denna kunskap på något sätt trolla bort VB:s blod i hans bil, eller på hans tejprulle. Inte heller kan din kunskap trolla fram den kulförsedda kniv han ljugit om; förklara hans nattliga googlande på "hundens annatomi" samma natt hans hund avled mellan andra och tredje varningen från hans hyresvärd, osv.

Jag tror i själva verket inte alls att du fullt ut äger kännedom om KJ:s karaktär.
Citera
2014-07-30, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Här är bilden på den hemsnickrade macheten (med ljus tejp) och vapen med rosa tejp.

https://www.flashback.org/sp44169782
Är det någon som känner igen något annat föremål på bilden som kan knyta föremålen till KJ?
Citera
2014-07-30, 14:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I jämförelse med dig är han tillförlitlig. Han pratar inte om en skäggig man som bar en säng, inte ens en säng.

Att jag kallar honom otillförlitlig är för att när polisen kontrollerar hans uppgifter på sid 1467 får den till svar:

Titta gärna på filmen från Lejonbacksvägen i bloggen och upprepa "mörkret".

Ungefär lika otillförlitlig som dig. Okej solsken enligt dig då. Ja du sopar bort alla andra vittnen. Men en gammal kärring med ev synfel, kanske senil. Som kan ha sett vilken mörkhyad person som helst. Nej hon är 100% tillförlitlig i din skalle.
Citera
2014-07-30, 14:11
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Är det någon som känner igen något annat föremål på bilden som kan knyta föremålen till KJ?

Nog är det väl KJ:s stora kniv med kula i skaftet som ligger till vänster på översta bilden? Den överensstämmer med bilden i FUP samt med vittnesuppgifter, den dömdes inräknade.
Citera
2014-07-30, 14:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Nog är det väl KJ:s stora kniv med kula i skaftet som ligger till vänster på översta bilden? Den överensstämmer med bilden i FUP samt med vittnesuppgifter, den dömdes inräknade.
Sida i FUP?
Citera
2014-07-30, 14:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nja, det stämmer ju inte. Han använde sig av rosa tejp också. Det finns en bild från Facebook på detta, där även macheten syns. Tyvärr sparade jag inte ner bilden, men den som lade ut den kan kanske göra det igen.
Ja, det finns flera bilder både på rosa grepptejp, kamoufleringstejp, tejp han själv målat, märktejp, tejprullar under bord, sprayade tejpbitar, osv. - Det är bara det att den 4 maj tycks all tejp ha tagit slut eller befinna sig på annat håll - utom sårtejpen. Han säger sig bara inneha sårtejpen. - Den rosa tejpen använde han inte till sina kablar; till dessa använde han enligt sig själv svart eltejp; överflyttad till farsans garage efter att ha legat i hans bil - och sårtejpen. Och betr. sårtejpen säger han sig ha försökt få bukt med delningen och kan möjligen tänka sig att han tejpat en liten hane till sin airsoftbössa - och så småningom en rullcig.
Citera
2014-07-30, 14:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag får kalla henne vad jag vill. Frågan kvarstår, varför du värderar hennes vittnesmål så högt. Medans alla andra vittnesuppgifter åker direkt ner i slasken.
Jag förbjuder dig inte att yttra dig kränkande om kvinnan, jag bara skrev att det beskrev dig. Vilket vittnesmål åker direkt ner i slasken? Jag hittar ingen som påstår att KJ och en skäggig man bar en säng.
Citera
2014-07-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kan du utveckla vad det var för misstag som förövarna begick? KJ blev ju dömd för dråpet. Ingen annan i hela världen än du lyckades genomskåda misstaget. Varför tipsade du inte TO om misstaget?
Blodet som fanns i bagageutrymmet är sannolikt från VB när hon levde och inte när hon var avliden, därför när hunden Uno sökte i bagageutrymmet markerade den inte för blodet och visade ingen reaktion, som kan ses på videofilmen. Uno är en likspårhund och för en likspårhund med den kalibern som den har skulle den markerat blodet sannolikt med skall, om det hade varit blod från en avliden person.
Om blodet tas från en person innan dödsögonblicket utvecklas inte kadaverine lukten som likspårshundarna är tränade att söka och markera som hunden Uno. Kadaverinelukten börjar utvecklas vid dödsögonblicket och når full lukt efter ca 20 minuter.
Jag skulle tro att förövarna var inte kunniga om det här med kadaverinelukten och tog blodet från kanske ett knivstick och dödsögonblicket hade inte inträffat, det var också ett långt dödsförlopp för VB och då finns det inget kadaverinelukt, de hade behövt ta blodet innifrån kroppen efter att VB var avliden. Vid dödsögonblicket avstannar all blodrinning och det är de blodet som är likblod med kadaverinelukt.
Jag anser att blodspåren som fanns i bagageutrymmet kommer från VB när hon levde och då kan inte blodet komma från likdelar i bagageutrymmet, som har påståtts.
Blodet har kommit dit på något sätt och jag ser det som att det blivit planterat dit och inte av KJ.
Att VB skulle tidigare haft någon skada som orsakat blodet anser jag kan bortses.
Om blodet i bagageutrymmet hade varit likblod hade de kunnat påstå att blodet kom från likdelar, men med blod från när VB levde finns ingen sådan möjlighet.
Sedan kan du inse själv, vad finns annat att påstå KJ är gärningsmannen ?
Nu finns det vissa som påstår han ljuger och skall erkänna, men han kan väl inte erkänna något han inte gjort. Det är inte KJ som skall bevisa han är oskyldig, utan det är utredningen som skulle komma med sådana bevis att han är skyldig, sedan kan han minnas fel och vem gör inte det.
Det som har gjorts mot KJ är att de kommit med påstående till honom som saknar all grund och inget bevis till, det är självklart att det kan bli svammel, när han själv skall hitta lösningen till påståenden, som kan sägas är påhitt.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-30 kl. 14:57.
Citera
2014-07-30, 14:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jag förbjuder dig inte att yttra dig kränkande om kvinnan, jag bara skrev att det beskrev dig. Vilket vittnesmål åker direkt ner i slasken? Jag hittar ingen som påstår att KJ och en skäggig man bar en säng.

"Duktig på att läsa av folk du över nätet" Vittnena finns flera olika. men vi kan ta tex tipset som kom in till polisen om att AF suttit i samma bil som KJ. Fast dom bägge nekar att dom känner varandra.

Eller vittnet som såg AF med VB i smedjan 4 maj. Han nekade till det, sa det var mycket tidigare.
Det är inte intressant tycker du?

Vittnet heter NILS som sett KJ bära på en ev säng,
Senast redigerad av henkess 2014-07-30 kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in