Citat:
Beskrivning av problem:
Här beskriver du vad ditt arbete går ut på, vad det är för typ av arbetsplats, hur många som jobbar där och bakgrunden till din frågeställning.
Jag har varit anställt, jobbat fram och tbx i 6-7årstid sidan om studier&kurser och andra arbete, fått goda referenser som hjälpte mig för utomlandsjobb.
Min gamla chefs enda kritik att jag var för arbetslojal och jobbade hård.
Vill ej gå djupare i mitt jobb.
Citat:
Frågeställning:
Här ställer du din fråga, den ska vara ställd på ett enkelt sätt då all information bör finnas i posten ovanför.
Detta som hänt var:
Jag började jobba där igen som extra timmanställd för pågående djupare studier, fick en bra deal med avdelningschefen jag är välkommen ta helgen och storlov. Något ett student behöver i dagsläget är ett bra betalt helgjobb för att klara ut ekonomin.
Nya chefen startar, började förstöra hela företaget. Den mest inkompetenta chefen någonsin jag har stött på.
Girighet har gjort att flera har sagt upp sina jobb eller blev varslade, hon har ingen koll på sitt arbete, hon anklagar folk hejvillt oskyldigt etc.
Jag kom tbx från semestern och fick ett meddelande jag har fått sparken för en släkting som jobbar under samma chef. Hon anklagade mig att jag har förfalskad arbetstimmar till andra sjuka grejer.
Hon varslar som in i helvete men hon försöker få mig sparken på köpet för min släkting är en idiot (ifall om detta är verkligen sant h*n har förfalskad)...
Citat:
Har din arbetsplats kollektivavtal och isåfall vilket:
Det här är den informationen som absolut måste finnas med.
Utan den kan inget svar ges då vi andra inte har en susning om vad som gäller ifall vi inte får den informationen.
Yepp, det står att de har inte rätt att sparka någon rakt av utan någon orsak samt jag har tystnadplikt etc bullshit grejer.
Jag kan köra blattestillen o DO skiten rakt av hela företaget samt dra en äkta snyfthistoria...men jag vett detta leder endast att det finnns risken fler kommer bli av med sitt arbete ifall företaget får dålig pr.
Jag vill inte förstöra de oskyldiga i företaget däremot behöver jag alla råd vilka paragrafer chefen har brytit, så jag googla o läsa mer om det.
Ber om ursäkt att jag skriver ett slarvskrivet och stressad text, läste igenom FAQ och tänkte posta på denna tråd i mån hopp någon ger mig råd, detta är första gången jag har hamnat i sådant situation.
////mrNic3Guy
edit...
Jag är ej ledsen jag blev av med jobbet, finns alltid extra knäck men mitt referens rök bort..6-7år referens borta med vinden och det ser inte bra ut på papper. Hur ska man ens förklara på en intervju när de ser sånt?
sry för svammlande text jag är helt lack och förtvivlad idag.