Citat:
Ursprungligen postat av
estone
För oss konspirationstroende, är byggnadernas ras. Bara en liten del i det hela. Det finns så ofantligt mycket andra bevis, detta är en bara en mikroskopisk del.
Nej, det du kallar bevis är inget annat än konspiratoriska fantasier, avsiktliga feltolkningar etc. Hade det verkligen varit bevis och så tydliga som du/ni påstår, så hade vi redan haft fällande domar för de som ni menar är de skyldiga. Men det har vi inte, så sluta kalla era fantasier för bevis...
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Och dessutom så kan i teorin all fysik bakom attentaten vara precis så som det sägs. Men det är ändå en konspiration bakom. Som inte innefattar några Usamas. Ja, de kan innefatta han men vara planerad och styrd från USA också.
Ja men om det nu skulle vara så att själva attackerna och kollapserna skedde så som den officiella förklaringen säger, men att det var taskspel i bakgrunden som gjorde det möjligt. Hur i helvete kan du/ni då sitta i 12-13 år och svamla om en helvetes massa andra påståenden om laservapen, Thermite, miniNukes, sprängämnen och fan vet allt, och påstå att ni har en massa bevis... Det är ju i så fall rena fantasierna och trams...
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Att fundera på byggnaderna och raset. Är inte samma sak som att hävda något. Tanken med tråden är att utforska olika aspekter.
Ändå sitter du/ni dagarna i ända och hävdar en massa saker hela tiden, trots att ni hela tiden blir avslöjade med att hitta på, avsiktligt feltolka kända fakta och vetenskap, och blir motbevisade. Se bara vad du gör i detta inlägget nedan...
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Men har man ett sådant stängt sinne som du och de andra debunkers i tråden.
Jaha, och hur öppen och mottaglig för konkreta och kontrollerbara fakta har du själv och dina kumpaner varit i 12-13 år nu...?
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Då är det svårt att se något annat än den propaganda du har blivit matad med från du var liten. Den som formar sina inlägg efter sin egen övertygelse, det är du. Din skygglappar är totala.
Vilken propaganda....? Jag ser enbart till vad som är förenligt med känd vetenskap, fysikens lagar, och kontrollerbara fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Jag kollade på länken du gav. För det första det var inte mycket information där alls.
Nej jag förstår det, för det sa ju inget som du ville att det skulle stå....
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Jag kollade lite slumpmässigt och tog ett stycke i mängden.
A, Fel det fanns visst betong i byggnaderna. Jag vet att jag har läst att golven som hängde mellan ytterväggarna och den inre kärnan. Hade ett lager av lättbetong. Kanske 1 dm tjockt.
Det borde också ha varit betong i kärnan kring. Hissarna.
Ja, hur svårt kan det vara att begripa att de syftar på att betong i sig inte fanns som bärande material för byggnadens egen bärighet. Att det sen fanns betong/puts i fasad för estetiken eller i golvplanen är nåt annat
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
B, Nej, det är fysiskt omöjligt att flyga 500 vid marknivån. Endast på 30 000 feet där luftmotståndet är mycket mindre går det. Det är 1/3 av marknivåns.
Nej, det är helt idiotiskt att påstå att det inte skulle gå att flyga i 500 mph nära marken, när vi redan länkat till en radda filmer som visar stora trafikplan som flyger mycket nära marken i liknande hastigheter utan minsta problem. I 9/11 så var det bara en kort sista bit som Pentagonplanet var riktigt nära marken och det hade inte spelat nåt större roll om det hade skett nåt märkligt då för planet hade ändå fortsatt men kanske träffat backen lite tidigare och glidit in i byggnaden.
Det är bara idioter som tror att det inte går att flyga i 500 mph under 30 000 fot höjd bara för att det står någonstans i nån manual att det inte är lämpligt och kan finnas risker med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
C, Det fanns skydd mot brand. Vad menar de.
Ja kanske att det skydd som fanns inte längre fanns för att det mekaniskt skadades avlägsnades vid krascherna, eller att sprinklersystemen skadades så de inte funkade som tänkt på de kritiska områdena...
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
D, Enligt alla rapporter så brann allt bränsle i tankarna upp före planet hade trängt in i bygglanden. Det var den stora eldboll man såg.
Ett bevis för det är att folk gick från toppen ner till marken. Alltså genom det sk eldhavet.
Nej, ännu ett bevis på att du sitter och hittar på som en dagdrömmare...
Visa mig citat från alla de offentliga rapporterna som säger att
allt bränsle brann upp utanför byggnaderna.
Inser du inte hur patetisk du är, ink. hela thruterrörelsen, när ni påstå att ni bara vill få fram sanningen och så sitter ni själva och blåljuger, fantiserar och förvränger hela tiden.