Citat:
Möjligheten till åtal finns fortfarande. Tycker du att vi bara ska glömma allt, säga "shit happens" och acceptera vad Anders har gjort?
Citat:
God vilja?! Så att använda det som något påtryckningsmedel är helt okej då eller? Låt hans bostadsadress m.m. vara och bara för att eventuellt skydd släpps så är det inte fritt fram att släppa dessa uppgifter eller göra något annat mot AT. Någon rim och reson måste ändå finnas trots att man är förbannad för en viss handling en person gjort.
Ja, det tycker jag. De i denna tråd som säger sig känna AT kan intyga att han inte har haft några som helst obehag från hundägare/hundvänner, inga hot, inget bajs i brevlådan, ingenting. Ändå vet en stor del av alla som inte accepterar hans gärning var han finns.
Målet är inte att trakassera ngn. Utan att ärendet äntligen utreds korrekt.
Citat:
Jo men man får faktiskt skilja på vad ”poliser” här på flashback eller ens för den delen på polisman.se skriver och vad de sedan utför i realiteten i jobbet. De får ta en del skit i vardagen och för vissa är nog forumen en ventil för att ösa ur sig en viss del av det… debriefingsamtalen kanske inte är så bra… vad vet jag. Deras personliga åsikter kommer fram här och vissa av dem vet vi ju inte ens om de är poliser. Herregud jag kan också vara polis kanske… vem fan vet liksom?! Bara för att någon säger att den är polis så behöver det ju inte vara så på nätet. Men de som nu är poliser och har sagt vissa saker så är det ju inte direkt en vacker tanke att träffa på dem i vissa situationer där man inte vet om deras personliga åsikter kommer att spela roll eller inte i deras val av handling mot en. Om AT är hundrädd så bör han ju inte vara hundförare då de oftast skickas på jobb där andra främmande hundar finns. Han kan säkert göra något annat inom polisen.
Jag tror nog vi är överens om att Anders inte ska vara hundförare, med tanke på hans handlande. Eller för den delen hantera vapen... polisman.se har jag ingen aning om vad det är men jag misstänker att det inte heller där ställs några krav på verifiering på att postarna verkligen är poliser.
Citat:
Yatzykatten? Jo, det är en hemsk tanke men min hund är inte så varm så den behöver vara ute på det viset. På natten ligger den i min säng. Och kommer det mot all förmodan in någon polis i huset som är oinbjuden så gör de bäst i att låta mig ta hand om hunden/hundarna själv först.
Ja, jag syftar på en postare som återkommit gång på gång under olika alias. Under trådens hela levnad så har denne postare ägnat sig åt trakasserier av brottsoffren och meningsmotståndare. Nej, jag tror nog att du tar väl hand om din fyrbenta vän. Men ibland så räcker tyvärr inte ens det...