2014-07-29, 18:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du hört talas om DNA? Det fanns både på rullen och bitarna.
Utesluter du att VB kan ha hanterat KJ:s tejp den 4 maj?
Senast redigerad av letsdoit 2014-07-29 kl. 18:51.
Citera
2014-07-29, 18:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Svårt nog för mannen i Trollhättan.
Inte ett enda fall är det andra helt likt.
Citera
2014-07-29, 18:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och den änden har han väl hittat eftersom han använt tejpen till sina airsoftsaker mm (som ingen hittat)..?Så nu har VB:s tejpbestånd fördubblats..? Och bägge rullarna skulle vara lika j-a idiotiskt delade som KJ:s rulle!? - Och KJ:s rulle skulle befinna sig på okänd plats som varken han, hans föräldrar eller kriminalteknikerna förmådde hitta? - Den lilla bit KJ sagt sig ha använt till cig-rullning hade ju gått upp i rök...
Vem letade airsoftsaker? Vem letade KJ:s rulle?
Citera
2014-07-29, 18:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Utesluter du att VB kan ha hanterat KJ:s tejp?
Nej, det utesluter jag inte, men visst är det vanligare med innehavarens DNA på ett föremål än någon annans?
Citera
2014-07-29, 18:52
Medlem
Citat:
Svårt nog för mannen i Trollhättan.

negativ bevisföring…
Citera
2014-07-29, 18:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte ett enda fall är det andra helt likt.
Nej, det var lättare för mannen i Trollhättan.
Citera
2014-07-29, 18:54
Medlem
Namibia1s avatar
Oj...

http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/forekommet-jav.html

Är inte det samma snubbe som sagt att KJ har ändrat ringsignaler i sin mobil 13/5?
Det lustiga var ju att polisen tog KJs mobil 12/5.

Kan det vara MR som själv fipplat runt i KJs mobil

Jag har inte FUP just nu men jag tror att det gick att läsa i ett PM någonstans runt sidorna 750 el frammåt.

Någon dag efter man skrivit i PMet så ändrar man sig efter vidare undersökning.... haha måste ha varit någon som läst det och insett att KJs mob låg hos polisen när förändingen skulle ha skett.
Citera
2014-07-29, 18:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
KJ tycker iallafall att det ser ut som hans. Att VB skulle äga en rulle som ser ut på samma sätt är osannolikt.

Du måste vara trött efter alla konspirationsteorier du författat på Flashback. Mycket trött. Samtidigt är det bra att du inte sitter i TR eller HovR. Tänka sig en ledamot som inte vill "ta ställning". Många mördare skulle bli överlyckliga. Men knappas BO eller dennes anhöriga.

Har man inte slutat älta tejprullen än? Det är ju överbevisat vems rullen är.
Tröttar ut menar du väl?
Hade man sett allt som satt i diverse domstolar tror jag man blivit mörkrädd. Se Friman och Lars Annerén tex. I alla fall så har ju hovrättens president i detta fallet varit oerhört generös mot KJ i sin bedömning. Knäppskallerabatterna växer inte på träd.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
I HR-domen svamlas det friskt om eventuell typ av mordvapen.
Vad säger alternativteoretikerna?

Är det viktigt? Ett vasst föremål som är format som i en båge. Kniv, skölp eller annat.
Det är liksom inte viktigt i dagsläget utan hur hon dog vet man ju redan. Och hur hon led innan hon fick somna in.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-07-29 kl. 18:57.
Citera
2014-07-29, 18:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vem letade arisoftsaker? Vem letade KJ:s rulle?
Det utgår jag från att man har gjort. - Att döma av beslagslistorna (skåp, garderober, lådor, förråd mm) har man noggrant gått igenom rum för rum. - All tejp (utom den rulle KJ satt ifrån sig på plåtskåpet och sedan glömt, alt. förväxlat med duschringar, alt. sparat) hade gått åt den 4/5.
Citera
2014-07-29, 19:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns inget som talar för att någon rulle skulle vara VBs - dags för dig att släppa dina påhittade alternativ-teorier nu...
Tror inte det är lönt att uppmana bortförklaringarnas mästare nr 1 till nåt sånt.
Det vore som att be en fanatiker ur den amerikanska religiösa högern att överge
tron på sin GUD...
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-29 kl. 19:06.
Citera
2014-07-29, 19:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har man inte slutat älta tejprullen än? Det är ju överbevisat vems rullen är.
Tröttar ut menar du väl?
Hade man sett allt som satt i diverse domstolar tror jag man blivit mörkrädd. Se Friman och Lars Annerén tex. I alla fall så har ju hovrättens president i detta fallet varit oerhört generös mot KJ i sin bedömning. Knäppskallerabatterna växer inte på träd.

Är det viktigt? Ett vass föremål som är format som i en båge. Kniv, skölp eller annat.
Det är liksom inte viktigt i dagsläget utan hur hon dog vet man ju redan. Och hur hon led innan hon fick somna in.
Umgås personer av KJs och VBs kaliber så är det vanligt att de "lär sig av varandra". Dvs delar den ena tejpen och visar detta så är nog chansen/risken att den andra också börjar göra det.

Något helt annat; vad fick VB att börja med karate?
Citera
2014-07-29, 19:01
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Oj...

http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/forekommet-jav.html

Är inte det samma snubbe som sagt att KJ har ändrat ringsignaler i sin mobil 13/5?
Det lustiga var ju att polisen tog KJs mobil 12/5.

Kan det vara MR som själv fipplat runt i KJs mobil

Jag har inte FUP just nu men jag tror att det gick att läsa i ett PM någonstans runt sidorna 750 el frammåt.

Någon dag efter man skrivit i PMet så ändrar man sig efter vidare undersökning.... haha måste ha varit någon som läst det och insett att KJs mob låg hos polisen när förändingen skulle ha skett.

Det där är känt sedan länge.

Ja, märkligt är det att han inte klev av direkt. Möjligt att han inte kände till jävsreglerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in