2014-05-20, 22:38
  #77965
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag menar att all medveten manipulation av bevis från polisens sida är korruption. Oavsett orsaken. Men det är möjligt att jag har en felaktig definition på ordet.

Edit: efter att ha läst på Wikipedia inser jag att jag har haft en för vid definition av ordet korruption. Så därför ber jag gärna ödmjukt om ursäkt för detta. Men min huvudkritik står jag för.

Skickligt, jag accepterar din ursäkt. Så, varför finns handen på bilden tror du?

Jag har inte sagt varför den finns där, enbart redovisat en anledning som kan vara sann, och att det i sig för mig är ett rimligt tvivel om att beviset är med sanningen överensstämmande. Lite förenklat, mitt förtroende för beviset har skjutits i sank.
Citera
2014-05-20, 22:38
  #77966
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du någon gissning till vad handen är till för?


Inte den blekaste om jag ska vara ärlig, möjlig teori är att handen håller i något slags filter eller något för ljussättning.

Rena gissningar alltså.
Citera
2014-05-20, 22:42
  #77967
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte den blekaste om jag ska vara ärlig, möjlig teori är att handen håller i något slags filter eller något för ljussättning.

Rena gissningar alltså.
Det enda som syns vid handen är låset och resten av bagageluckan. Man ser varken filter eller något för ljussättning. För övrigt finns det ingen annan ljussättning än Bluestar på bilden.
Citera
2014-05-20, 22:47
  #77968
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Seriöst tror du på vad du skriver själv?

Jag vill inte lägga mig i ert käbbel men inte ens en så luttrad rättshaverist som jag tror på manipulerade bevis i det här fallet.

Jag behöver inte tro, jag resonerar kring en sak, jag har ingen bestämd uppfattning om varför handen finns på bilden, dock gör det mig skeptisk till att beviset är pålitligt, en förtroendefråga tycker jag. Det starkaste och besvärligaste beviset har skjutits i sank i mitt tycke, det stärker mig ytterligare i min åsikt att en alternativ gärningsman inte kan uteslutas. Det finns ett rimligt tvivel och nu handlar det för min del inte enbart om teorin att KJ är inblandad i någon del. Jag väger också in det som jag tolkar som våld på bilen nedanför låskistan. Så länge det inte redovisas en rimlig förklaring till dessa märken på kofångaren kan jag inte utesluta att bagageluckan faktiskt har brutits eller bänts upp i syfte att plantera blodspår i bilen.

Det bär mig emot, men jag kan inte utesluta det i nuläget.
Citera
2014-05-20, 23:04
  #77969
Moderator
OYs avatar
(Min)Huvudhypotes

Handen finns på bilden för att dölja något. +1
Citera
2014-05-20, 23:05
  #77970
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag behöver inte tro, jag resonerar kring en sak, jag har ingen bestämd uppfattning om varför handen finns på bilden, dock gör det mig skeptisk till att beviset är pålitligt, en förtroendefråga tycker jag. Det starkaste och besvärligaste beviset har skjutits i sank i mitt tycke, det stärker mig ytterligare i min åsikt att en alternativ gärningsman inte kan uteslutas. Det finns ett rimligt tvivel och nu handlar det för min del inte enbart om teorin att KJ är inblandad i någon del. Jag väger också in det som jag tolkar som våld på bilen nedanför låskistan. Så länge det inte redovisas en rimlig förklaring till dessa märken på kofångaren kan jag inte utesluta att bagageluckan faktiskt har brutits eller bänts upp i syfte att plantera blodspår i bilen.

Det bär mig emot, men jag kan inte utesluta det i nuläget.

Man kan ju även undra varför teknikern håller handen där på båda fotografierna? 2 minuter mellan och 30 sekunders exponering. Handen ser ju inte ut att ha rört sig nämnvärt.
Citera
2014-05-20, 23:09
  #77971
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Man kan ju även undra varför teknikern håller handen där på båda fotografierna? 2 minuter mellan och 30 sekunders exponering. Handen ser ju inte ut att ha rört sig nämnvärt.

Jag kan bara spekulera.

Fastnat med handen, döljer något, eller så är det en av VB saknade händer och polisen har missat den. Iof inte så konstigt om den enbart syns på en uppljusad bild.
Citera
2014-05-20, 23:11
  #77972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag behöver inte tro, jag resonerar kring en sak, jag har ingen bestämd uppfattning om varför handen finns på bilden, dock gör det mig skeptisk till att beviset är pålitligt, en förtroendefråga tycker jag. Det starkaste och besvärligaste beviset har skjutits i sank i mitt tycke, det stärker mig ytterligare i min åsikt att en alternativ gärningsman inte kan uteslutas. Det finns ett rimligt tvivel och nu handlar det för min del inte enbart om teorin att KJ är inblandad i någon del. Jag väger också in det som jag tolkar som våld på bilen nedanför låskistan. Så länge det inte redovisas en rimlig förklaring till dessa märken på kofångaren kan jag inte utesluta att bagageluckan faktiskt har brutits eller bänts upp i syfte att plantera blodspår i bilen.

Det bär mig emot, men jag kan inte utesluta det i nuläget.

Mig veterligt så har varken försvarsadvokaterna eller teknikerna på SKL antytt att bagaget har blivit uppbrutet, om jag har fel så rätta mig?
Citera
2014-05-20, 23:13
  #77973
Medlem
Namibia1s avatar
Vill inte byta ämne men tänk om någon endaste människa fotograferat KJ de två dagar i slutet på april 2013 som han hade fest hemma.

Anledningen till att jag efterfrågar detta är för att BIs vittnesmål i TR verkar lite konstigt.
11/5 har han inte hört något skrik och senare är det det värsta han någonsin hört

Var verkligen KJ på bolaget 4/5? Och var KJ finklädd 4/5?

Kan BI ha sett KJ när han hade fest?
KJ hämtade väl någon i Skellefteåhamn 29/4, kan det vara denna som BI såg?

Så finns det någon bild på KJ där man kan se vad han hade för kläder på sig när han fyller år så kan det vara intressant eller?
Citera
2014-05-20, 23:16
  #77974
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Mig veterligt så har varken försvarsadvokaterna eller teknikerna på SKL antytt att bagaget har blivit uppbrutet, om jag har fel så rätta mig?

FUP sida 304

Utsidan av bilen
Inga skador fanns som bedömdes vara av intresse för den aktuella utredningen. Samtliga lås var intakta och inga tecken på brytmärken på lås och lister fanns. Centrallåset fungerade i bilen.


Har ett vagt minne av att KJ själv ska ha brutit i listen vid något tillfälle men hittar det inte, kanske i någon ljudfil.
Citera
2014-05-20, 23:17
  #77975
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan bara spekulera.

Fastnat med handen, döljer något, eller så är det en av VB saknade händer och polisen har missat den. Iof inte så konstigt om den enbart syns på en uppljusad bild.

Fastnat kan du nog stryka ur den listan.

Tycker det är anmärkningsvärt att han håller handen praktiskt taget i blodfläcken under tiden man säkrar bevis. Buggade man på DLK-folien i ödehuset? Hundförar Ulf kanske spelade twister med rättsläkaren innan hundsöket?
Citera
2014-05-20, 23:17
  #77976
Medlem
yoloitss avatar
Vem är det som har bloggen? Går det att lita på att bilderna inte är manipulerade i photoshop? Handen Kan vara ditklistrad tex. Personen ifråga kanske inte är objektiv i ämnet utan rent ut sagt vinklar innehållet åt ett visst håll. Fast det är klart att polis, åklagare gjort ett så fruktansvärt dåligt jobb, naturliga förklaringar finns inte till varför handen är där - minsann - polisen döljer något! Hm de måste finnas korruption i fallet!!!!!
Faktiskt så gick det enligt vissa så långt att polis och åklagare var tvungna att sätta dit stackars oskyldiga Styckdräparen Kristoffer Johansson av det uppenbara skälet Prestige!
Polis gör fel och en bloggare gör rätt och kommer avslöja Allt! - så måste det ju vara!

Källkritik kan vara förträffligt ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in