2014-07-29, 00:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Absolut - jag tänker bara på när han talar om sin kroppsbyggnad och vill framställa sig som klent byggd.

Grabben 191 och väger 77 kilo .. inte direkt vad jag skulle kalla en klent byggd kille.

Han hävdade att han hade problem med sina leder vill jag minnas, det kan man ha även om man ser ut som hulken, jag tror så i alla fall.
Citera
2014-07-29, 00:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja. Han fick se ett foto av rullen. Fup sid 1668.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp, han ser ett foto på rullen och tror att det är hans.

Jaha, han tror att det är hans rulle.... vore intressant att se bilden polisen höll upp.

FUP s1668
Citat:
Kristoffer får se ett fotografi av en tejprulle.

Kristoffer säger att han tror att det är hans tejprulle på bilden. Han lägger märke till att den delat sig på längden och säger att han försökt rätta till det men inte lyckats.
Citera
2014-07-29, 00:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MB låtsades att han inte visste vem KJ var. Han kommer inte heller ihåg i detalj vad som stod i de sms som VB sände honom, trovärdigt eller? MB gjorde sig av med fordon kort efter VB försvinnande. Jag anser att det KJ har sagt inte bör tas på för stort allvar.

Ja det är ju inget som pekar mot honom mer än några få entusiaster. Jo, han minns allt lite grann så helt bortglömt va det inte som du försöker ljuga fram här. Och vad har hans fordon med fallet att göra?
Du menar väl inte att man kört VB i flera bilar?
Vad du anser är kanske inte den avgörande punkten för domstolen då dom dömde honom för dråp.

Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha, han tror att det är hans rulle.... vore intressant att se bilden polisen höll upp.

FUP s1668

Men du menar inte att du missat detta med tejprullen och suttit här nu i ett år och trott annat?
Citera
2014-07-29, 00:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte ens KJ försöker hävda att det är hennes rulle - bara du och somliga i tråden - det finns alltså ingenting som talar för det, eller för att det skulle vara någon annans rulle.
Måste han hävda det för att det ska vara sant?

Det som talar för att det är hennes rulle är att det finns bara hennes DNA på det.
Citera
2014-07-29, 00:08
Medlem
Grandiosos avatar
Eftersom skuldfrågan i det här ärendet av undertecknad anses som utredd en gång för alla
och då saker som tejpdiskussioner tröttat ut till leda, så blir det annat som man funderar
en del över.
Väsentligen frågan om hur det ska gå när Kristoffer återvänder ut i friheten och samhället
igen. Och hur kommer anstaltslivet att påverka honom mentalt?

Låter man honom helt sonika flytta tillbaka till ett eget boende utan mer uppsikt än vad
som varit fallet tidigare? Eller blir det till föräldrahemmet han hamnar?
Eller placeras han i ett gruppboende kanske där man förmodligen skulle ha rätt bra
kontroll över hans förehavanden?

Låta honom bo ensam igen? Är det något som ens är realistiskt? Vågar man låta det ske?

Edit: Jag utgår härifrån att han efter avtjänat straff återvänder hem till Boden.
Något alternativ till det har jag svårt att se som troligt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-29 kl. 00:20.
Citera
2014-07-29, 00:09
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Nej, det är faktiskt inte intressant om den rör sig om någon utomstående - eftersom det kan vara vem som helst som varit där på fest och råkat blöda så att det hamnar på soffan.

Däremot är det givetvis intressant om blodet kommer från VB - eftersom det sammantaget med resten talar för att något kan ha hänt i anslutning till fåtöljen etc.

Borde inte Polisens DNA-testat blodet då?

Blodet kanske kom från MBs tejpade tår...
Citera
2014-07-29, 00:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han hävdade att han hade problem med sina leder vill jag minnas, det kan man ha även om man ser ut som hulken, jag tror så i alla fall.
Fast det framstår ju inte som särskilt trovärdigt med hänsyn till hans hobby och hur han förflyttar sig under söket.

Citat:
Måste han hävda det för att det ska vara sant?

Det som talar för att det är hennes rulle är att det finns bara hennes DNA på det.
Faktum är att - ja, rena fantasier från utomstående är ovidkommande.

Det måste finnas något som talar i den riktningen för att det ens skall övervägas som förklaring helt enkelt.
Det gör inte det i det här fallet.
Citera
2014-07-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo är helt med på att VB-blod skulle vara av stort intresse men är inte med på andra blodgivare per automatik skulle vara ointressanta; betänk om blodet kommer från vem som helst som varit där och råkat blöda den 4/5-13?

Exakt- frågan är fortfarande vem/vilka mördade VB?

För att mordet ska gå och lösas helt krävs vidare DNA utredning samt fullständig analys av samtliga mobiler. Allt material behöver gås igenom igen- mycket noggrant. Vidare utredning krävs också!!

Vad mer krävs för att kunna binda någon till mordet, utplaceringen och/eller styckningen?

Skedde styckningen i direkt anslutning till mordet? av samma person?

Eller är det bara och ge upp och se fallet som preskriberat?
Citera
2014-07-29, 00:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Faktum är att - ja, rena fantasier från utomstående är ovidkommande.

Det måste finnas något som talar i den riktningen för att det ens skall övervägas som förklaring helt enkelt.
Det gör inte det i det här fallet.
Men det finns det ju, bara hennes DNA.
Citera
2014-07-29, 00:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Men det finns det ju, bara hennes DNA.
I blodbesudlingarna - ja. Dvs blodet var hennes.
Citera
2014-07-29, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I blodbesudlingarna - ja. Dvs blodet var hennes.
I två områden utanför besudlingarna på rullen hittades hennes DNA.
Citera
2014-07-29, 00:18
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En synlig blodfläck innehåller snarast definitionsmässigt tillräckligt mycket DNA för att låta sig analyseras, om detta DNA inte skadats på det ena eller andra sättet. Men det skulle kunna vara så att amplifierbarheten i DNA:t har skadats eller förstörts av den analys som kom fram till att det var humant blod.

Tack.

Jag har för mig att man fuktar tops och utför sedan provet på själva topsen. Om dom i första läget får bekräftat att det var blod så bör man ha vidareutrett detta. Nu lämnas det som en lös tråd istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in