2014-07-31, 23:03
  #84385
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det sista säkra livstecknet från VB torde vara hennes larmförsök kl. 17:09; övriga sms till MB kan KJ ha fejkat. - Om ej, är det sista livstecknet 18:40. Mycket kan ha hänt; både i och utanför lägenheten fram till dess att KJ åker i väg en kort sväng till sin bror, och han återkommer senast 00:10 (då han befinner sig under hemmamasten); 00:19 skickar han ett svars-sms till RÅ.

23:53 är VB:s mobil inte på, eller befinner sig utanför täckningsområdet. Koden för avstängningsknappen saknas i signaleringslistan vilket betyder att batteriet eller SIM-kortet senast den tiden kan ha plockats bort; hennes mobil kan också ha slagits sönder.

Om VB:s mobil lämnade KJ:s bostad (och vi antar att det inte finns någon annan förklaring till 3G-2G bytet 20:32-20:38 - vilket det de facto gör eftersom inga säkra slutsatser kan dras av detta byte) så kan den ha gjort det vid 20:30-tiden tillsammans med KJ och hennes av KJ nyligen emballerade kropp. KJ kan ha kört till en lagringsplats (kanske till det som senare skulle bli styckningsplats), för att därefter fortsätta till sin bror och hämta det han initialt ansåg sig behöva.

Men det finns åtskilliga andra alternativ.
Och hur kom VB:s mobil tillbaka till KJ:s hemmamast om KJ körde till föräldrahemmet?
Citera
2014-07-31, 23:03
  #84386
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det är mindre än fyra timmar och KJ har aldrig slagit av mobilen. Det är alltså fullt möjligt att han åkt till brorsan med telefonen och tillbaka utan att det syns i någon samtalslista.

Hade KJ däremot stannat hos brorsan längre än till 00.26 (20:26 + 4 timmar) hade mobilnätets växel automatiskt försökt göra en location update på KJs nummer och mobilens position hade loggats.
Ja, det finns en viss möjlighet att han haft med sig sin mobil; själv säger han att den nog låg kvar hemma. Dock: Under de fyra timmarna har han kunnat göra mycket.
Citera
2014-07-31, 23:05
  #84387
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Plus att det bara sker en enda gång på hela em och kvällen. Så det mest troliga är att VB promenerar med sin telefon i ett område med dålig täckning för 3G. Vi hade sett fler byten 3g/2g om masten ligger och vobblar i styrka mellan 3g/2g.

Blev hon inslängd i en skåpbil? Eller kom hon fram dit hon var på väg? Där är brytpunkten, som bevisar att hon verkligen gick själv från KJ. Hela åtalet faller på detta, att hon INTE blev mördad i lägenheten.


1. Inte ett enda spår har hittats i lgh.
2. Vittne som såg VB.
3. Byte mellan 2g/3g sker en enda gång i 6 minuter. Inte 1-2 sekunder, 6 min. En promenad på 500 meter.
4. Kj vittnar om att hon gått från hemmet.

I samma veva kollar 90% av Sveriges befolkning ishockey, Sverige spelar mot Tjeckien i VM. Mycket spännande match där Sverige vinner med 2-1. Matchen startar 20.15 och Sverige gör mål efter matchtid 10 minuter och 15 sekunder alltså kring 20.35--20.40. Målet genererar skrik utan dess like runt om i Sverige. Nästa mål görs kring 10 minuter in i andra perioden, alltså kring 21.10--21.15 på klockan.

Perfekt läge att slänga in någon i en skåpbil, eller sticka kniven i någon 13 gånger. 7 personer kollar definitivt inte på hockey, som vi känner till; KJ, VB, MB, AN och taxichauffören, vittnet som såg VB och hennes man (chaufför).

Var det detta skrik grannen hörde? Han kanske inte heller kollade på ishockey.

Grejen med hela upplägget är att åklagarna påstår benhårt att VB dödades i lägenheten. Först får de information från tekniker att så kan inte vara fallet, de går alltså ut först och säger att lägenheten INTE är mordplatsen.
Sen ändrar de utgångspunkt för att de inser att fallet står och faller med mordplatsen. De ändrar uppfattning ENDAST för att fälla KJ. Inte för att lägenheten plötsligt KAN vara mordplatsen, tvärtom. Om lägenheten inte kan vara mordplatsen så kommer de inte kunna fälla KJ.

Lägenheten ÄR inte mordplatsen. Det är åklagarnas osanning som gjort att TR och HR tror detta.

Hade de sökt efter en alternativ mordplats i skåpbil eller den andres misstänkta platser så hade de antingen hittat andra spår.

Men jag börjar förstå hur rättssamhället är uppbyggt. Man är inte intresserad av sanningen om den förstör en hel utredning. Man går på det spår man tagit, och sedan vrider och vänder på sanningen istället.
Typ; Nära skjuter haren ändå.



Hur illa hade det inte sett ut...Norrbottens största mordutredning... klart att dom behöver en fällande dom för att inte avslöja att dom hade tunnelseende.
Det är rätt svinaktigt av åklagarna att vrida på bevisen som dom gör. Uteblivna bevis är i sig även det bevis...bevis på att mordet inte skedde i lägenheten.
Citera
2014-07-31, 23:06
  #84388
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och hur kom VB:s mobil tillbaka till KJ:s hemmamast om KJ körde till föräldrahemmet?
Han gjorde väl som med tejprullen: stoppade den i fickan - om den inte låg kvar hemma när han kom tillbaka.
Citera
2014-07-31, 23:09
  #84389
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han gjorde väl som med tejprullen: stoppade den i fickan - om den inte låg kvar hemma när han kom tillbaka.
Men mobilen kom in i hemmamastens cell inom sex minuter efter att han lämnade bostaden, enligt din teori. Han hann inte med något besök hos brorsan under den tiden.
Citera
2014-07-31, 23:11
  #84390
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
...btw kj drack samtliga öl på em.

Intressant. Hur vet du det? Eftersom du lägger fram det som ett påstående, undrar jag så klart. Var du kanske närvarande vid lördagseftermiddagens "ölintag"?
Citera
2014-07-31, 23:11
  #84391
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
[/b]

Hur illa hade det inte sett ut...Norrbottens största mordutredning... klart att dom behöver en fällande dom för att inte avslöja att dom hade tunnelseende.
Det är rätt svinaktigt av åklagarna att vrida på bevisen som dom gör. Uteblivna bevis är i sig även det bevis...bevis på att mordet inte skedde i lägenheten.
Men snälla, det är ju rätten som dömer. Inte åklagarna, trodde nog att den här tråden hade kommit längre men pajkastningen blir bara värre och värre.
Uteblivna bevis är inte bevis på att sak inte hänt. Det borde väl vara klar?
Citera
2014-07-31, 23:12
  #84392
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men mobilen kom in i hemmamastens cell inom sex minuter efter att han lämnade bostaden, enligt din teori. Han hann inte med något besök hos brorsan under den tiden.

solklart då att enda alt, är att mobilen hamna i skuggan du upptäckte vid din promenad.
Citera
2014-07-31, 23:14
  #84393
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
solklart då att enda alt, är att mobilen hamna i skuggan du upptäckte vid din promenad.
Lr kanske ngt annat alt.
Citera
2014-07-31, 23:15
  #84394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Plus att det bara sker en enda gång på hela em och kvällen. Så det mest troliga är att VB promenerar med sin telefon i ett område med dålig täckning för 3G. Vi hade sett fler byten 3g/2g om masten ligger och vobblar i styrka mellan 3g/2g.

Blev hon inslängd i en skåpbil? Eller kom hon fram dit hon var på väg? Där är brytpunkten, som bevisar att hon verkligen gick själv från KJ. Hela åtalet faller på detta, att hon INTE blev mördad i lägenheten.


1. Inte ett enda spår har hittats i lgh.
2. Vittne som såg VB.
3. Byte mellan 2g/3g sker en enda gång i 6 minuter. Inte 1-2 sekunder, 6 min. En promenad på 500 meter.
4. Kj vittnar om att hon gått från hemmet.

I samma veva kollar 90 procent av Sveriges befolkning ishockey, Sverige spelar mot Tjeckien i VM. Mycket spännande match där Sverige vinner med 2-1. Matchen startar 20.15 och Sverige gör mål efter matchtid 10 minuter och 15 sekunder alltså kring 20.35--20.40. Målet genererar skrik utan dess like runt om i Sverige. Nästa mål görs kring 10 minuter in i andra perioden, alltså kring 21.10--21.15 på klockan.

Perfekt läge att slänga in någon i en skåpbil, eller sticka kniven i någon 13 gånger. 7 personer kollar definitivt inte på hockey, som vi känner till; KJ, VB, MB, AN och taxichauffören, vittnet som såg VB och hennes man (chaufför).

Var det detta skrik grannen hörde? Han kanske inte heller kollade på ishockey.

Grejen med hela upplägget är att åklagarna påstår benhårt att VB dödades i lägenheten. Först får de information från tekniker att så kan inte vara fallet, de går alltså ut först och säger att lägenheten INTE är mordplatsen.
Sen ändrar de utgångspunkt för att de inser att fallet står och faller med mordplatsen. De ändrar uppfattning ENDAST för att fälla KJ. Inte för att lägenheten plötsligt KAN vara mordplatsen, tvärtom. Om lägenheten inte kan vara mordplatsen så kommer de inte kunna fälla KJ.

Lägenheten ÄR inte mordplatsen. Det är åklagarnas osanning som gjort att TR och HR tror detta.

Hade de sökt efter en alternativ mordplats i skåpbil eller den andres misstänkta platser så hade de antingen hittat andra spår.

Men jag börjar förstå hur rättssamhället är uppbyggt. Man är inte intresserad av sanningen om den förstör en hel utredning. Man går på det spår man tagit, och sedan vrider och vänder på sanningen istället.
Typ; Nära skjuter haren ändå.

Just det; glömde ju även att nämna hur svårt rent praktiskt det skulle vara för KJ att få ut liket ur lägenheten till bilen. Typ helt omöjligt med hans styrka, spanande granne, loftgång skulle vara full av blod osv. Glöm att han även styckat i lägenheten, då skulle de hitta blodspår i avloppen. Hur mycket man än spolar rent så finns spåren kvar i åratal.

Här har åklagarna fel.
Citera
2014-07-31, 23:18
  #84395
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men snälla, det är ju rätten som dömer. Inte åklagarna, trodde nog att den här tråden hade kommit längre men pajkastningen blir bara värre och värre.
Uteblivna bevis är inte bevis på att sak inte hänt. Det borde väl vara klar?

I detta fallet hade rätten en hjälpande hand av media, poliser som förvanskar bevis och åklagare som sprider falska uppgifter innan dom.
Citera
2014-07-31, 23:18
  #84396
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lr kanske ngt annat alt.

men fortfarande dina alt,? men vad händer me en mobil inomhus som ligger under nått, under en byrå, säng eller att man ligger på den? har den 3g ändå om än sämre täckning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in