Citat:
Den 23 maj blev KJ häktad misstänkt för styckmordet på VB.
Den 4 juli görs husrannsaka i KJ:s bostad med hunden "Kompis" som markerar for blod, sperma och mänsklig förruttnelse. Hela bostaden genomsökes mycket grundligt och även vissa förrådsutrymmen.
Det som inte genomsökes som är förvånande är KJ:s bil, som man tycker borde hört ihop med att bostaden genomsökes.
Den 23 juli görs den här kontrollen i bagageutrymmet i KJ:s bil med hundforaren och hunden Uno.
Men innan dess har bråten tagits ur från KJ:s bil och blodfläckarna är lokaliserade och blodframkallningsmedel är använt. En mattbit är urklippt och sänt in for kontroll, sannolikt for att fastställa om det var VB:s blod i bilen, som det också var.
Den 23 juli görs den här kontrollen med hundförare och hunden...
Den 4 juli görs husrannsaka i KJ:s bostad med hunden "Kompis" som markerar for blod, sperma och mänsklig förruttnelse. Hela bostaden genomsökes mycket grundligt och även vissa förrådsutrymmen.
Det som inte genomsökes som är förvånande är KJ:s bil, som man tycker borde hört ihop med att bostaden genomsökes.
Den 23 juli görs den här kontrollen i bagageutrymmet i KJ:s bil med hundforaren och hunden Uno.
Men innan dess har bråten tagits ur från KJ:s bil och blodfläckarna är lokaliserade och blodframkallningsmedel är använt. En mattbit är urklippt och sänt in for kontroll, sannolikt for att fastställa om det var VB:s blod i bilen, som det också var.
Den 23 juli görs den här kontrollen med hundförare och hunden...
Det där med att bilen inte genomsökts samma dag är mycket märkligt.
Det är även märkligt att polisen ändrade datum på sina spaningar efter att de spanarna blev alibi åt KJ. Då ändrades snabbt datum för när spanarna skiftade mellan MB och KJ. Mycket märkligt att poliser antecknar fel, men sedan hänvisar till att minnet är bättre än anteckningarna.
Det är även märkligt att den alternativa GM inte utretts bättre.
Tror jag sett mer märkligt beteende från poliserna i det här fallet men nu kommer jag inte ihåg vad det var.
Ibland kan man ju undra om det kanske är poliserna som saknat bevis mot den person de tror sig "veta" vara mördare och då väljer de att fabricerat bevis för att därigenom bura in den person de som de ändå "vet" är skyldig. De vill ju inte att en skyldig mördare ska gå fri...
Eg tror jag ju att KJ är den skyldige men rent förnuftsmässigt så anser jag det inte var säkerställt utan rimligt tvivel.