2014-07-28, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lyssna på honom i TR. Han ligger hela tiden förhöraren till lags, gissar, spekulerar och babblar. Och det vänds mot honom i domen. HR hade två val, antingen åklagarens påstående att han har använt tejpen och lagt rullen på skåpet, eller KJ:s trams om att GM har smugit in i bostaden och tagit tejpen, blodat ner den, och lagt tillbaka den. Eftersom HR inte kan tänka själv så gick den givetvis på åklagarens linje.
I valet mellan dessa alternativ är valet självskrivet; KJ kände också igen sin tejp. Men om VB skadats i lägenheten kan KJ ha lånat henne sin rulle och hon själv avsatt såväl blod som DNA. KJ kan sedan ha använt tejpen till att tejpa fler skador och/eller till emballage, för att sedan sätta upp den på skåpet. - Det finns en del alternativ här.

KJ låtsas vara förhörsledarna "till lags", men i själva verket ägnar han sig åt att nervöst bluddra sig bort från för honom känsliga saker.
Citera
2014-07-28, 23:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I valet mellan dessa alternativ är valet självskrivet; KJ kände också igen sin tejp. Men om VB skadats i lägenheten kan KJ ha lånat henne sin rulle och hon själv avsatt såväl blod som DNA. KJ kan sedan ha använt tejpen till att tejpa fler skador och/eller till emballage, för att sedan sätta upp den på skåpet. - Det finns en del alternativ här.

KJ låtsas vara förhörsledarna "till lags", men i själva verket ägnar han sig åt att nervöst bluddra sig bort från för honom känsliga saker.
Du kan inte mena allvar med att han låtsas vara FL till lags i vartenda förhör.
Citera
2014-07-28, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Även där ligger han förhöraren till lags och kommer med en spekulation.

Jag gissar att KJ:s tejprulle ligger någon annanstans. Kanske i köket, eller ute på slagfältet för Fallen Angel, eftersom han kan ha förvarat den i byxfickan.
Alla tejprullar togs om hand (det fanns bara den på plåtskåpet). - Varför skulle VB ha haft en tejprulle, delad på samma sätt som KJ:s tejp, i fickan, för att sedan smyga upp den på skåpet, eller "glömma" den på just detta ställe - där det ser ut som att duschringarna hanterats samtidigt som tejpen!?
Citera
2014-07-29, 00:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du kan inte mena allvar med att han låtsas vara FL till lags i vartenda förhör.
Jo, han försöker slå i dem den ena rövarhistorien efter den andra varav kan nämnas att han ej känt till vem MB var, att han använt sårtejp som eltejp, att han redan i februari gjort sig av med sin kniv med kulskaft, osv.
Citera
2014-07-29, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Alla tejprullar togs om hand (det fanns bara den på plåtskåpet). - Varför skulle VB ha haft en tejprulle, delad på samma sätt som KJ:s tejp, i fickan, för att sedan smyga upp den på skåpet, eller "glömma" den på just detta ställe - där det ser ut som att duschringarna hanterats samtidigt som tejpen!?

Hur ser man att de har hanterats samtidigt?
Citera
2014-07-29, 00:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Även där ligger han förhöraren till lags och kommer med en spekulation.

Jag gissar att KJ:s tejprulle ligger någon annanstans. Kanske i köket, eller ute på slagfältet för Fallen Angel, eftersom han kan ha förvarat den i byxfickan.
Nej, den ligger inte i köket eftersom de sökt av köket.

Vad tycker du talar för att det inte skulle vara så som KJ själv uppger?

Vad skulle tala för det tror?
Citera
2014-07-29, 00:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det fetstilta har du inte belägg för.

Jag har redan förklarat varför VB kan ha lagt rullen på skåpet, handfatet, skåpet ovanför handfatet och tvättmaskinen ser fulla ut.
Citera
2014-07-29, 00:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Absolut - jag tänker bara på när han talar om sin kroppsbyggnad och vill framställa sig som klent byggd.

Grabben 191 och väger 77 kilo .. inte direkt vad jag skulle kalla en klent byggd kille.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, han försöker slå i dem den ena rövarhistorien efter den andra varav kan nämnas att han ej känt till vem MB var, att han använt sårtejp som eltejp, att han redan i februari gjort sig av med sin kniv med kulskaft, osv.

MB låtsades att han inte visste vem KJ var. Han kommer inte heller ihåg i detalj vad som stod i de sms som VB sände honom, trovärdigt eller? MB gjorde sig av med fordon kort efter VB försvinnande. Jag anser att det KJ har sagt inte bör tas på för stort allvar.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, den ligger inte i köket eftersom de sökt av köket.

Vad tycker du talar för att det inte skulle vara så som KJ själv uppger?

Vad skulle tala för det tror?
Vem sökte köket? CM sökte badrummet och kände igen tejpen från bilder av VB, hon var inte instruerad att söka efter tejp. Sökte NN efter tejp?
Citera
2014-07-29, 00:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det fetstilta har du inte belägg för.

Jag har redan förklarat varför VB kan ha lagt rullen på skåpet, handfatet, skåpet ovanför handfatet och tvättmaskinen ser fulla ut.
Inte ens KJ försöker hävda att det är hennes rulle - bara du och somliga i tråden - det finns alltså ingenting som talar för det, eller för att det skulle vara någon annans rulle.
Citera
2014-07-29, 00:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MB låtsades att han inte visste vem KJ var. Han kommer inte heller ihåg i detalj vad som stod i de sms som VB sände honom, trovärdigt eller? MB gjorde sig av med fordon kort efter VB försvinnande. Jag anser att det KJ har sagt inte bör tas på för stort allvar.
KJ försöker ju neka till brottet - så jag och rätten håller med dig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in