2014-07-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Läs vad jag skriver, KHL-lagen har börjat dra åt och ekonomin är inte densamma. Videll gick ju för några år sen. Tror inte att man hade köpt ut honom för samma summa idag.
Fast alla som drar till KHL gör ju inte skäl för lönen. Ska dom få så bra betalt som dom sägs få där nere så måste dom ju förtjäna det också. Tvivlar på att särskilt många av våra stjärnspelare gör någon sportslig succe.
2014-07-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Helt klart är det så, den där OS-platsen var värd sin vikt i guld. Det samt SHL-gulden imponerade nog stort på ryssarna.
Du har rätt i sak men har ju lite svårt att se vad det skulle ha med stålarna och alla värvningar att göra.
2014-07-28, 23:51
Medlem
Blir fan mörkrädd av att läsa reaktionerna på Kabanov-transfern. Det finns inte någon icke-lokal spelare som hade valt Modo om de inte fått bästa ekonomiska budet därifrån. Skellefteå skulle vara 99/100 neutralas val eftersom det är roligare att vinna än att förlora.
2014-07-28, 23:53
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Läs vad jag skriver, KHL-lagen har börjat dra åt och ekonomin är inte densamma. Videll gick ju för några år sen. Tror inte att man hade köpt ut honom för samma summa idag.

Visst är det så att KHL-lagen om vi pratar om ligan stramar åt ekonomin, men de finns några få som fortfarande pumpar ut pengar som ingenting. St.Petersburg som underpresterat i flera år är ett av dessa som fortfarande har pengar som de vore skitpapper och dessutom gör allt för att vinna.
2014-07-28, 23:59
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du har rätt i sak men har ju lite svårt att se vad det skulle ha med stålarna och alla värvningar att göra.
Vilka värvningar? Jag kommenterade angående Jimmie Ericssons övergång från Skellefteå.
Helt klart är ju en OS-plats i ett bra svenskt lag -som enda SHL-spelare- en supermerit.
Om Skellefteå fick 1 mille eller 10 har jag ingen aning om, men inte sjutton tror jag dom släpper iväg honom för lite pengar, varför skulle dom liksom? Det är väl därför alla spekulerar (men ingen vet).
2014-07-29, 00:00
Bannlyst
Meehh, va fan är marknaden så pass knas att folk blir förbannade om de inte får vara med om att värva en halvtaskig ryss

Finns det överhuvudtaget någon ryss som någonsin lyckats i elitserien? Jaja, bara han inte hamnar i HV71 så är jag nöjd.

Nåja, surras så smått om denna här till HV71 http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7965 är det hämnden för Fjantenberg måntro? Kommer Röfbögelunda fansen hota att bränna ned Kinnarps efter detta här?
2014-07-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Blir fan mörkrädd av att läsa reaktionerna på Kabanov-transfern. Det finns inte någon icke-lokal spelare som hade valt Modo om de inte fått bästa ekonomiska budet därifrån. Skellefteå skulle vara 99/100 neutralas val eftersom det är roligare att vinna än att förlora.
Är inte att dom lämnar i sig som är problemet, det är deras brist på lojalitet som svider. Att dom först går ut och säger att dom vill stanna i klubben för att fortsätta utvecklas och sedan på ren dumdristighet skriver på för en ärkerival bevisar bara vilka svartfötter dom är. Är absolut inte rätt att prata om klubbkänsla, för det kan man inte vänta sig efter 14 matcher, men han deklarerade tidigt att han ville stanna i Modo, klubben tog väl hand om honom och han trivdes som fisken i vattnet. Så kritiken tycker jag är helt i sin ordning.
2014-07-29, 00:03
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Finns det överhuvudtaget någon ryss som någonsin lyckats i elitserien?

Sergei Fokin.
2014-07-29, 00:05
Medlem
Citat:
Meehh, va fan är marknaden så pass knas att folk blir förbannade om de inte får vara med om att värva en halvtaskig ryss

Finns det överhuvudtaget någon ryss som någonsin lyckats i elitserien? Jaja, bara han inte hamnar i HV71 så är jag nöjd.

Nåja, surras så smått om denna här till HV71 http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7965 är det hämnden för Fjantenberg måntro? Kommer Röfbögelunda fansen hota att bränna ned Kinnarps efter detta här?
Märks att du inte såg våra matcher förra säsongen. Han var som en virvelvind och öste in poäng och gjorde inte en dålig match under sin tid hos oss. Och sen att han är ofin nog att skriva på för ett gäng skoterraggare kan han fan inte anklaga oss för
2014-07-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Sergei Fokin.
Han var ju ganska överskattad.
2014-07-29, 00:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Citat:
he isn't great defensively, and is prone to giveaways.
Sätt ihop han med Petrasek.
2014-07-29, 00:11
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är inte att dom lämnar i sig som är problemet, det är deras brist på lojalitet som svider. Att dom först går ut och säger att dom vill stanna i klubben för att fortsätta utvecklas och sedan på ren dumdristighet skriver på för en ärkerival bevisar bara vilka svartfötter dom är.

Om detta nu stämmer så kan jag hålla med om att det är provocerande.

Men det är såpass vanligt i dagens idrottscirkus att spelare kommer och går. Bättre att man inte förälskar sig för mycket i sina krigare på isen. Annars lätt hänt att man påverkas till det negativa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in