2014-08-31, 22:48
Medlem
Displaceds avatar
Ingen är aktuell enligt Bengtzén. Aja, då känns det inte som något intressant händer imorgon.
2014-09-01, 06:23
Medlem
Displaceds avatar
Jaha, frågan är vad som dyker upp idag på hemsidan. Kanske något nytt om Unicef eller andra partners?
2014-09-01, 17:16
Medlem
havreees avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article19461179.ab
trist för leksand om det blir så
2014-09-01, 17:24
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article19461179.ab
Skriv om avtalet så det blir utan nån klausul och ta en säsong i SHL din pengakåte finnjävel
2014-09-01, 17:35
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee

Klantigt av Leksand om nu så är fallet. Men inte lär det bli något av det här.
2014-09-01, 18:13
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Skriv om avtalet så det blir utan nån klausul och ta en säsong i SHL din pengakåte finnjävel
Tror tyvärr rätt många spelare i SHL har klausuler i sina kontrakt.
2014-09-01, 18:19
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tror tyvärr rätt många spelare i SHL har klausuler i sina kontrakt.
Jovisst, det är säkert massor. Oscar Alsenfelt har ju både KHL och NHL klausul t.ex. Det har jag inget emot. Även om det såklart är tråkigt. I det här fallet så skulle klausulen innebära att Veli-Matti kunde bryta avtalet för att spela i KHL fram tills deras fönster stänger (typ 15e januari eller något). Sedan hurvida det är ett avtal där han säger upp sig från alla pengar han redan fått eller inte vet jag inte.
2014-09-01, 18:39
Medlem
wemas avatar
Citat:

Jag skiter fullständigt i om Veli-Matti spelar i Leksand eller inte. Såklart kul när spelare med bra CV kommer till klubben. Men jag känner det totalt omöjligt att lyfta en värvning till skyarna innan denne presterat något av värde för LIF.

Men detta är ju ändå bara AB som gör höna av en fjäder.
2014-09-01, 18:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jag skiter fullständigt i om Veli-Matti spelar i Leksand eller inte. Såklart kul när spelare med bra CV kommer till klubben. Men jag känner det totalt omöjligt att lyfta en värvning till skyarna innan denne presterat något av värde för LIF.

Men detta är ju ändå bara AB som gör höna av en fjäder.
Tycker det är ett trevligt tillskott som spetsar till offensiven som annars är aningen trubbig. Men det får vi väl se nu i inledningen. Detta tror jag man reder ut rätt så enkelt.
2014-09-01, 20:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Tycker det är ett trevligt tillskott som spetsar till offensiven som annars är aningen trubbig. Men det får vi väl se nu i inledningen. Detta tror jag man reder ut rätt så enkelt.

Nog reder man ut det enkelt.
Som sagt, kul när killar med bra CV kommer till LIF. Men det som ser bra ut på papperet ska överföras och utföras på isen. Först där kan jag börja dra på smilbanden om det ser bra ut. Att hylla ett nyförvärv innan denne presterat något har aldrig varit min grej. Kanske är det en försvarsmekanism mot den eventuella besvikelsen som kan infinna sig.

Nu när det värvats friskt från utlandet så är jag bara glad att det inte är tjecker vi värvat.
2014-09-02, 10:28
Medlem
Nog för att AB i vanlig ordning blåser upp sina artiklar nå djävulskt men Leksand borde ju veta vilka regler som gäller. Nog för att SHL har en oerhörd förmåga att ha en jävla massa normer och ordningar och sedan inte stå för dom, men i detta fall så kan ju inte media hjälpa att Salo visat sig på styva linan. Leksand får ju faktiskt skylla sig själva om man går miste om sin på pappret bästa värvning. Avd, smaka på sin egen medicin passar bra in här
2014-09-02, 12:27
Medlem
m4tt145s avatar
Linus Videll --> Dinamo Riga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in