2014-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Stor humor att kalla Kabanovs klubbval för ett stort svek. Kabanov är här för två saker, dels att tjäna pengar och dels för att bli bättre hockeyspelare. Onekligen är förutsättningarna för bägge de sakerna bättre i Skellefteå än i MoDo. Ganska enkelt val i mina ögon. Killen hade ju 14 matcher i MoDo vilket inte ens är en tredjedels säsong.

Sen vad spelare säger ska man inte ta på för stort allvar, mycket av det de säger är saker de måste säga för att inte sätta sig själva i sämre förhandlingslägen.
Ligger en hel del i det du säger men likväl så svider det när han går från ett Norrlandslag till ett annat.
2014-07-28, 23:32
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är du tappad bakom en spårvagn eller? Det vet väl alla att Modo och Skellefteå inte gillar varandra? Var länge sen det var första april.

Jo, jag är så klart den av oss som är tappad

Antingen är du väldigt ung eller väldigt dum, förmodligen båda.
2014-07-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Jo, jag är så klart den av oss som är tappad

Antingen är du väldigt ung eller väldigt dum, förmodligen båda.
Jag tycker iaf man är bra snurrig i skallen om man inte förstår rivaliteten mellan dessa 2 klubbar. Är så uppenbart att det i sin helhet inte ens bör diskuteras.
2014-07-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nog är Ericsson en hyfsad spelare men i sådan kedja hör han inte hemma, kan knappast tro att dom inte har någon bättre att stoppa in. Du verkar ju tycka att han är en hockeygud inte en ståframförmålochjävlastyp (vilket stämmer bättre) samt en bra ledare, bara att gratulera om Skellefteå fått 10 miljoner.
Säger bara att SKA verkar värdera honom hyfsat högt och om de är intresserade av någon spelare har de råd att punga ut.
2014-07-28, 23:35
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Än är han ju inte presenterad av Skellefteå men det känns mörkt, fy fan vad synd... Hade verkligen sett fram emot en hel säsong med honom men icket. Nåväl, bara hoppas någon annan minst lika bra kommer in istället.
2014-07-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Än är han ju inte presenterad av Skellefteå men det känns mörkt, fy fan vad synd... Hade verkligen sett fram emot en hel säsong med honom men icket. Nåväl, bara hoppas någon annan minst lika bra kommer in istället.
MM, instämmer helt. Hörde dock att det skulle satsas på fler unga spelare under säsongen. Som dagens trupp ser ut så behöver vi verkligen förstärkning.
2014-07-28, 23:38
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tycker iaf man är bra snurrig i skallen om man inte förstår rivaliteten mellan dessa 2 klubbar. Är så uppenbart att det i sin helhet inte ens bör diskuteras.

Ja vi kan ju iaf konstatera att vi har rätt olika syn på vad som är och vad som krävs för att en ärkerivalitet ska uppstå. Men det är inte så konstigt egentligen då vi bevisligen även har olika syn på vad ordet hycklare betyder, vad man kan förvänta sig av en rysk legoknekt som spelat 14 matcher för ens lag, vilka krav man kan ställa på sin klubb och klubbledning och förmodligen en hel del annat.
2014-07-28, 23:45
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Lider med er, tror ni det kommer arrangeras någon form av tröjbränning bland fansen?
2014-07-28, 23:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vi fick ju 2,3 för Videll. Visst tycker jag 6.8 låter lite för högt, men nog kan de fått upp mot 4-5.

Läs vad jag skriver, KHL-lagen har börjat dra åt och ekonomin är inte densamma. Videll gick ju för några år sen. Tror inte att man hade köpt ut honom för samma summa idag.
2014-07-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Lider med er, tror ni det kommer arrangeras någon form av tröjbränning bland fansen?
Tja, han lär knappast få något hett mottagande i FC i alla fall. Så något hyss lär det säkert kunna ställas till med.
2014-07-28, 23:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Niclas Burström är också en VM-back men har heller inget intresse från KHL.
Meanwhile lirar Jimmie i SKA's förstakedja mellan Kovalchuk och Tikhonov... men de var säkert billiga de också.

Det har inget med saken att göra - Skellefteå har definitivt inte fått tio miljoner och jag är väldigt skeptisk till att man fått en miljon dollar ens vilket jag redan redogjort för. Du kan rapa hur många kedjekonstellationer du vill men det är inget argument. Det spelar ingen roll om så Jimmie Åkesson spelar mellan Putin och Lukasjenko.
2014-07-28, 23:49
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Säger bara att SKA verkar värdera honom hyfsat högt och om de är intresserade av någon spelare har de råd att punga ut.
Helt klart är det så, den där OS-platsen var värd sin vikt i guld. Det samt SHL-gulden imponerade nog stort på ryssarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in